Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen meni toisesta korvasta kuulo, tänään..

Vierailija
11.03.2022 |

...kuulo palautui, mutta tilalle tuli toispuoleinen päänsärky/kallosärky.

Kävin korvan vuoksi eilen tk päivystyksessä ja tänään olen menossa lähetteellä korvalääkärille. Tk lääkäri sanoi, että korvassa on selvästi jotain, kun se oli jotenkin painunut (varmaan alipainetta, ehkä alkava tulehdus).

Eilen ei ollut kipeä, mutta tahmean oloinen, oli huminaa, mutta ei huimannut. Nyt jomottaa puolta päätä tosi oudosti. Mitään yleisoireita ei ole, paitsi pientä lämmönvaihtelua, joka todennäköisesti johtuu enemmän yhdistelmästä menkat ja tosi aikaiset herätykset/pitkät fyysiset työpäivät.

Palstalääkäreitä tai kokemusasiantuntijoita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistään mitään. Minulla on kaksi kertaa viimeisen kolmen vuoden aikana käynyt seuraava juttu: herään, ja toisessa korvassa humisee ja kohisee oudosti. Ihan kuin olisi lukossa. Siellä ei ole vettä, ja lentokoneessa tapahtuvasta jutusta ei ole kysymys. Jatkuu koko päivän. Seuraavana aamuna, kun herään, humina ja kohina on poissa. Kolmannen kerrankin tapahtui, mutta alkoi pari tuntia heräämisestä ja kesti vain muutaman tunnin ajan (joku 4-5 tuntia). 

En tiedä mistä johtui, mutta ei siitä pitkäaikaista haittaa ollut.

Vierailija
2/4 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Mulla siis ihan sama juttu. Pienenä mulla oli korvien kanssa paljon ongelmia. Äiti huomasi, että en kuullut ja aina löytyi tulehdus tai joku liimakorva. Äiti sanoi myös, että lukuisista putkista ym toimenpiteistä johtuen on varmaan arpikudosta, joka voi vaikuttaa jotenkin. Aikuisiällä on ollut yksi korvatulehdus, mutta se oli kyllä tosi kivulias.

Kävitkö lääkärissä? Sanoiko ne mitään? Kun soitin ensin eilen päivystykseen, siellä sanottiin että äkillinen selittämätön kuulonalenema pitää aina selvittää mahdollisimman pian ja käydä näyttämässä lääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla korona. Aiheuttaa usein lieviä korvaongelmia.

Vierailija
4/4 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahaa. Nykyään suositus, ettei itse tongittaisi korvia vanupuikoilla vaan terv.hoitaja putsaa vaikun huuhtelemalla. Noita liotusainetippoja saa apteekista itsehoitoonkin. Auttoi minulla kun olin ihan kuuro syksyllä 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän