Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko liian erilaisia?

Vierailija
15.08.2015 |

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä vajaat kymmenen vuotta. Olen aina tiedostanut, että ollaan erilaisia, mutta pitkään ajattelin (naiivisti) että se kasvattaa ja kehittää kumpaakin osapuolta ja aika hitsaa meidät yhteen eroavaisuuksista huolimatta. Näin ei kuitenkaan ole käynyt, vaan tuntuu että ajaudutaan vain enemmän erillemme ja riidellään samoista asioista kuin silloin kymmenen vuotta sitten.

En oikein näe muuta tietä ulos kuin eron, mutta toisaalta mies on kaikesta huolimatta paras kaverini. Välitän hänestä, mutten tiedä voinko enää sanoa, että rakastan häntä. Monet asiat on hyvinkin ja erot näkyy arkisissa jutuissa, mutta heijastavat myös toisaalta meidän erilaisia arvoja. Miehen harrastukset on meluisia, itse tykkään rauhasta ja hiljaisuudesta. Olen ympäristötietoinen, mies ei välitä siitä kuinka paljon saastuttaa jne. Asiat ovat siis sellaisia, etten usko niiden muuttuvan tulevaisuudessakaan.

Olen yhä enemmän alkanut ajatella, että olisi molemmille parempi antaa toisen mennä ja etsiä itselleen paremmin sopiva kumppani. Silti olen tässä ja mies tuntuu ihan tyytyväiseltä elämäämme. En ole uskaltanut ottaa eroa puheeksikaan. Toisaalta syyt ovat rationalistiset, pelkään miten pärjäisin yksin niin henkisesti kuin taloudellisesti. Minulla ei ole tukiverkkoa, tältä paikkakunnalta tunnen vain miehen perhettä ja kavereita. Eron jälkeen olisin täysin yksin. En ole kovin sosiaalinen tai hyvä luomaan uusia ihmissuhteita, joten niin raukkamaista kuin se onkin, pysyn suhteessa usein ajatellen niitä ihmiskontakteja, joita se minulle tuo, enkä niinkään siksi että puoliso olisi rakas. Lapsia meillä ei ole.

Muita samassa jamassa olleita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisit, miksi et pärjäisi. Turha pelätä elämää ja ei kannata ikinä olla suhteessa, missä toista ei enää rakasta. Iän voi solmia uusia ihmissuhteita. Elämän kuuluu olla rikasta, ei yksinäistä. Tee omat valinnat ja päätös et ja kuuntele niitä. Voit löytää uuden kumppanin, paljon uutta omaan elämään, onnistuuko se siinä suhteessa missä ei ole onnellinen? Ei se onnistuu sillä, että uskallat tehdä muutoksia ja kokea asioita että olet pois omalta mukavuusalueelta. Pärjäät! Tsemppiä :)

Vierailija
2/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voisi solmia uusia ihmissuhteita? Tuolla on varmasti paljon ihmisiä, jotka haluaa tutustua suhun ja löytää susta uusia piirteitä. Olet oma yksilöllinen itse, jolla on mahdollisuus vaikuttaa omiin valintoihin, voit puhua, tehdä, toteuttaa itse, kieltäytyä, sanoa ääneen asioita....Ole oma itsesi :) Ja elä oman näköistä elämää! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala nyt pikkuhiljaa katsomaan ympärillesi, jos vaikka näkyisi mukavia ihmisiä. Tutustu ja juttele ihmisten kanssa. siitä se lähtee. Saat tuttavia ja vähitellen teistä voi tulla ystäviä. Parisuhteesi tila taitaa jo olla selvinnyt sinulle? Anna ajan kulua ja tee päätöksesi rauhassa.

Vierailija
4/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä uusia ihmissuhteita ole ainakaan minun kohdallani niin helppo solmia. Olisin varmaan lähtenyt aikaa sitten, jos uskoisin löytäväni uusia ihmisiä elämääni. Mutta kun on elänyt kolmekymppiseksi ilman kavereita ja on erkaantunut omista sukulaisista, on aika iso juttu jättää se ainoa ihmissuhde (=mies) ja hypätä tyhjän päälle, vaikka loputla jotain parempaa tulisikin eteen. Vaihtoehto kun on aika karmaiseva, elämä eron jälkeen ilman yhtään ihmiskontaktia.

-ap

Vierailija
5/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehehan te olla ystäviä!! Ja perheenjäsenten kanssa myös!Hei kuka sulkee itseltä mahdollisuudet pelon vuoksi????? Ei elämää kuulu pelätä!!!

