Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perusterve Tiina, 44, sai KOIRALTAAN tartunnan. Joutui tehohoitoon, oli kuukauden sairaalassa. Tiesitkö että koirilla on suussa hengenvaarallinen bakteeri?

Vierailija
13.03.2022 |

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/9a3a9df2-10cc-4025-a9d3-49c64cfe86…

Tarttuu ilman puremaakin. Sepsis on paha juttu, influenssan aiheuttamana se vaatii yleensä raajojen amputoinnin. Nyt oli tuuria, että oli vain bakteeri.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, mutta ei hirveästi kiinnostakaan joku bakteeri joka hyvin harvoin aiheuttaa ihmiselle mitään.

Vierailija
2/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuukohan ulkona maata nuoleskelevasta lemmikistä noroa tai flunssaa omistajalle joka siirtää sen eteenpäin. Ainakin hygienia tarpeen. Koirankököt saisi kerätä nekin jotka eivät tee niin, keväällä paljastuu salaisuus maan alta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttuukohan ulkona maata nuoleskelevasta lemmikistä noroa tai flunssaa omistajalle joka siirtää sen eteenpäin. Ainakin hygienia tarpeen. Koirankököt saisi kerätä nekin jotka eivät tee niin, keväällä paljastuu salaisuus maan alta.

Koirien jätökset on lain mukaan kerättävä, joten poliisi voisi sakottaa niitä jotka jättävät kakat maahan.

Vierailija
4/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noro ja flunssat ei tartu koiraan eikä leviä koiralta ihmiselle. Pureman tulehdusriski menee taviselukoista niin, että koiran puremasta pienin riski,seuraavaksi isoin kissan puremasta ja isoin tulehdusriski ihmisen puremasta. Sepsiksen voi saada ihan mistä tahans bakteerista. Tavallisimpia ovat ihobakteeri stafylococcus aureus, suiöistobakteeri e coli ja hengitystiebakteeri pneumokokki.

Vierailija
5/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän paikkaa koira oli nuollut kun noin pahan infektion sai ?

Vierailija
6/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut koiraihmisten vannovan että koiran suussa on vähemmän pöpöjä kuin ihmisen suusssa. Heh heh

Vierailija
7/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hätää tämäkin laitetaan koronan syyksi kuten joka ikinen sairaus jotta koronarokote-rahastus jatkuu... maailman suurin rahastus-huijaus...

Vierailija
8/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut koiraihmisten vannovan että koiran suussa on vähemmän pöpöjä kuin ihmisen suusssa. Heh heh

Saman verran bakteereja.

Vierailija
9/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallisia bakteereja nyt on kaikkialla. Huonolla tuurilla voit kuolla kun tikku menee sormeesi.

Vierailija
10/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että ihmisen suussakin muhii bakteereja, jotka huonolla tuurilla voivat aiheuttaa sepsiksen ja jopa kuoleman? Elämä on vaarallista.

Vierailija
11/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koirat opetetaan aina heti pentuna kuonokoppaan. Eläinlääkäriin mennään aina kuonokopan kanssa. Tiedän tapauksen, jossa peruskiltti koira nappasi klinikka-avustajaa kädestä hampailla kun toimenpide oli koiralle kivulias. Puremasta tuli paha tulehdus ja avustaja oli vähällä menettää kätensä.

Parempi, että koira oppii että kuonokoppa ei ole sen kummempi kuin kaulapanta, niin sen käyttö ei tule uutena ahdistavana asiana eteen kun koiralla on kipuja ja muuta ahdistavaa.

Ihmisetkin pysyvät turvassa.

Vierailija
12/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän paikkaa koira oli nuollut kun noin pahan infektion sai ?

Jutun mukaan iho oli ollut käsistä rikki.

Vierailija
13/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on helvetin vaarallista! Ihme että olen vielä elossa!

Vierailija
14/28 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo ajattelin, että sai koronatartunnan. Mutta joo, tapahtuuhan noita, harvemmin kuitenkin. Itseänikin jopa purrut monenlaiset elukat koirasta ja kissasta lähtien, enkä ole sen takia teholta itseäni löytänyt.

Ei bakteereja ja eläimiä tarvitse kammota, vaikka en itsekään anna koirani lipomalla lipoa itseäni mutta saa se silti mulle pusun sillin tällöin antaa. Jos sitten tappajabakteerin siitä saan, niin se on mun kohtalo.

Vierailija
15/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksissa näkyy taas ihmisen psykologia: Tapahtuneelle yritetään keksiä syitä jotka poissulkevat mahdollisuuden joutua kokemaan samanlainen itsekin.

Osalle riittää, että tapahtuma on harvinainen. Se ei kuitenkaan helpota siinä vaiheessa, kun on saanut tartunnan ja on matkalla teholle.

Vierailija
16/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän nyt voi kuolla vaikka paperiviiltoon jos sinne oikea bakteeri jostain pääsee.

Vierailija
17/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirien jätökset on lain mukaan kerättävä, joten poliisi voisi sakottaa niitä jotka jättävät kakat maahan.

Jos viittaat järjetyslakiin. Luku 4, pykälä 14: Koirien jätösten keräämisen velvoite on taajamassa hoidetulla alueella. Ei koske taajaman ulkopuolelle sijoittuvaa aluetta, eikä hoitamatonta aluetta.

Vierailija
18/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosia sitten erittäin paha atooppinen ihottuma lähes koko keholla ja iho rikki joka paikasta. Koira onnistui nuolaisemaan jalkoja ja käsiä vähän väliä, vaikka kuinka varoin. Onneksi ei tullut mitään ja ihottumakin parani jossakin kohtaa. Kyllä pelotti joka kerta, kun pääsi nuolaisemaan auki olevasta ihosta.

Vierailija
19/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noro ja flunssat ei tartu koiraan eikä leviä koiralta ihmiselle. Pureman tulehdusriski menee taviselukoista niin, että koiran puremasta pienin riski,seuraavaksi isoin kissan puremasta ja isoin tulehdusriski ihmisen puremasta. Sepsiksen voi saada ihan mistä tahans bakteerista. Tavallisimpia ovat ihobakteeri stafylococcus aureus, suiöistobakteeri e coli ja hengitystiebakteeri pneumokokki.

Näin. Lisäksi on tutkittu että koira perheessä parantaa puolustuskykyä ja suojaa esim. lapsia allergioiden kehittymiseltä :)

Vierailija
20/28 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jo ajattelin, että sai koronatartunnan. Mutta joo, tapahtuuhan noita, harvemmin kuitenkin. Itseänikin jopa purrut monenlaiset elukat koirasta ja kissasta lähtien, enkä ole sen takia teholta itseäni löytänyt.

Ei bakteereja ja eläimiä tarvitse kammota, vaikka en itsekään anna koirani lipomalla lipoa itseäni mutta saa se silti mulle pusun sillin tällöin antaa. Jos sitten tappajabakteerin siitä saan, niin se on mun kohtalo.

Sillipusuja koiralta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi