Lentäminen vauvan kanssa
Muistelen nähneeni joskus ketjun aiheesta, mutta en onnistunut sitä enää löytämään. Eli kaipailen kokemuksianne lentämisestä vauvan kanssa. Matka ei ole ajallisesti pitkä, mutta miten vauva on reagoinut esim. nousuihin ja laskuihin?
Kommentit (5)
...Viimeksi vauva oli 6 viikkoa, kun Etelä-Eurooppaan mentiin. Nousuissa ja laskuissa kannattaa juottaa tissistä tai pullosta. Tuttikin on hyvä. Jos ei ole tilaa koneessa, niin sylissä on pidetty ja ihan hyvin on jaksanut pitää. Vauvalle kannattaa varata oma peitto, kun viimeksi ei koneessa ollut sellaisia saatavana :-O
me lennettiin 5kk vauvan kanssa 2viikkoa sitten Suomeen ja pari päivää sitten takasin, poika itki kovastikin nousuissa ja laskuissa, yritin imettää ja antaa pulloa, tuttia leluja ja syliä, mikään ei kelvannut. Nousun ja laskun jälkeen oli sitten parempi. Poitsu nukahti jopa hetkeksi kantoliinaan menomatkalla. Paluumatkan oli melkein koko ajan liinassa, mutta hereillä. Kävelin sitten siinä koneen käytävällä, liinasta kun otti pois,niin tuli heti turvaton olo ja alkoi kitinä/itku. Matka kesti vaan pari tuntia, eli ihan hyvin jaksaa näinkin.
Lentokoneessa voi onneksi lohduttaa vauvaa sylissä pitäen! Vaikka poika itki suht paljon, ei kukaan kommentoinut mitenkään ikävästi, ystävällisiä olivat kanssamatkustajat. Liina oli meillä ehdoton koneessa matkustettaessa!
Mukavaa matkaa teille! :)
sujui mainiosti. Poika oli sylissä omissa vöissään koko matkan ja tarjosin joko rintaa tai pulloa nousujen ja laskujen aikana. Panttailin vähän syöttöjä, että osuisi oikeaan hetkeen ja aika hyvin onnistui :)
Itse lento ei siis ollut ongelma, mutta kentällä odottelu kävi hermoille (etenkin kun tulolento oli myöhässä ja yritin säästellä syöttöä koneeseen). Liina tai reppu on ykkösjuttu!
Vähän kyllä vieläkin jännittää tuo tulossa oleva ensimmäinen lentomatka... Ja lähinnä se, miten vauva reagoi nousuihin ja laskuihin. Matkustusaika on n. 1,5h, se nyt ei sinänsä ole pitkä aika, varsinkin kun nousu ja lasku vievät siitäkin ajasta osan.
En hoksannut aloitusviestissä kysyä, millä koneilla olette lentäneet ja onko kenelläkään kokemusta Blue1:sta?
...ollaan lennetty jo moneen kertaan ja poitsu on nyt 9kk. Matkat ei meilläkään ole ollut pitkiä, mutta varmasti pitemmätkin onnistuu " samalla" kaavalla.
Poitsu on sekä nousussa ja laskussa ollut rauhallinen eikä ole reagoinut oikeastaan mitenkään, välillä on nukkunutkin tai jopa nukahtanut nousussa, mutta jos on ollut hereillä, olen yrittänyt juottaa tai sitten tuttia pitää suussa. Välillä toivois että ois itelläänkin tutti että sais korvia auki :)
Oon saanut tähän asti joka kerta ottaa Joonan autokaukalon viereiselle penkille ja se on kiinnitetty kuin oltais autossa istumassa, varsinaisesti sylissä ei ole joutunut kertaakaan olemaan. Mutta jos kone on täynnä niin syli menee varmaan ihan kätevästi sekin.
Tässä meidän kokemuksia, jos lentoemot on tiukkoja kaukalon suhteen niin kannattaa valehdella vaikka, että ollaan me ennenkin näin menty, mulla on ainakin käyny niin, että ovat sitten todenneet että okei sitten.
-Tiia ja Joona