Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia psykoterapiasta

Vierailija
12.08.2015 |

Mitä psykoterapia on? Tai mitä siellä vastaanotolla tapahtuu? Aloitetaanko lapsuudesta ja sitten edetään pikkuhiljaa vuosien varrella nykypäivään vai puhutaanko siellä millon mistäkin? Johtaako terapeutti keskustelua esittäen kysymyksiä vai pitääkö siellä sponttaanisti avautua?

Mielenkiinnolla odotan vastauksia kokemuksista!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hup

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään tietävää paikalla? :(

Vierailija
4/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi!!

Vierailija
5/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapia on varmasti jokaisella erilaista. Riippuu myös terapian suuntautumisesta.
Varmasti myös asiakkaan aktiivisuus vaikuttaa.
Itse käyn traumapsykoterapeutilla ja olen aika huono johtamaan keskustelua. Terapeutti ohjaakin tilannetta siis aika paljon. Esittää kysymyksiä ja kertoo tarinoita. Välillä puhutaan menneisyydestä, välillä nykyisyydestä. Välillä puhutaan näistä vaikeista aiheista ja välillä kevyemmistä. Ihan riippuu kerrasta.
Mitään yleiskuvaa on vaikea antaa.

Vierailija
6/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:45"]

Psykoterapia on varmasti jokaisella erilaista. Riippuu myös terapian suuntautumisesta. Varmasti myös asiakkaan aktiivisuus vaikuttaa. Itse käyn traumapsykoterapeutilla ja olen aika huono johtamaan keskustelua. Terapeutti ohjaakin tilannetta siis aika paljon. Esittää kysymyksiä ja kertoo tarinoita. Välillä puhutaan menneisyydestä, välillä nykyisyydestä. Välillä puhutaan näistä vaikeista aiheista ja välillä kevyemmistä. Ihan riippuu kerrasta. Mitään yleiskuvaa on vaikea antaa.

[/quote]

Okei, kiitos vastauksesta =) ap

Vierailija
7/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisena koit sen? Auttoiko sinun traumapsykoterapia 6?

Vierailija
8/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki kysyä jotain tarkentavaa, jos haluaa. Itselläni luonnollisesti vain se oma kokemus. Toisilla voi olla ihan erilaista.
Nro 6

Vierailija
9/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:48"]Millaisena koit sen? Auttoiko sinun traumapsykoterapia 6?
[/quote]
Olen käynyt vasta vuoden verran. Koska olen tosiaan aika huono puhumaan ja palaamaan menneisiin hetkiin dissosiaation takia, ei itseäni ole paljon terapia auttanut. Puoli vuotta tuntui ainakin menevän vähän tilanteeni kartoittamiseenkin. Kuka olen ja mihin nyt pitäisi saada apua.
Nro 6

Vierailija
10/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikeata puhua "tuntemattomalle"? Tuleeko hiljaisuuksia ja jos kyllä, koetko ne kiusallisiksi?

Vierailija
11/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:59"]Onko vaikeata puhua "tuntemattomalle"? Tuleeko hiljaisuuksia ja jos kyllä, koetko ne kiusallisiksi?
[/quote]
Itselleni on helpompi puhua ulkopuoliselle ihmiselle. Tietenkin ajan kanssa terapeuttiin tutustuu ja luottamus kasvaa. Se toki helpottaa puhumista. Aluksi vastailin tosi niukasti kysymyksiin, nyt osaan jo vähän spontaanimmin puhua. Oma terapeuttini on aktiivinen kysyjä ja ääneen pohtija. Joskus myös provosoi. Kovin pitkiä hiljaisia hetkiä ei ole syntynyt. Saan kuitenkin aikaa miettiä ja uppoutua ajatuksiini, jos niikseen tulee.
Nro 6

Vierailija
12/12 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat apua häneltä nyt kun kartoitukset on tehty kunnolla. Paljon voimia sinulle! Ap