Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jätät kuluttamatta kompensoidaksesi nousseita kuluja?

Vierailija
12.03.2022 |

Minä ajan vain työajot, en käy kahvilla, en elokuvissa, ostan ale ruokaa, en osta kalliita merkkivaatteita tms.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset on ilmaisia, syön ulkona kerran vuodessa, en käy kahviloissa, en käy kampaajalla, en meikkaa, en värjää hiuksia, kuljen dösällä tai pyörällä ja ostan ison osan vaatteista käytettynä. Vertailen er kauppojen ruokien ja kahvien hintoja.

Vierailija
22/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä asioista olisi pitänyt miettiä ENNEN, kun alkaa menemään huonosti. Nyt olisi viimeistään aika laittaa niitä valoja päälle. Mikään ei enää tule olemaan niin halpaa, kuin tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä harvennan tiettyjen kalliiden tuotteiden ostoväliä, televisio, tietokone, puhelin jne. Ennen olen tykännyt päivitellä näitä, mutta nyt mennään pidempään samoilla. Olen jo pitkään laskenut hyvin tarkasti mitkä ovat itselleni taloudellisia ratkaisuja ja tehnyt pitkän aikavälin hankintoja, kuten omakotitalon maalämpö, purkanut vanhan asuinrakennuksen yms joilla ei tarvetta ja olivat surkeassa kunnossa (säästää kiinteistöveroa), tein excelin autoa hankkiessa että minkä auton ostan kulutuksen puolesta (päädyin kaasuautoon koska ajoa yli 40tkm vuodessa) ja sen sellaista. 

Vierailija
24/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään muutu. 500 euroa kk tulot, koska en kelpaa työelämään miehenä. Kaiken jätän yksinkertaisesti kauppaan hyllyyn. Oppinut tarkkailemaan kilohintoja. Ruuassa on helpoin säästää kun katsoo mitä yleensä ihmiset ostaa, herkkuja ja valmiita eineksiä.

Vierailija
25/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä yritän olla kuluttamatta joten jätän joka kolmannen askeleen väliin. Vuositasolla iso raha.

Vierailija
26/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä harvennan tiettyjen kalliiden tuotteiden ostoväliä, televisio, tietokone, puhelin jne. Ennen olen tykännyt päivitellä näitä, mutta nyt mennään pidempään samoilla. Olen jo pitkään laskenut hyvin tarkasti mitkä ovat itselleni taloudellisia ratkaisuja ja tehnyt pitkän aikavälin hankintoja, kuten omakotitalon maalämpö, purkanut vanhan asuinrakennuksen yms joilla ei tarvetta ja olivat surkeassa kunnossa (säästää kiinteistöveroa), tein excelin autoa hankkiessa että minkä auton ostan kulutuksen puolesta (päädyin kaasuautoon koska ajoa yli 40tkm vuodessa) ja sen sellaista. 

Eiköhän sähköauto tule paljon ajavalle halvimmaksi.

Vierailija
27/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nousevia kuluja?

Vierailija
28/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä paljon mitään osta, koska tarvitsen rahat toisaalla. Kuukaudessa yleensä max yksi humputtelu, kuten ulkonasyönti tai ruoan tai juoman ulkopuolinen ostos. Jätän väliin - on tullut uusi normaali. Syitä asuntojen kalleus pk-seudulla, korona-aika, rokottamattomien syrjintä kahviloissa ja muissa palveluissa.

Vierailija
29/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenkiä yritän olla kuluttamatta joten jätän joka kolmannen askeleen väliin. Vuositasolla iso raha.

Siellä joku poliitikko irvailee ostovoiman romahduksella, mutta tosiaan kenkiä saa halvalla kirppareilta. Ei kannata ostaa uusia.

Vierailija
30/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään, minusta vain köyhät miettivät tuollaista. Miltä tuntuu olla luuseri? Kun mä perin miljoonan, siihen loppui tuollaisena luuserina elely.

Oikeilla rikkailla on ne miljoonat, koska he ovat eläneet säästeliäästi. Äkkiä se sun miljoona kuluu loppuun.

No eikä kulu. Tajusin sijoittaa siivun varallisuudestani kultaan, se oli parhaimmillaan 44 000€ plussalla, kun sota nosti kullan arvoa ylös pystysuoraan. Nytkin on jotain 35 000€ plussalla ja kulta nousee koko ajan vaan. Muutenkin sijoitukset ovat niin, että tuotoilla pitäisi pystyä elelemään koko ajan vain leveämmin ja leveämmin. Eli ei tod ole vain asuntoja ja osakkeita.

Vierailija
31/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lomani ja suuren osan vapaa-aikaani kotimaassa kierrellen. Näin aion tehdä edelleen, mutta nykyisillä polttoaineenhinnoilla hotellit vaihtuvat telttaan ja leirintämökkiin ja buffetlounaat omaan kokkailuun tai purkkihernariin. Luontokeskusten ravintoloiden ja erämaakahviloiden sijaan omat eväät reppuun. Elämässäni mikään ei varsinaisesti muutu mutta käytän vuodessa palveluihin tuhansia euroja vähemmän.

Vierailija
32/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdet

Hurvittelut

Autoilu

Lämmityksestä säästän

Shoppailen Prismassa, ennen shoppailin ulkomailla

Verot, käyn mahd. vähän töissä, jää aikaa tehdä kotona ruokaa, siivota itse, rempata itse jne

Vierailija
33/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään, minusta vain köyhät miettivät tuollaista. Miltä tuntuu olla luuseri? Kun mä perin miljoonan, siihen loppui tuollaisena luuserina elely.

Et kuitenkaan osannut hankkia miljoonaasi tai edes kymppitonniasi itse joten luuseri olet edelleen.

No eihännole nämäkään, jotka juuri ketjussa kirjoittavat, mistä on pitänyt tinkiä! Missä on heidän back up olan olla rikas? Nih! Sitä ei ole! Mulla se aina oli. Perintö. Nam. Kadehditko että sullakin ois nyt tippunut miljoona euroa varallisuutta, kun tuli covid ja nyt inflaatio? Niiin varmaan :) 🤣🤣🥲

Vierailija
34/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sähköauto tule paljon ajavalle halvimmaksi.

En tuudittautuisi sähköautoilun edullisuuteen. Sähkön hinnoissa on huomattavia korotuspaineita ja pahimmat visiot ennustavat energiakriisin myötä tulevaa sähkön säännöstelyä. Lisäksi kun verottaja huomaa, että polttomoottoriautoilusta kertyvät verotulot vähentyvät, niin kyllä se kuoppa paikataan sähköautoilun hintoja nostamalla.

Vierailija
35/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän lomani ja suuren osan vapaa-aikaani kotimaassa kierrellen. Näin aion tehdä edelleen, mutta nykyisillä polttoaineenhinnoilla hotellit vaihtuvat telttaan ja leirintämökkiin ja buffetlounaat omaan kokkailuun tai purkkihernariin. Luontokeskusten ravintoloiden ja erämaakahviloiden sijaan omat eväät reppuun. Elämässäni mikään ei varsinaisesti muutu mutta käytän vuodessa palveluihin tuhansia euroja vähemmän.

Köyhä!

Vierailija
36/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö köyhät, että kulta on noussut kuukaudessa 11%! Siis kuukaudessa!

Olis ehkä kannattanut ostaa sitä, eikä VAIN osakkeita 🤣

Vierailija
37/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä!

Tyhmä!

Vierailija
38/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirretään remppa n. vuoden päähän, koska sitä ei ole pakko tehdä juuri nyt. Siihen säästetyt rahat ovat nyt pahanpäivänkassa, joka voi tulla tarpeeseen.

Vierailija
39/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilua olen rajoittanut jo pitkän aikaa, en aja työmatkan lisäksi mitään muita ajoja.

Kahvin juonti loppuu sitten kun nykyinen varasto on juotu. (Hamstrasin viime jouluna monta pakettia kun kahvi oli tarjouksessa.)

Sähkösaunaa en enää lämmitä. Onneksi on myös puusauna.

Suoratoistopalvelut olen irtisanonut. Hyllyt on kuitenkin täynnä vanhoja dvd-elokuvia ja sarjoja, niitä voi katsoa. Mitään lehtiä en ole pitkään aikaan enää tilannut.

Sitten tietysti kaikki tarpeeton elintarvike pois, esimerkiksi kivennäisvedet, purkat, pakastepitsat, jne.

Vierailija
40/61 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipistän vähän kaikesta kulutuksesta eli ulkoilen enemmän ja käyn vähemmän salilla, syön ja kahvittelen ulkona vähemmän, ajan autolla vähemmän. Kaikesta siis vähän, mitään en lopeta kokonaan. Hinnat ja palkat nousevat kuitenkin jossain vaiheessa perässä ja asia korjaantuu indeksien ansiosta, kaikki tulothan on sidottu elinkustannusindekseihin. Kokonaan ei kannata lopettaa mitään sellaista kuluttamista mitä on aiemmin kuluttanut koska se syöksee asian vain huonompaan suuntaan ja pidentää talouden heikkoja aikoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän