Yh + alkoholi+ kannabis
Tiedän tapauksen hyvin. Onko ok, että lapsen äiti (yksinhuoltaja) juo useampana päivänä viikossa lapsen jo mentyä nukkumaan muutaman kaljan. En ole varma, minkäverran se "muutama" on. Polttelee myös pilveä silloin tällöin lapsen kotona ollessa ainakin silloin kun lapsi nukkuu. Kyseessä alkoholisti, joka selvinä kausina puhuu ja kauhistelee itsekin että sellaista virhettä ei enää tee, että polttaa tai juo kotona lapsen läsnäollessa. Juoma kausina ei näe siinä mitään pahaa.
En itse käytä päihteitä, niin en oikein tiedä missä jamassa ihminen on pikku pöhnässä ja vaikuttaako miten lapseen, jos esim. herää illalla ja äitinsä näkee.. En todelllakaan halua mitään turhaa ilmoitusta tehdä kenestäkään, mutta säälittää tuo esiteini iässä oleva lapsi. Ja onko edes minkään ilmoituksen paikka.
Kommentit (5)
Vaikea sanoa ihmistä tuntematta sen paremmin. Kirjoituksesi pohjalta sanosin et kyllä..ilmota ihmees
Itse en tuon kuvauksen perusteella huolestuisi.
No jos suhteutan itseeni (myöskin yh, joskin lapsi vasta taapero), minusta on ihan ok ottaa 1-2 siideriä sillointällöin tissutellen (juon muuten hitaasti; ehkä tunnin aikana 0,33l tölkin) tai ruuan kanssa lasi viiniä. En pidä kohtuukäyttöä pahana ja olen aina täysin toimintakunnossa/tässä maailmassa. Ajokorttia ei ole, eli hätätapauksessa lähtisimme joka tapauksessa taksilla (jos joku tätä miettii).
Muita päihteitä en käytä enkä käyttäisi, ja nuo pari siideriäkin juon ehkä kerran parissa kuukaudessa, tosin en tuomitsisi ketään vaikka ottaisi ne useamminkin.
Ei ole