Mä joudun olemaan yksin koulussa
Ainut ystäväni muutti pois eikä mulla ole ketään :( mitä voin tehdä? Täällä ei ole paljoa ihmisiä, pieni koulu.
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:23"]Voit keskittyä opiskeluun. Takaan, että numerosi nousevat pilviin. Saat sitä kautta hyvän tulevaisuuden jossain muualla kun pikkukylässä, jossain missä on muitakin ihmisiä ja sinäkin vot tavata niitä. joku harrastus jossin lähikaupungiss edim kerran viikossa ois ehkä myös paikallaan.
[/quote]
Oon ujo, en uskalla alottaa harrastusta.
Kuraattori voi auttaa, jos on taitava. Lapsellani sama tilanne kutosela ja kuraattori ryhmäytti.
Koita vaan rohkeasti tutustua toisiin oppilaisiin tai puhu asiasta jollekkin aikuiselle.Tai ota sellainen asenne, että koulussa ollaan vaan oppimassa ja aloita joku kiva harrastus jossa voi tavata uusia ihmisiä. Itse sain myös aikoinaan vaihtaa luokkaa, koska omalle luokalle ei jäänyt yhtään kaveria.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:25"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:23"]Voit keskittyä opiskeluun. Takaan, että numerosi nousevat pilviin. Saat sitä kautta hyvän tulevaisuuden jossain muualla kun pikkukylässä, jossain missä on muitakin ihmisiä ja sinäkin vot tavata niitä. joku harrastus jossin lähikaupungiss edim kerran viikossa ois ehkä myös paikallaan.
[/quote]
Oon ujo, en uskalla alottaa harrastusta.
[/quote]ujous on vaan tekosyy. Oon mäkin ujo mut sain kavereita lukiossa kun päätin että tutustun ihmisiin enkä kykötä yksin jossai nurkassa.
Ymmärrän, miltä sinusta tuntuu. Kavereilla on suuri merkitys. Minä olin yksinäinen peruskoulussa, ja muistan miten kurjalta se tuntui. Ei ollut ketään kenen kanssa nähdä koulun jälkeen ja viikonloppuna. Mennä uimaan ja ostaa jäätelöt yhdessä. Ainoa kaverini oli siskoni. Ap koita vaikka löytää joku harrastus, vaikka se tuntuisikin ahdistavalta. Minäkin olin ujo, ja pelkäsin vieraille ihmisille puhumista, mutta olisin varmasti ollut onnellisempi, jos olisin edes harrastanut jotain.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:57"]Ymmärrän, miltä sinusta tuntuu. Kavereilla on suuri merkitys. Minä olin yksinäinen peruskoulussa, ja muistan miten kurjalta se tuntui. Ei ollut ketään kenen kanssa nähdä koulun jälkeen ja viikonloppuna. Mennä uimaan ja ostaa jäätelöt yhdessä. Ainoa kaverini oli siskoni. Ap koita vaikka löytää joku harrastus, vaikka se tuntuisikin ahdistavalta. Minäkin olin ujo, ja pelkäsin vieraille ihmisille puhumista, mutta olisin varmasti ollut onnellisempi, jos olisin edes harrastanut jotain.
[/quote]
Niin ja ymmärrän todella, miten vaikeaa on tutustua uusiin ihmisiin jos on ujo. En siis todellakaan vähättele sitä, jos sinua vaikka ahdistaa tai pelottaa esim. juuri tuo harrastuksen aloittaminen.
Aloita sellainen harrastus jossa on vetäjä ohjaamassa tekemistä. Jotain mitä tehdään yksilönä, esim. tanssi (hiphop, jazz...) tai sitten itsepuolustuslaji (aikido, judo, taekwondo).
Silloin et tarvitse kaveria mukaan, voit tutustua tyyppeihin vähitellen ja tunnilla kaikki keskittyy tekemiseen ja ohjeiden noudattamiseen, ei seuranpitoon. Olet porukassa mukana, mutta sinun ei tarvitse välttämättä paljon seurustella.
Onko koulussa muita ujoja? Lähesty sellaista, jolla on myös kaverinpuute.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:21"]Ainut ystäväni muutti pois eikä mulla ole ketään :( mitä voin tehdä? Täällä ei ole paljoa ihmisiä, pieni koulu.
[/quote]
Minulla vähän sama, mutta en ole enää mukana porukassa. Muut luokkalaiseni tapasivat toisiansa kesän kuluessa, mutta minä en päässyt kun asun hieman kauempana. Nyt sitten kaikki luokkalaiseni juttelevat keskenään kesän tapahtumista, ja minä jään ulkopuolelle. Ei tämäkään kivaa ole :(
Voit keskittyä opiskeluun. Takaan, että numerosi nousevat pilviin. Saat sitä kautta hyvän tulevaisuuden jossain muualla kun pikkukylässä, jossain missä on muitakin ihmisiä ja sinäkin vot tavata niitä. joku harrastus jossin lähikaupungiss edim kerran viikossa ois ehkä myös paikallaan.