Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintasyöpä 16 vuotiaalla?

panikoin123
10.03.2022 |

Hei! Olen 16 vuotias, kesällä 17 vuotta täyttävä nuori naisenalku. Vasen rintani on ollut jo pidempään kipeä, toisaalta se meni pois vähän ainakin noin kuukaudeksi, mutta tällä viikolla taas palasi. Rintaa vihloo, vaikka siihen ei osuisi ja pystyn joskus paikantamaan kivun paikan. Toisaalta vatvon asiaa koko ajan ja panikoin, joten huomaan pienenkin muutoksen. Kyhmyä en ole löytänyt. En kyllä edes tiedä mikä lasketaan kyhmyksi ja mikä ei. Mitä mun kannattaisi tehdä? Voiko mulla oikeesti olla joku rintasyöpä nyt?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko piikit otettu?

Vierailija
2/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori kirjoitti:

Onko piikit otettu?

Kaksi rokotetta alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut koronarokotteet jos sitä tarkoitetaan

Vierailija
4/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole rintasyöpä. Rintarauhaskudos kehittyy vielä ja voi olla hyvinkin kyhmyinen ja kipeä välillä, rinnat voivat olla kehittyessäön myös varsin epäsymmetriset. Jos rinnassa tuntuu selvä erillinen patti, nuorilla on joskus hyvänlaatuisia kystia eli nesterakkuloita tai fibroadenoomia eli hyvänlaatuisia sidekudoskyhmyjä. Näitä voi tarvittaessa ultraäänellä tutkia. Alle kaksikymppisellä ei käytännössä koskaan ole rintasyöpää. Alle kolmikymppiselläkin on ääriharvinainen ja liittyy silloin yleensä perinnölliseen geenivirheeseen ja suvussa on muitakin rintasyöpiä tai munasarjasyöpiä nuorella iällä.

T. Rintatutkimuksia tekevä radiologi

Vierailija
5/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä9891 kirjoitti:

Olen ottanut koronarokotteet jos sitä tarkoitetaan

Niistä voi olla tullut haittavaikutus. Muljahteleeko sydän?

Vierailija
6/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tosi nuorena jo kyhmy toisessa rinnassa, olin ehkä 14 v. Pääsin mammografiaan ja otettiin koepala. Oli harmiton, ja kun sain lapsen ja imetin se hävisi.

Äidillä oli ollut useita kyhmyjä joita jopa leikattu. Ensin kukaan ei uskonut mua kun kerroin.

Mene lääkäriin, nuo on rutiinijuttuja. Voi olla myös hormonaalista. Kannattaa kaikkien tutkia säänmöllisesti rinnat.

Vierailija
7/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin - uskon enemmänkin kuukautiskiertoon liittyvään rintojen aristukseen. Jos asia vaivaa kovin käy ainakin terveydenhoitajalla.

Vierailija
8/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla kuva tisuleista että pystyn sanomaan tarkemmin.

T. Terveys keskus lääkäri

Vierailija
9/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittymis-ja kasvukipua ja hormonaalisia muutoksia.

Erittäin harvinaista, että ikäiselläsi ap, voisi olla rintasyöpä.  Hyvin harvinaista.

Mutta mikä tahansa syöpä voi tulla minkäikäiselle ihmiselle tahansa, ei sille mitään voi.

Kohdallasi kuitenkin on syöpä viimeinen vaihtoehto jota voi ajatella.

Jos ei oireet katoa, voithan käydä tk-lääkärillä tai varmuuuden vuoksi suoraan gynekologilla, jolla erikoisosaaminen kaikkin naisten tauteihin.

Vierailija
10/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu asiaan vielä ainakin seuraavat pari vuotta. Rinnat kehittyy ja kasvaa melko pitkään ja ne on kipeät siinä välillä.

Vierailija
11/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herran jumala teitä rokotehörhöjä. Murrosikäisellä teinillä on rinnat kipeät, kuten varmaan jokaisella teinitytöllä ihmiskunnan alusta saakka ja te epäilette, että rokotteen sivuvaikutus. Hankkikaa ihan oikeesti apua tuohon pakkomielteeseenne.

Vierailija
12/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko tulla puristelemaan. Kuinka isot tisut?

Vierailija
13/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallitko miehen nähdä ajat?

Vierailija
14/14 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saman ikäinen kuin sä ja mulla poistettiin rinnat syövän takia. Mutta tuskin sulla silti syöpää on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän