Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mä vaan rakastan olla mökillä!

Vierailija
16.08.2015 |

Ennenkuin tapasin mieheni, jonka tämä mökkimme on, että jaksanut yhtään kuunnella kenenkään selityksiä siitä miten ja milloin mennään möksälle, mitä ostetaan ruuaksi ja mitä on tehty tontilla jne jne.

Nyt kun olemme täällä vapaitamme viettäneet, niin nykyään tunnen täällä niin harmonista onnellisuutta pienissä hetkissä, etten saavuta tätä tunnetta missään muualla.

Ei mun tarvi kuin mennä aamullla aikaisin tuonne auringonnousun puolelle taloa, nostaa oma tuolini sinne ja lueskella jotain eilispäivän lehteä.

Ympärillä on luonto, meri, saaret ja meidän salmi, ei naapureita näköetäisyydellä eikä paljon kuuloetäisyydelläkään. Täydellisesn rauhallista ja hiljaista.

Menen kamariimme nukkumaan ja jätän ikkunan auki. Ei kuulu kuin meren huminaa ja jonkun vesilinnun kiekaisu. 

Iltauutisten jälkeen  meillä mennään nukkumaan. Pihavalot jätän päälle ja talo valaistuu kauniisti. 

Rakastan näitä loppukesän pimeitä iltoja. Ensi viikolla sitten torstaina alkaa työt,mutta heti kun olen vapailla jälleen, me tullaan tänne. Ihanuutta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ulkosaaristossa on ihanaa; tyyntä, hiljaista ja rauha minussa. Ihan paras paikka. 

Vierailija
2/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, mökillä on ihanaa! Meillä vaan meren tilalta järvi mutta kelpaa sekin :) tänään alkoi loma, onneksi pääsee huomenna mökille ja ilmatkin suosii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi mökkeilyä rakastava. Tykkään olla siellä ihan yksin, juuri tuo hiljaisuusaspekti. Tuuli, meri ja linnut.

Toisaalta tykkään olla siellä isommalla porukalla (=meidän perhe ja siskoni perhe). Päivällä hommia, sitten pitkän kaavan mukaan saunaan ja jotain ihanaa ruokaa, pöytä katettuna ulos kymmenelle hengelle ja juttelua terassilla olevan ison takan äärellä joskus ihan pikkutunneille. Aamula viileään mereen uimaan ja kahvit laiturilla.

Vierailija
4/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpais.

t.köyhä

Vierailija
5/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on ihanaa olla mökillä. Paha vaan että mies ei tykkää ollenkaan, minkä takia saan joko mennä yksin tai olla kokonaan menemättä. Haluaisin olla koko kesäloman siellä, mutta miehen takia päädytään yleensä pistäytymään vaan kahdesti kesässä jonkun pari päivää:_(.

Vierailija
6/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen asunut ja asun taas "mökillä", vaikka tää on ihan maalaistalo. Ei ole merta eikä järveä, ei edes jokea lähimailla. Metsä ja hiukan peltoa on ympärillä. Mutta mutta... Naapurit ei ole vieressä. Voi kekkuloilla ihan alasti, jos haluaa. On jonkin verran marjoja, hedelmiä, puutarhaa, sieniä. Tänäänkin poimin jonkun litran punaherukkaa. Nuorempana en jaksanut olla täällä kauaa, aloin ikävystyä. Nyt keski-ikäisenä jaksan olla viikkoja putkeen, eikä tunnu missään. Oma rauha, ahhhh!

Vierailija
7/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:55"]

Kelpais.

t.köyhä

[/quote]

Varakkaita ei olla mekään, tosin ei kyllä köyhiäkään. Mökin ylläpito kun syö niin tuhottomasti rahaa.

Mutta se, että meillä sattuu olemaan mökkitontti meren rannalla tunnin ajomatkan päässä helsingistä, johtuu ihan isoisäni kiinteistökaupoista joskus 50-luvulla. Maksoi tyyliin jotain 30.000 markkaa ja laittoi sinne sitten talot (päämökki ja paritalo, joka nyt siskoni ja minun perheeni käytössä). Lisäksi lukemattomat työtunnit sukupolvesta toiseen ovat tehneet sinne hienon rannan, terassit ja nykyiset mukavuudet.

Ei tavallisella työläisellä olisi mahdollisuutta moista paikkaa nykyisin ostaa. Eikä niitä oikein myynnissäkään ole. Perukirjaan välittäjä antoi mahdollisimman alakanttiin olevan arvion ja se oli 400.000 € . Sanoi, että jos saisi paikan myyntikohteeksi, olisi pyynti yli 600.000 € ja uskoi, että menisi nopeasti sillä hinnalla.

Eli me ei niin varakkaatkin joskus mökkeillään hulppeasti, kiitos isovanhempien, jotka ostivat kun halvalla vielä sai.

Vierailija
8/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mökkiketju!

Vierailija
9/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis!

Ostettiin tänä kesänä oma mökki. Aiemmin olen ihmetellyt kuinka miehen vanhemmat ovat viettäneet jo vuosikausia kesänsä (toukokuusta syyskuuhun, eläkeläisiä kun ovat) mökillä ja nyt voisin itse tehdä saman. Meillä on mökkimatkaa 1,5h joten ollaan tämän kesän aikana tehty kymmenkunta mökkireissua, kun ehdittiin ottaa tälle kesälle muitakin "sitoumuksia". Ensi kesänä mökille heti kun loma alkaa ja vain muutama reissu + juttu kesälle. Ollaan kumpikin opettajia, joten kesälomaa on riittävästi siihen, että ehtii sekä mökkeillä että tehsä muutakin.

Mutta: mökki on ihana ja haikeaa oli lähteä loman loppuessa kotin, vaikka aiotaan vielä viikonloppuisin käydäkin siellä aina kun mahdollista.

Vierailija
10/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:07"]

Sama fiilis!

Ostettiin tänä kesänä oma mökki. Aiemmin olen ihmetellyt kuinka miehen vanhemmat ovat viettäneet jo vuosikausia kesänsä (toukokuusta syyskuuhun, eläkeläisiä kun ovat) mökillä ja nyt voisin itse tehdä saman. Meillä on mökkimatkaa 1,5h joten ollaan tämän kesän aikana tehty kymmenkunta mökkireissua, kun ehdittiin ottaa tälle kesälle muitakin "sitoumuksia". Ensi kesänä mökille heti kun loma alkaa ja vain muutama reissu + juttu kesälle. Ollaan kumpikin opettajia, joten kesälomaa on riittävästi siihen, että ehtii sekä mökkeillä että tehsä muutakin.

Mutta: mökki on ihana ja haikeaa oli lähteä loman loppuessa kotin, vaikka aiotaan vielä viikonloppuisin käydäkin siellä aina kun mahdollista.

[/quote]

Eikö just opettajat toisessa ketjussa kertoneet, että he siivoavat luokkia ensin pari viikkoa ja tekevät rästitöitä ja sitten joutuvat menemään koululle valmistelemaan pari viikkoa ennen koulun alkua. ja sitten loppuloma menee opiskellessa itse lisää, joten opettajilla sitä lomaa ei oikeastaan ollut kesällä edes neljää viikkoa

Vierailija
11/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin missä se kauhea työleiri???

Kyllä se rauha on se tärkein mökkeilyn anti, vaikka ei olisi mitään merta tms. kunhan on rauhallinen paikka, eikä naapuria kyyläämässä lähellä. Kun minä ja mieheni ollaan mökillä, istutaan pihalla, ja välillä vuorotellen sanotaan että kyllä on hiljaista. Kun kauempana peltojen takana tiellä menee joku auto, katsahdetaan sinnepäin, että kukahan siellä nyt meni, muistan kun isoäitini teki myös niin :) Hän saattoi jopa tietää kuka siellä meni, ja mihin se oli menossa.

Vierailija
12/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea tällaista ketjua, vaikka itse en ole missään nimessä mökki-ihminen. Mutta voin todella kuvitella, että ap nautit siellä olostasi. Nyt kun tulee syksy, ovat illat siellä varmaan vielä ihanampia.

Minulla itselläni on vain huonoja kokemuksia mökeistä. Minua on siis kutsuttu usein mökeille ja olen niissä käynytkin ennen. Nyt kieltäydyn ystävällisesti. Joko olleet kosteita tai kylmiä. On ollut sääskiä ja muita öttiäisiä tuskaksi asti. Ihmiset tykkää kännätä mökeillä ja se on tosi rasittavaa katsoa sellaista örinää. Minulla on sitten varmaan ollut vain huono tuuri mökkien kanssa.

Siksipä oli kiva lukea ihmisistä, jotka tykkää olla mökeillä ja heidän mökeistään. 

Vierailija
13/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:55"]

Kelpais.

t.köyhä

[/quote]

Varakkaita ei olla mekään, tosin ei kyllä köyhiäkään. Mökin ylläpito kun syö niin tuhottomasti rahaa.

Mutta se, että meillä sattuu olemaan mökkitontti meren rannalla tunnin ajomatkan päässä helsingistä, johtuu ihan isoisäni kiinteistökaupoista joskus 50-luvulla. Maksoi tyyliin jotain 30.000 markkaa ja laittoi sinne sitten talot (päämökki ja paritalo, joka nyt siskoni ja minun perheeni käytössä). Lisäksi lukemattomat työtunnit sukupolvesta toiseen ovat tehneet sinne hienon rannan, terassit ja nykyiset mukavuudet.

Ei tavallisella työläisellä olisi mahdollisuutta moista paikkaa nykyisin ostaa. Eikä niitä oikein myynnissäkään ole. Perukirjaan välittäjä antoi mahdollisimman alakanttiin olevan arvion ja se oli 400.000 € . Sanoi, että jos saisi paikan myyntikohteeksi, olisi pyynti yli 600.000 € ja uskoi, että menisi nopeasti sillä hinnalla.

Eli me ei niin varakkaatkin joskus mökkeillään hulppeasti, kiitos isovanhempien, jotka ostivat kun halvalla vielä sai.
[/quote]
Kuulostaa hyvältä, meillä on "vain" isovanhempieni aikoinaan rakentama mökki, kaikki rakennukset ja muutenkin melkein kaikki siellä on edesmenneen ukkini tekemää :) paikka on kyllä todella ihana ja rakas!

Vierailija
14/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen vanhemmilla on mökki puhdas vetisen lammen rannalla., aivan kurkas vesi j ihana huekkapohja, Iso laituri hyppypaikkoineen (hyppylaiturille lukollinen sisäänpääsy). Sitten on "lasten poukama", jossa vettä reiluun polveen saakka.

Pihalla on myös grillikota, jossa liiketunnistimella toimivat kynttilävalot.

Vesi tulee lähteestä!

Itse mökki on aika pieni, mutta valoisa.

Vierailija
15/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne sopivan kokoisen puukiukaan antamat löylyt, ihanat. -16-

Vierailija
16/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rantasauna 100m päässä kotoa, grillailtiin sielä iltapäivällä, syötiin ja samalla kun levättiin ruuan päälle lämpisi sauna, saunottiin ja uitiin hyytävän kylmässä vedessä, miten se niin kylmältä tuntuikin, sitten olikin jo kaikilla kiire kotiin kahville. Kotiin kävellessä mietin että ne kaksi tuntia kun mökillä tänä viikonloppuna vietettiin on ihan maksimi, jonka meidän perhe voisi viettää mökillä ilman vieraita, jotka aina tuntuvat nauttivan siitä enemmän kuin oma perhe.

Vierailija
17/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 20:19"]Kiva lukea tällaista ketjua, vaikka itse en ole missään nimessä mökki-ihminen. Mutta voin todella kuvitella, että ap nautit siellä olostasi. Nyt kun tulee syksy, ovat illat siellä varmaan vielä ihanampia.

Minulla itselläni on vain huonoja kokemuksia mökeistä. Minua on siis kutsuttu usein mökeille ja olen niissä käynytkin ennen. Nyt kieltäydyn ystävällisesti. Joko olleet kosteita tai kylmiä. On ollut sääskiä ja muita öttiäisiä tuskaksi asti. Ihmiset tykkää kännätä mökeillä ja se on tosi rasittavaa katsoa sellaista örinää. Minulla on sitten varmaan ollut vain huono tuuri mökkien kanssa.

Siksipä oli kiva lukea ihmisistä, jotka tykkää olla mökeillä ja heidän mökeistään. 
[/quote]

Pidän asenteestasi!

Vierailija
18/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 19:54"]

Täällä myös yksi mökkeilyä rakastava. Tykkään olla siellä ihan yksin, juuri tuo hiljaisuusaspekti. Tuuli, meri ja linnut.

Toisaalta tykkään olla siellä isommalla porukalla (=meidän perhe ja siskoni perhe). Päivällä hommia, sitten pitkän kaavan mukaan saunaan ja jotain ihanaa ruokaa, pöytä katettuna ulos kymmenelle hengelle ja juttelua terassilla olevan ison takan äärellä joskus ihan pikkutunneille. Aamula viileään mereen uimaan ja kahvit laiturilla.

[/quote]  Kuulostaa TODELLA ihanalta! Onnenpekka olet ja vielä fiksu kun osaat arvostaa elämän hienoja nautintoja!!!

Vierailija
19/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei sitten ole hyttysiä?

Vierailija
20/35 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Mäkin oon onnellinen maalla ja luonnon rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi