Koronasta lähti makuaisti, kauanko kestää palautua?
Kaksi viikkoa sitten tuli oireet, alkoi kurkun ärsytyksellä. Lopulta tuli kuume ja todella flunssainen olo ilman yskää tai nuhatukkoisuutta. Makuaisti katosi täysin. Jotain pystyy haistamaan kuitenkin. Muut oireet lievittyneet, mutta en edelleenkään maista mitään. Siis yhtään mitään.
Ei tee mieli syödä mitään ja kun syön, joka suupala on pettymys.
Onko muilla samankaltaisia koronaoireita ollut? Kauanko kesti makuaistin palautua?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Näitä on ollutkin jo ikävä. Kiitos.
Missä viipyvät joka keväiset koirankakka keskustelut? Miksi kukaan ei keskustele hiihtolomasta? Laturaivosta tai prismaperheistä?
Vaikka Euroopassa soditaan, me suomalaiset elämme täällä edelleen tavallista arkea.
Mulla kesti noin kolme viikkoa maku -ja hajuaistin palautuminen.
Makuaistista en tiedä, mutta tyttäreni sairasti koronan heinäkuussa ja edelleenkään ei haista mitään.
Nyt 2 vuotta aikaa ja vieläkään ei maistu suklaa esim niinkuin ennen. Ruokaa joudun maustamaan enempi nyt kuin ennen.
Mies sairasti influenssan 8 v sitten ja ei vieläkään haista/maista yhtään mitään. laihtui taudin aikana ja sen jälkeen paino on pudonnut tasaisesti. ei kiinnosta syöminen.
Eikös tuo ole paras juttu ikinä, nimittäin se että ruoka ei maistu? Mulle maistuu liiankin hyvin. Mistähän saisi koronan ja toivottavasti makuaistin menetys on pysyvä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole paras juttu ikinä, nimittäin se että ruoka ei maistu? Mulle maistuu liiankin hyvin. Mistähän saisi koronan ja toivottavasti makuaistin menetys on pysyvä.
Ei, ei ole. Lähinnä turhauttavaa, kun ei voi maistaa mitään. Tuntuu, ettei tarvitse edes syödä. Ruoka on ollut lähinnä nautinto, nyt vain välttämättömyys.
Joo mullaki meni maku ja hajuaisti, tänään 11 päivää kadoksissa, enkä maista yhtään mitään, jos jotaki hyvää tästä, niin ei tarvi syödä karkkia,oon muuten ihan sokeri riippuvainen
Tyttärelläni kesti vain viikon, lähes sen minkä normaali flunssassakin. Pelkäsi kyllä etukäteen, palautuuko makuaisti koskaan ennalleen.
Näitä on ollutkin jo ikävä. Kiitos.