Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksiön vesilasku 50e/kk!

Vierailija
14.08.2015 |

Voiko siis olla oikein? En ole mikään vedellä lotraaja- suihkussa max 10min (1krt/pv), hiukset pesen n. 2krt/vk, pyykkiä pari koneellista viikossa, enkä harrasta vesien turhaa valuttamista, hanat ei vuoda jne.. Mistä voi johtua tällainen lasku? Millaisia vesilaskuja teille muille tulee?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vesilaskuja voi vertailla koska vesimaksut ovat eri suuruisia eri kaupungeissa. Paljonko oli kylmän ja lämpimän veden kulutus kuutioissa?

Vierailija
2/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla oikein. Tarkista nyt ensin kuutiomäärän. Vertaa myös kylmän ja lämpimän veden käyttösuhdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itellä on pieni kaksio ja vettä kuluu n. 10€ per kk. Käytössä on sekä pyykin- että astianpesukone ja välillä siellä suihkussa kuluu 15 min, yleensä alle 10 min :D

Vierailija
4/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutiomäärä on huimat 80m3 7,5kk. Todella ihmetyttää. Ja upouusia kaikki laitteet, pesukoneet yms ja asentajan asentamia.

Vierailija
5/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valuttaako vessanpytty tai sit sulta laskutetaan muutaman naapurinkin vedet?

Vierailija
6/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valuta mikään, ainakaan silmämääräisesti katsomalla. Ja asuntokohtainen mittari kysessä.

Vierailija
7/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:57"]

Kuutiomäärä on huimat 80m3 7,5kk. Todella ihmetyttää. Ja upouusia kaikki laitteet, pesukoneet yms ja asentajan asentamia.

[/quote]Pidä kaikki vesipisteet suljettuina ja katso pyöriikö mittari, jos pyörii, niin jossain on vuoto. Toi sun vesimääräs vastaa meidän 4 hengen vesimäärää.

Vierailija
8/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ollut vesilasku 600e vuodessa ja käyn joka kolmas päivä suihkussa, puoli tuntia kerralla, että on se mahdollista. Lisäksi tykkään kuumista suihkuista ja lämmin vesi on aina tuplasti kalliimpaa kuin kylmä.

Vierailija
9/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittarivika? Jääpi vaikka välillä laskemaan kulutusta vaikka se olisi jo loppunut?

Vierailija
10/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 18:57"]

[/quote]Pidä kaikki vesipisteet suljettuina ja katso pyöriikö mittari, jos pyörii, niin jossain on vuoto. Toi sun vesimääräs vastaa meidän 4 hengen vesimäärää.

[/quote]Sorry, ajatusvirhe. Meillä menee siis n.100 kuutiota vuodessa.

-sama

Vierailija
11/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valuta mikään, ainakaan silmämääräisesti katsomalla. Ja asuntokohtainen mittari kysessä.

[/quote]

Pystytkö itse lukemaan mittaria? Kaikki kiinni ja pyöriikö mittari edelleen?

Jos mikään ei vuoda, niin vahva veikkaus on pesukone. Siinä voi olla magneettiventtiilissä vika. Kone ottaa vettä koko pesusyklin ajan ja koneen läpi viemäriin, tai olisiko poistoputki väärin niin ettei kone koskaan omasta mielestään täyty.

Suurin piirtein kahden hengen veden kulutus sulla.

Vierailija
12/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneessa ei pitäisi olla mitään vikaa. Kun sen käynnistää niin kuulee kun se ottaa veden, pesee pyykit ja poistaa veden- vesi ei siis juokse koko ajan.

Onko muita yksiössä asuvia? Millaisia laskuja teille on tullut?

Vierailija
13/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:12"]

[/quote]

Pystytkö itse lukemaan mittaria? Kaikki kiinni ja pyöriikö mittari edelleen?

Jos mikään ei vuoda, niin vahva veikkaus on pesukone. Siinä voi olla magneettiventtiilissä vika. Kone ottaa vettä koko pesusyklin ajan ja koneen läpi viemäriin, tai olisiko poistoputki väärin niin ettei kone koskaan omasta mielestään täyty.

Suurin piirtein kahden hengen veden kulutus sulla.

[/quote]

Mä oon aina luullut että kulutan suhteessa paljon vettä, ilmeisesti mulla (oon tuo 10€/kk) on sitten vaan puolikkaan ihmisen kulutus ;)

Vierailija
14/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären vesilasku yksiössä on 18 - 23  e/kk. Kannattaa tarkistaa siitä vesimittarista, näyttääkö kulutusta silloinkin, kun vettä ei käytetä tai esim. paljonko näyttää kulutusta suihkun aikana. Jossain oli juttua siitä, että ne mittarit voi näyttää vähän mitä tahansa. Toisaalta 10 min suihkuttelun aikana saa kulumaan uskomattomia määriä vettä, koska tuon saman asunnon edellisen asukkaan vesilasku oli noin 40 e/kk.

Vierailija
15/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita paperia pöntön sisäreunaan ja katso kastuuko. Voi olla aika huomaamatonkin se vuoto.

Vierailija
16/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5-henkinen perhe ja vesilasku 120-150 e kolmen kuukauden välein, eli suurimmillaan 50 e/kk.

Vierailija
17/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 19:17"]

Onko muita yksiössä asuvia? Millaisia laskuja teille on tullut?

[/quote]

Maksoin kuukaudessa vuokraemännälle 15e/kk vesiennakkoa ja aina sain euron-pari takaisin.
Mulla pyöri yleensä kerran viikossa pesukone, joskus kaks, harvoin astianpesukone eli käsitiskillä menin ja suihkussa sammutin aina hanan saippuoinnin ja hiustenpesun aikana..

Vierailija
18/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesihanasta (keittiö, suihku ym) tulee vettä 12 l/min ja kuutio vettä maksaa n. 5 €. Aika suurelta tuo kulutuksesi tuntuu, kannattaa tosiaan tarkistaa mittari ja mahdolliset vuodot.

Vierailija
19/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis tuohon 15-25e/kk olin varautunut edellisen asunnon kulutuksen perusteella, mutta tämä tuli aika järkytyksenä. Myös sähkölasku oli tavallista suurempi. Eihän tässä kohta ole varaa enää mihinkään muuhun kun asumiseen ja sen kuluihin :/

Vierailija
20/20 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ollut yksiössä viimeisen puolen vuoden aikanakeskimäärin n. 9 € kuukaudessa. Suihkussa käyn lähes päivittäin, pesukone pyörii joka toinen viikko, astianpesukone 2-3 kertaa viikossa. Kaikki vesikalusteet on vettä säästäviä ja suihkun laitan saippuoinnin ajaksi kiinni. 50 € on paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi