Korva käytävää kutittaaaaaaaa ja nyt sattuu
Korvaa kutittaa...olen pöljyyksissäni pumpulipuikolla "raapinut " eli pyöritellyt sitä korvassa nyt se korva jossa kutinaa nyt viime aikoina ollut on jotenkin sen oloinen niinku tuo korvakäytävään menevä suu olisi turvonnut ja käy kipeästi ilman että koskee sinne. Unissani oon myös sormella vissiin koskenut.
Kutiava kohta on tuo korva käytävän suu aukko. Mikähän se olisi?? Vaiva siis...aikuisiällä oon sairastanut joka flunssan aikana korva tulehduksen ja lapsena en kertaakaan sitä..vaikkua on joskus jouduttu imemään tk:ssa pois. Nyt sieltä ei oo vaikkua tullut. Ahkerasti kun puhdistin topsilla :(
Allerginen en tietääkseni ole millekkään vaikka toi leikatun heinän haju ärsyttää hengitystä ja sitrushetelmät saattaa toisinaan kirpasta kieltä.
Mitä tää on?
Kommentit (5)
Korvakäytävän tulehdus? Se kyllä yleensä tuottaa kosteutta korvakäytävään.
Mulla oli samanlaista keväällä. Yhtenä aamuna sitten heräsin siihen, että korvasta tulee verta.
Säikähdin tietenkin pirusti ja lähdin samantien lääkäriin. Mitään hätää ei ollut. Korvakäytävään oli tullut haava ja se oli vuotanut. Lääkäri epäili ensin tärykalvot puhjenneen.
Ohjeeksi sain suihkuttaa korviin ceridal öljyä kerran viikossa. Öljyä saa apteekista pienessä pumppupullossa.
Kutina on pysynyt öljyn avulla poissa koko kesän. Kutina palasi kuitenkin nyt viikonloppuna, kun tein paljon pihatöitä. Oireilu sopii turhan hyvin siitepölyaikoihin. Lääkäri ei osannut varmaksi syytä sanoa mutta piti siitepölyä tai korvakäytävän kuivumista mahdollisina syinä. Nyt ajattelin ottaa allergialääkkeen, josko helpottaisi.
Minäpä testaan heti suunkautta otettavaa antihistamiinia..yhtenä keväänä olin Koivulle allerginen ja eikös tähän aikaankin oo jotain siitepölyä? Tms..alkoi vaiva ihan yhtäkkiä
Mulla on ihan kuivat noi korvat että olisko liikaa kuivuuttaki.. Bebanteeenia tuskin uskaltaa kokeilla?
Mulla urtikaria tekee samaa ota zyxal tms. Antihistamiinia ja testaa lähteekö pois.