Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Klapituotannon kannattavuus perustuu siihen, että yrittäjä tekee klapit alusta loppuun itse

Vierailija
12.03.2022 |

Yhdenkin työntekijän palkkaaminen romahduttaisi kannattavuuden.Polttopuun tuotannossa liikkumavarat on puristettu tiukkoihin raameihin. Toiminnan kannattavuus perustuu siihen, että yrittäjä tekee klapit alusta loppuun itse.

”Jos tuottaisin nykyistä enemmän pilkettä, joutuisin palkkaamaan avuksi yhden työntekijän, jolloin tulos nollautuisi.”

Isäntä kertoo myyvänsä kuivaa koivupilkettä 55–60 euron heittokuutiotaksalla, joka sisältää arvonlisäveron.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja metsänkin pitää olla perintömetsä.

Vierailija
2/3 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneet pitää saada ilmaiseksi  jostain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on paha juttu, meinaan itselläni on kolme tulisijaa, mutta en mitenkään kykenisi tekemään polttopuita itse, vaikka olisi metsääkin. Kamalaa, kun elämänmuotomme on mennyt niin riippuvaiseksi SÄHKÖSTÄ. Se on sairasta.

Ja siis kaduttaa, etten ole polttopuuomavarainen. Meinaan minua kiinnosti 2-kymppisenä kaupunkilaistyttönä 30 vuotta sitten kaikki omavarainen ja haaveilin maallemuutosta ja omavaraisviljelystä. Mutta eihän äiti siihen kannustanut, vaan haukkui ja syyllisti, etten halunnut palkkatöihin.

😥

Jos minua olisi kannustettu omavaraisuuteen, saattaisin nyt olla tottunut tekemään puutkin itse, koska p*skavammainen työnteko ei pilaisi elämääni.