Vierailija
6/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sun teksti kuulostaa siltä, niinku eläisisit jossain vankilassa....Ja nuo ajatukset mitä ajattelet niin eivät oo totta, sulla on olemassa varmasti luonne, hyviä luonteenpiirteitä...Ja yksinäisyydestä nuo ajatukset kertoo. Maailma on täynnä ihmisiä kehen voi tutustua ja mennä juttelemaan ja istua samaan pöytään, miten muuten voit kokea uutta jos et uskalla kokea uutta? Herranen aika, matkustele, tee asioita, hanki itselle asioita mistä haaveilet ja haaveile. Toteuta omaa itseä!!!!! :)

Vierailija
7/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon oot ollut sinkku viimeksi? Entä milloin oot ollut spontaani? Viettänyt iltaa ulkona randomisti?

Vierailija
8/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaammin,sä pyydät jos mä kiiirehdin
Olet viilee kun käyn kuumemmin
Ollaan vastakohdat luonnostaan,
ne vetää puoleen toisiaan
Sul on valo ylläsi, mä oon musta enkeli
Oon tai en, sun kanssasi melkein sattuu
Silti tää on tunne johon haluan tottu

Niin erilaiset yhdessä ollaan
Mut mun elämässä riittää kun oot tässä
Katsoo kai toiset ristiin ja nollaan
Se ei haittaa yhtään, tuli sulattaa jään
Oot tyttöni mun, oon tiukasti sun
Oot tyttöni mun

Sä oot plus, mä hädintuskin viis miinus
Iso punakynän huomautus:
Kaksi vastakohtaa väärinpäin
vetää puoleen yllättäin
Sul on kaikki siistiä, mua ei aina viitsitä
Oon tai en, nään tähtiä, melkein sattuu
Kaiken muun sais heittää pois mut
sinuun vois tottuu

Oot tyttöni mun

Toinen helppo, toinen vaikee
Woo-oo-o-o, woo-oo-o-o
Toinen vasen, toinen oikee
Woo-oo-o-o, woo-oo-o-o
Koska oothan tyttöni mun,
oon tiukasti sun

Oot tyttöni mun

Vierailija
9/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:43"]Hitaammin,sä pyydät jos mä kiiirehdin

Oot tyttöni mun

Iso punakynän huomautus:
vetää puoleen yllättäin
sinuun vois tottuu

Oot tyttöni mun

Woo-oo-o-o, woo-oo-o-o
Woo-oo-o-o, woo-oo-o-o
oon tiukasti sun

Oot tyttöni mun

[/quote] What??????

Vierailija
10/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 14:43"]Hitaammin,sä pyydät jos mä kiiirehdin

Oot tyttöni mun

Iso punakynän huomautus:
vetää puoleen yllättäin
sinuun vois tottuu

Oot tyttöni mun

Woo-oo-o-o, woo-oo-o-o
Woo-oo-o-o, woo-oo-o-o
oon tiukasti sun

Oot tyttöni mun

[/quote] What??????
[/quote]

Ropinii!

Vierailija
11/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä väliä, jos toinen ei jaksa kierrättää?

Vierailija
12/12 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että ystävinä eroaminen onnistuu, jos miehen mielestä kaikki on ok.

Ja sitä juuri yritin sanoa, että vaikka ne erot näkyy arkisissa asioissa, ne heijastaa silti syvempiä arvoja. Joten kyllä, kyllä sillä on väliä "jos toinen ei jaksa kierrättää". Myös esim. sillä, että itse luen paljon, mies kehuu sillä ettei ole koskaan lukenut kokonaista kirjaa jne. Ennen en niin välittänyt, nykyisin häpeän kun mies on niin olevinaan ja tietävinään kaikesta kaiken, vaikka hänen tietonsa on aivan mutupohjalla.

Kiva, että jaksatte uskoa uusiin mahdollisuuksiin, mutta itse en tiedä miksi ero muuttaisi asioita niin paljon. Sinkku olin opiskeluaikojen alkuvaiheessa parikymppisenä, silloinkin olin yksin 24/7, tosin asuin kimppakämpässä ventovieraiden kanssa. Miehen löysin netistä, jos joku ihmettelee. Yritin kyllä opiskeluaikoina osallistua erilaisiin rientoihin, mutten oikein ryyppää joten sekin jäi. Tässäkin meillä on ero, mies ei ole tainnut olla yhdessäolomme aikana yhtäkään viikonloppua selvin päin.

En usko että oma erakkoluonnekaan tästä muuttuu, mutta se ei tarkoita ettenkö haluaisi lähelleni ketään. Olin jo lapsena ja nuorena sellainen, että minulla oli yksi hyvä ystävä ja se riitti. Nuo ystävät on hajaantuneet ympäri maailmaa ja aikuisiällä ei tuollaista oikein ole edes ollut.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi