Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvanreiät kipeytyy heti, jos laitan korvikset

Vierailija
13.03.2022 |

Käytän harvoin korvakoruja ja jälleen kerran, kun puhdistin reiät ja laitoin korvakorut, niin reiät on kipeät ja turvonneet. Voin pitää hetken korvakoruja ja sitten pitää jo ottaa pois :( Olisi kiva pitää korvakoruja, mutta tuon kipeytymisen takia en voi. Mikähän tähänkin auttaisi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kipeytyy myös jos käytän mitään muuta kuin hopeaa. Ei käy mitkään hypoallergiset yms.

Vierailija
2/11 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyn käyttämään vain kultaa, en edes sitä kirurgista-metallia tai mitä pas**a se nyt onkaan, enkä hopeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä materiaalia korut ovat olleet? Minulle sopii vain kultaiset korut, hopeisetkin välillä, mutta useimmiten ne alkavat jossakin vaiheessa ärsyttämään ja korvalehti tulee kipeäksi ja kovaksi pompulaksi. En siis enää käytä mitään muuta materiaalia kuin kultaa.

Vierailija
4/11 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin sopii vain kultaiset korvakorut ja sama juttu on monella muullakin.

Vierailija
5/11 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korut hopeaa tai kultaa. Nikkelille olen allerginen. Kultakoruistakin korva kipeytyy :(

Ap

Vierailija
6/11 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii vain teräs. Hopea ei koskaan. Entinen samaskoru teki hyviä korviksia.

Vierailija
7/11 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ap vain kokeilla eri materiaaleja, ja toivoa että sopiva metalli ei ole platina. 💸💸💸💸💸💸💸

Vierailija
8/11 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tullut hieman samantyyppistä ilmiötä silloin tällöin, vaikka ennen ei ollut mitään ongelmia. En pysty enää pitkiä aikoja käyttämään mitä tahansa korviksia. En tiedä lähtivätkö ongelmat liikkeelle siitä, kun etätyön alkaessa olin pitkän aikaa kokonaan käyttämättä mitään korviksia ja se oli korvarei'ille ennenkuulumatonta. :) Nyt teen niin, että käytän kotona (myös öisin) pienenpieniä renkaita, koska niissä on ohut se korun osa, joka menee korvareiästä läpi. Puhdistan korvalehdet säännöllisesti apteekin puhdistusaineella esim. Septidinillä tai vastaavalla. Huljutan myös ne korvikset samassa aineessa. Tällä tavalla olen päässyt siihen tilanteeseen, että niinä hetkinä kun haluan laittaa jotkin erikoisemmat korvikset tai ihan vain nappikorvikset, korvareiät ovat ainakin kunnossa eivätkä valmiiksi ihan tohjona.

Vierailija
9/11 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei käy nikkeli eikä yhtään liian suuret korut tai kipeytyy. Käytän mahdollisimman kevyitä eikä roikkuvia. Nyt on hopeiset napit .

Vierailija
10/11 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty pitämään enää mistään materiaalista olevia korviksia. Tai oikeammin hassua, oikean korvan reikä oireilee voimakkaammin; turpoaa, menee punaiseksi koko korva, sietämätön "olo" ja korvis pitää ottaa pois.

Näin ollut jo vuosikymmeniä. Reiät laitettiin kun olin 11-v. Tästä eteenpäin, noin kymmeen vuoden ajan käytin kaikenlaisia korviksia ilman oireita. Olen yrittänyt totuttaa korvia pitämällä pieniä hetkiä kerrallaan, ei auta.

Kateellisena katson toisten kauniita korvakoruja🙁.

Vierailija
11/11 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korviksia pitäisi pitää jatkuvasti. Reikä kutistuu ja kun laitat korviksen takaisin, se joutuu venymään. Venyminen aiheuttaa ärsytystä ja se saa sietämättömän olon aikaiseksi.

Sinulla voi myös olla kupariallergia. Kultaseoksissa ja hopeassa on kuparia joukossa. Titaanin ei pitäisi silloin aiheuttaa oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi