Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako hautausmaalle viedä luonnonkiven

Vierailija
12.03.2022 |

..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa omistamalleen hautapaikalle

Vierailija
2/11 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä joutuisi varmasti vääntämään hautausmaan ylläpitäjän, yleensä seurakunnan kanssa. 

Itse olen ratkaissut luonnonkiviongelman sillä, että tuhkat saa ripotella erään ison kiven viereen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinni siitä, mitä hautausmaan suunnitellut maisema-arkkitehti on määrännyt. Meillä on isoisän haudalla luonnonkivi, johon on liitetty vainajien nimet laattoihin kirjoitettuna, mutta naapurikaupungin modernille hautausmaalle saa ostaa vain tietynkokoisen ja -muotoisen kiven. Ei mitään "ulkonevaa" kuten risti. Hautausmaan visuaalisen ilmeen pitää säilyä.

Vierailija
4/11 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. T. Hautausmaan työntekijä.

Vierailija
5/11 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja se on minusta kaunein. 

Vierailija
6/11 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä nähnyt luonnonkiviä ihan yleisellä hautausmaalla, niihin on vaan liitetty joku pieni kyltti jossa kuolleen nimi.

Vierailija
7/11 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa, kuulemma turvallisuuskysymys. KIven pitää pysyä pystyssä ilman reunakiviä eikä luonnonkivi pysy, jos ei ole hyvintuettua alustaa ja se tulkitaan reunakiviksi.

Vierailija
8/11 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei saa, kuulemma turvallisuuskysymys. KIven pitää pysyä pystyssä ilman reunakiviä eikä luonnonkivi pysy, jos ei ole hyvintuettua alustaa ja se tulkitaan reunakiviksi.

Mitä ihmettä?

Vierailija
9/11 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaan haltija, srk, haluaa varmaan tietää millainen kivi, koko, mittasuhteet ja miten nimet siihen kiveen merkataan. Jonkinlainen suunnitelma niille kai pitää antaa, jos ei tehdaskiveä ota.

Käsitys tähän suuntaan tulee nettiteksteistä.

Vierailija
10/11 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmella haudalla luonnonkivi. Niissä on pieni laatta.

Vierailija
11/11 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljan näytettiin ruotsista klippi, jossa tytär oli suomalaissyntyisen äitinsä haudalla. Äiti oli kuollut koronaan. Kaikki kivet, ( kymmenet) mitkä näkyivät hautausmaalla olivat luonnonkiviä. Pienehköjä enemmän litteitä pyöreäreunaisia kiviä, joihin oli kaiverrettu vainajan nimi tai oli laatta.

Sellaiset kivet eivät ole vaarallisia, eivätkä kaatuile. Oli selvästi kyse hautausmaasta/ alueesta johon oli haudattu tuhkattuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi