Kuukautiset synnytyksen jälkeen.. (kertokaa)
Kuinka nopeasti ovat tulleet ja miten kauan kesti kierron muuttuminen säännölliseksi?
Onko kierrossa, oireissa tms. jotain erilaista verrattuna ennen raskautta?
Kommentit (10)
Mulla tuli ekat aikalailla tasan 6kk synnytyksestä (täysimetän). Aika lyhyet ja vuoti suht niukasti. Nyt 1,5kk myöhemmin ei seuraavia oo vielä näkynyt.
Mulla tullut n. 2kk imetyksen lopettamisen jälkeen eli vuoden, kahden kuluttua joka kerta. Aluksi niukemmat mutta normaalisti kuitenkin 30pv kierrolla.
Ovat olleet poissa vuodessta 2012.
Ekassa tuli heti jälkivuodon perään, eli jälkivuoto kesti pari viikkoa, viikon tauko ja menkat. Jatkuivat säännöllisinä. Tokasta alkoi vasta 8kk kuluttua synnytyksestä, säännöllisinä.
Minulla 2 lasta ja kummankin synnytyksen jälk meni 4vkoa kuukautisten alkamiseen. Vaikka kumpikin ollut tuolloin täysimetyksellä (äm oli kummallakin ainoa ravinto liki 7kk ajan). En myöskään muista mitään erityistä vuodossa tms, säännöllinen kierto myös.
Mulla kuukautiset palas kun synnytyksestä oli 2 vuotta. Oireita oli muutama kuukausi ennen kuin ne oikeasti alkoi. Tuntui että hormonitoiminta yritti nitkutella itteään liikkeelle uudestaan :D Pari kertaa oli samalla kierrolla kuin ennenkin ja sitten tulinkin raskaaksi. Kuukautiset olivat huomattavasti kivuttomammat kuin ennen raskautta, mutta sain voimakkaita ovulaatio-oireita?
Jos olen täysimettänyt niin puolen vuoden kuluttua kun ollaan alettu maisteleen kiinteitä. Ekan synnytyksen jälkeen olivat yhtä kipeät ja runsaat kuin ennenkin. Toisen jälkeen vähän jo helpotti. Kolmannesta eteenpäin on vuoto ollut vähäisempää ja kivut siedettäviä. Ennen makasin lattialla tuskissani...kolmosen ja nelosen välissä käytin minipillereitä jolloin menkat ei tullut ollenkaan. Se vasta olikin ihanaa :)
Taisi olla 8 tai 9 kk mennyt synnytyksestä kun palasivat. Ihan samanlaiset, suht oireettomat kuten ennenkin. Tulivat säännöllisesti kolme kertaa ja sitten tulin uudelleen raskaaksi. Nyt 9 kk synnytyksestä ja ei vielä merkkiäkään kuukautisista. Oikeastaan nyt vasta tajusin että nehän saattaa pian alkaa, täytyy varmaan alkaa kantamaan jotain suojaa mukana.
Mulla alkoi menkat vasta 2kk imetyksen lopettamisen jälkeen. Ovat olleet nyt yli puoli vuotta ja kierto heitellyt 56-29päivän välillä. Epäilen pcota. Muitakin oireita on.
Kuukautiset palanneet noin 6 viikkoa synnytyksestä. Aluksi olleet lyhyemmät kuin ennen raskautta, mutta nopeasti normaalit. Kuukautiskivut vähenivät ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen huomattavasti. Minulla kolme lasta ja tällä hetkellä hormonikierukka, joten ei vuotoja.