Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksoitte sen eroa edeltävän ajan kun

Vierailija
16.08.2015 |

toinen ei ollut vielä saanut asuntoa? Jos siis sellaisessa tilanteessa olette olleet. Kauan kesti?

En jaksaisi yhtään enää katsoa tuota miestä ja silti ahdistaa ero ja uusi tilanne ja kaikki. Pää ihan sekaisin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli jaksaa.

Vierailija
2/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin kestää. Jälkeenpäin tuntuu sumuiselta ajalta. Ei se pitkään kestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesti pari viikkoa. Selvisi, että mies oli pettänyt ja itse olin ihan rikki. Vaadin sitten miehen muuttamaan heti pois. Hän olisi halunnut jäädä asumaan vielä pidemmäksi aikaa. Mies myös itse halusi erota, mutta yritti silti pitkittää asumistaan. Sai kyllä kämpän nopeasti. Pääkaupunkiseudulla asuttiin.

Vinkkinä sanon, että aikarajoista kannattaa pitää kiinni. Olitpa sitten se jätettykin ja vaikka kuinka haluaisit suhdetta jatkaa.

Yhdellä tutullani on tilanne, että mies laittoi jo vuosi sitten eropaperit vetämään. Sen jälkeen on koko ajan siirtänyt muuttoaan, mutta jatkuvasti riitelevät ja asuvat siis edelleenkin saman katon alla. Heillä on lapsia, jotka oireilevat, mutta vanhemmat vaan roikuttavat koko perhettä löysässä hirressä, kun eivät oikeasti sitten eroa ja pitkittävät muutenkin raastavaa tilannetta.

Vierailija
4/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Aloitimme jo silloin sen että vain toinen oli viikonlopun kotona lasten kanssa. Viikolla mies muutenkin istui koneella koko illan. Ja puhuimme paljon eli ero oli kaikille helppo.

Vierailija
5/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa. Miksei mies ole saanut vielä asuntoa? Kuinka tiiviisti hakee tai onko hänellä jotain tarkkoja vaatimuksia asunnon suhteen?

Itse muutin väliaikaiseen asuntoon nyt elokuun alussa oman asunnon remontin vuoksi. Vuokra-asunnon sain parissa viikossa sen jälkeen kun olin hakemuksen jättänyt. Tämä kokemus siis pääkaupunkiseudulta.

Vierailija
6/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti yli puoli vuotta. Kumpikaan ei halunnut lähteä yhteisestä asunnosta ja lakimiesten kanssa käytiin sovittelua tilanteesta. Lopulta tilanne raukesi, kun exäsuostui etsimään itselleen asunnon.

M39

Vierailija
7/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 09:49"]

Mulla kesti yli puoli vuotta. Kumpikaan ei halunnut lähteä yhteisestä asunnosta ja lakimiesten kanssa käytiin sovittelua tilanteesta. Lopulta tilanne raukesi, kun exäsuostui etsimään itselleen asunnon.

M39

[/quote]

Ja kysymykseen, et kituuttamista oli. Toinen nukku lasten huoneessa. Kesämeni, ettei oikein tullu kotona oltuakaan.

M39

Vierailija
8/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kampeaminen ulos oli todella työlästä, vaikeinta koko eroprosessissa. Hänellä oli jo suhde toiseen naiseen mutta silti ei halunnut muuttaa kodistamme. Annoin hänelle kuukauden aikaa etsiä uusi asunto ja sovimme että maksaa minulle vuokraa odotteluajalta. Ilmapiiri oli kurja ja riitaisa, todella ikävää lapsille. Lopulta eräänä iltana tilanne meni niin pahaksi että soitin poliisin paikalle. Veivät miehen kaverilleen ja luovutti avaimensa poliisien odottaessa. Ilmeisen tuttu kuvio poliiseille. En usko että olisin saanut miestä muuten ulos. Ikävä seuraamus tästä oli lastensuojeluilmoitus ja lastensuojelutarpeen kartoitus, mikä oli onneksi nopeasti hoidettu. Muistaakseni asuimme yhdessä 5 viikkoa eropäätöksestä.

Vierailija
9/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 09:49"]Mulla kesti yli puoli vuotta. Kumpikaan ei halunnut lähteä yhteisestä asunnosta ja lakimiesten kanssa käytiin sovittelua tilanteesta. Lopulta tilanne raukesi, kun exäsuostui etsimään itselleen asunnon.

M39
[/quote]

Tuollainen on kyllä inhottavaa, että asuminen pitkittyy noin.

Vierailija
10/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:04"]Miehen kampeaminen ulos oli todella työlästä, vaikeinta koko eroprosessissa. Hänellä oli jo suhde toiseen naiseen mutta silti ei halunnut muuttaa kodistamme. Annoin hänelle kuukauden aikaa etsiä uusi asunto ja sovimme että maksaa minulle vuokraa odotteluajalta. Ilmapiiri oli kurja ja riitaisa, todella ikävää lapsille. Lopulta eräänä iltana tilanne meni niin pahaksi että soitin poliisin paikalle. Veivät miehen kaverilleen ja luovutti avaimensa poliisien odottaessa. Ilmeisen tuttu kuvio poliiseille. En usko että olisin saanut miestä muuten ulos. Ikävä seuraamus tästä oli lastensuojeluilmoitus ja lastensuojelutarpeen kartoitus, mikä oli onneksi nopeasti hoidettu. Muistaakseni asuimme yhdessä 5 viikkoa eropäätöksestä.
[/quote]

Tätä ihmettelen joissakin eroavissa, että vaikka itse on ollut pettävänä osapuolena, niin sitten ei olekaan halua muuttaa nopeasti pois. Kurja juttu teillä, että kärjistyi tuolla tavoin, mutta onneksi kokemus on takanapäin.

Vierailija
11/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 09:48"]

4 jatkaa. Miksei mies ole saanut vielä asuntoa? Kuinka tiiviisti hakee tai onko hänellä jotain tarkkoja vaatimuksia asunnon suhteen? Itse muutin väliaikaiseen asuntoon nyt elokuun alussa oman asunnon remontin vuoksi. Vuokra-asunnon sain parissa viikossa sen jälkeen kun olin hakemuksen jättänyt. Tämä kokemus siis pääkaupunkiseudulta.

[/quote]

Kriteerit: pks, parveke, edullinen. Vaikea yhtälö näin elo-syyskuussa kun opiskelijat valtaavat kaupungin ja yhtä asuntoa hakee noin 50 ihmistä :(

Vierailija
12/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 09:48"]

4 jatkaa. Miksei mies ole saanut vielä asuntoa? Kuinka tiiviisti hakee tai onko hänellä jotain tarkkoja vaatimuksia asunnon suhteen? Itse muutin väliaikaiseen asuntoon nyt elokuun alussa oman asunnon remontin vuoksi. Vuokra-asunnon sain parissa viikossa sen jälkeen kun olin hakemuksen jättänyt. Tämä kokemus siis pääkaupunkiseudulta.

[/quote]

Kriteerit: pks, parveke, edullinen. Vaikea yhtälö näin elo-syyskuussa kun opiskelijat valtaavat kaupungin ja yhtä asuntoa hakee noin 50 ihmistä :(
[/quote]

Joo, pari viikkoa sitten muutin parvekkeelliseen kivaan kaksioon pääkaupunkiseudulla. "Edullinen" ei kyllä toteutunut, kun vuokra on tonnin. Tosin mun olikin saatava asunto + muutto nopeasti ja tätä luokkaa ne asunnot vaan pääkaupunkiseudulla maksavat. Eli kyllä asunnon halutessaan saa. Omistusasuntoni taloyhtiöstä itse asiassa kaikki asukkaat ovat muuttaneet / muuttamassa kun remontti alkaa omassa asunnossa.

Jos mies on työssäkäyvä, niin kyllä ne vuokra- ja muuttorahat on löydyttävä. Jos taas ei ole työssäkäyvä, niin silloin on oikeutettu hakemaan sellaisia asuntoja, joissa ei ole varallisuusrajoja.

Nyt pysy tiukkana tuossa asiassa, että muutto erilleen tapahtuu nopeasti. Kaikenlaisia tekosyitä aina löytyy. (Ja kyllähän se muuttaja voit olla sinä itsekin.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän