Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup; jos olette lähdössä juhliin, mutta ensin talkoot

Vierailija
15.08.2015 |

Eli, olette lähdössä johonkin juhlaan, mutta ennen juhlien alkua on pienimuotoiset talkoot. Tuolien ja pöytien laittamista, juhlateltan pystytystä, ruokien esillepanoa... Joten: laitatteko jo lähtiessänne juhlatamineet vai laitatteko päälle lähtiessä tavalliset vaatteet ja ennen juhlien alkua vaihdatte jossain juhlavaatteisiin? Vai riippuuko juhla-asustanne, kummin toimitte?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuollaiset talkoot onnistunee juhlavaatteissa. Eri asia jos ensin olisi esim risusavotta :D

Vierailija
2/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei taida olla ihan juhlavat juhlat. Taitaisin mennä ihan arkivaatteissa. Tosin arkivaatteissakin pukeudun nätisti ja tukka on laitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei mitkään häät tai muut hienot, eiköhän niissä olisi jo kamat paikoillaan aiemmin... :D

Vierailija
4/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis näissäkään juhlissa tietenkään koko juhlasakki ole talkooväkenä ("ensin työ, sitten huvi, hahaa!"), vaan muutama tekee ensin noita hommia ennen kun muut vieraat saapuvat, ja nyt minulle tuli tuo nakki. Kunhan vaan tässä pohdin, laitanko jo juhlavaatteet päälle.

Vierailija
5/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin arkivaatteissa, vähän rönttäsissä, koska pitää tehdä töitä ja samoissa kamppeissa juhlisin koko juhlan. Kuitenkin tarvitaan avuksi tiskiin tai tarjoiluun, joten miksi vaihtaa helppoa ja mukavaa t-paita-collegehousu -asua johonkin, mitä pitää varoa. Tuolien ja pöytien laittamisessa saa nostella, varoa vaatteitaan, todennäköisesti saa tahran sieltä ja pölyä täältä, joten ei missään nimessä juhlavaatteissa.

Jos juhlittavan mielestä tehdään talkoilla, niin en minä sitä häpeä, että olen talkoisiin osallistunut ja sen huomaa asustakin.

Vierailija
6/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teltan pystytys on aika likaista hommaa, juhlavaatteissa en sitä ryhtyisi tekemään. Vaikka kyse olisi sellaisesta parin sadan euron halpiskatoksesta, harvemmin niitä on koottu niin, että kaikki osaset on pyyhitty puhtaiksi.

Vierailija
7/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräissä tuttuni häissä olen ollut kantamassa pöytiä piikkikoroissa ja juhlamekossa päällä. Olisi ollut kiva tietää etukäteen, että paikan siivoamiseen oli varattu vain muutama ihminen. Häät oli satojen kilometrien päässä keskellä korpea olevassa vanhassa tanssipaikassa, joten poiskaan ei päässyt kuin kimppakyydillä. Olin tullut eri kyydillä kuin lähdin ja tämä toinen kyytini oli joutunut talkooväeksi.

Vastauksena kysymykseesi, että ota mielellään varavaatteet mukaan. Kenties kannattaa olla mukana jonkinlaiset "Näppylähanskatkin" mikäli on jotain "muuttopuuhaa" tarjolla. Ruokien laittamisessakin voi helposti jotain roiskua vaatteille ja monestikaan se talkooväki tosiaan joutuu olemaan paikalla vielä juhlien jälkeen siivoamassa ja tiskaamassa.

Vierailija
8/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuollaisissa talkoissa (ja juhlat oli tosi hienot iltapukuillalliset) ja vaihdoin vaatteet siinä välissä. sopiva paikka vaihdolle olisi löytynyt juhlapaikaltakin,mutta its olin varannut huoneen läheisstä hotellista ja vaihdoin siellä.

Vierailija
9/9 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti juhlien järjestämisessä työssä ollutta väkeä kiitetään ja työstä palkitaan.

Joskus kun jäänyt itselle hieman outo sivumaku juhlista, joihin on saanut kutsun sillä edellytyksellä, että osallistuu kokkaamiseen, pöytien kattamiseen, tarjoiluihin, tiskaamiseen, pöytien pyyhkimiseen, lattian lakaisemiseen, roskien viemiseen...