Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko itsekästä/hölmöä/kannattavaa suoristaa hampaat vain esteettisen syyn takia (45v)

Vierailija
10.03.2022 |

Hei,
Mitä mieltä olette hampaiden esteettisestä suoristushoidosta näin vanhemmalla iällä?
Olen 45v. ja hampaani ovat aika vinot ja rumat ja minua nolottaa hymyillä niiden takia.

Onko itsekästä/hölmöä korjata hampaita tämän ikäisenä? Onko sinulla kokemuksia hampaiden suoristushoidosta ja miten se sujui?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu parikymppisenä suoristutin, pari vuotta pidin rautoja. Ja ehdottomasti kannatti! Olin tosi epävarma muutenkin ja vinot hampaat lisäsivät epävarmuutta. Oikomishoidon jälkeen itsevarmuuteni kasvoi, uskalsin hymyillä hampaat näkyen. Jos ap sulla on varaa, se kannattaa ehdottomasti tehdä, missä iässä vaan!

Ja nyt olen siis 47v.

Vierailija
22/29 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä idea, mutta ei välttämättä kovin pysyvä. Minulla oli hammasraudat 16-vuotiaana ja nyt viidenkympin iässä vielä etuhampaat alkavat punkea siihen suuntaan, missä ne olivat ennen oikaisua. Minulla oli rako etuhampaiden välissä ja se alkaa tulla uudestaan esiin. Ystävä sai purentavirheent akia ison hammasremontin julkisella puolella nelikymppisenä ja hänkin harmittelee, että monen vuoden hoidosta huolimatta hampaat eivät ole enää kuten hoidon loputtua.

Tällä en nyt tarkoita sitä, että kaikille käy noin.

Mulle laitettiin ylös ja alas retentiolangat, jotta hampaat eivät palaudu. Eivätkä ole palautuneet 20 vuoteen. Kerran on korjattu lankaa tuossa ajassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi omaan ulkonäköön panostaminen olisi hölmöä tai itsekästä? Siitä tulee itselle parempi ja itsevarmempi olo, ja parantaa myös sosiaalista karismaa. Hymy on yksi ihmisen kauneimmista ja huomattavimmista piirteistä, joten ei ole mikään pikkujuttu ulkonäössä myöskään. Itse ainakin suoristaisin hampaat aikuisena, ellei niitä olisi jo lapsena oiottu. Ilman oikomishoitoa hampaani kasvaisivat ihan sikin sokin.

Vierailija
24/29 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille kaikille vastauksistanne 🙂

Kyseessä on aika hintava investointi, mutta koen että se oikeasti parantaisi elämänlaatua todella paljon. Mulla on aikamoinen kompleksi hampaistani 😔

AP

Äkkiä korjaamaan ja kunnon valkaisu myös. On varmasti rahan arvoista ja sen jälkeen varmasti hymyilyttää. Anna mennä👍👍

Vierailija
25/29 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin laminaatit 35-vuotiaana, todi tyytyväinen.

Vierailija
26/29 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli hampaat vähän vinksin vonksin ja lisäksi oli purentavika. Hampaat suoristettiin ja osin laitettiin laminaatit viisikymppisenä. Olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
27/29 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsekästä eikä typerää mutta varaudu jonkinasteiseen kipuun!

Vierailija
28/29 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hölmöä kuin ottaa silikonitissit.

Vierailija
29/29 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on huono itsetunto, joten en ole tyytyväinen asiaan X ulkonäössäni. X on pelkästään ulkonäköön liittyvä, eikä aiheuta terveydelllistä tai muuta haittaa. Sen voisi kyllä korjata, mutta se maksaa rahaa. Kannattaisiko? "

X n paikalle voit laittaa esim. vinot hampaat, vääränlainen tukka, hassun muotoiset silmät tai nenä, karvaiset jalat jne.

Jos rahaa on, niin kannattaako ees märehtiä. Siinähän näet sitten, auttaako vai eikö, vai kannattaisko ennemmin lukea joku kirja "opi rakastamaan itseäsi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän