Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä on jo laskeskellut rahojaan ja suunnitellut ulkomaille lähtö pidemmäksi aikaa?

Vierailija
10.03.2022 |

Olen miettinyt, mutta ei me kovin kauaa siellä elettäis ehkä vuosi menisi, sitten pitäisi alkaa kerjäläiseksi. Minulla lisäksi sairauksia joihin tarvitsen lääkehoitoa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä?

Vierailija
2/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä Ketä on laskeskellut, minä en. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä? Ketä? Ketäketäketä?

Vierailija
4/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin lopputulokseen Ketä tuli?

Vierailija
5/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollit on päästetty takaisin nettiin?

Vierailija
6/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha laskea kun tietää jo valmiiksi että rahaa ei ole. Työt ja asunto lainoineen täällä ja lapsien koulut.

Vierailija
7/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin jo töitä ja toivotettiin tervetulleeksi vaikka samantien. Sairaanhoitaja katsos...

Vierailija
8/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ennen koronaa ja tätä sotaa alettu suunnitella. Ensi syksynä lähtö!

Vierailija
9/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voitaisiin jättää kaikki (vuokra-asunto, kai kierrätyskeskus voisi hakea kamat) suunnilleen huomenna ja aija helposti vaikka viikon varoitusajalla. Mies voi työskennellä mistä vain ulkomailtakin ja minä oken opiskelija, jolla on varaa lusmuilla ja kadota maastakin. Lasten koulu vain pitäisi järjestää, kai voisi olla hetken kotiopetuksessa ja nuorin kotona. Sitten sopeuduttaisiin. Ei jaksa stressata kun koska vain voisi lähteä jos pakko olisi.

Vierailija
10/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisin jos olis omaisuutta mitä myydä tai säästöjä mutta ei ole.

Vierailija
11/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielessä on käynyt, mutta en tiedä missä voisi olla tarpeeksi turvallista. Kohta koko Eurooppa sotii.

Vierailija
12/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me voitaisiin jättää kaikki (vuokra-asunto, kai kierrätyskeskus voisi hakea kamat) suunnilleen huomenna ja aija helposti vaikka viikon varoitusajalla. Mies voi työskennellä mistä vain ulkomailtakin ja minä oken opiskelija, jolla on varaa lusmuilla ja kadota maastakin. Lasten koulu vain pitäisi järjestää, kai voisi olla hetken kotiopetuksessa ja nuorin kotona. Sitten sopeuduttaisiin. Ei jaksa stressata kun koska vain voisi lähteä jos pakko olisi.

pitäisi hakea sen maan kansalaisuutta mihin menee. ei ne palvelut turisteille tuosta vaan anneta. samoin työnteko on aikamoinen paperi sota riippuen maasta.

Vierailija
13/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitäisi hakea sen maan kansalaisuutta mihin menee. ei ne palvelut turisteille tuosta vaan anneta. samoin työnteko on aikamoinen paperi sota riippuen maasta.

Suomen kansalainen voi oleskella EU- ja ETA-maissa täysin vapaasti. 3kk maahan saapumisen jälkeen olisi hyvä ilmoittautua viranomaisille ja ilmoittaa osoitteensa. Mikään pakko ei ole maan kansalaisuutta hakea, asuminen onnistuu muutenkin. Monissa maissa kansalaisuuden saa kyllä 5 vuoden maassa asumisen jälkeen melko helposti.

Vierailija
14/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kansalainen voi oleskella EU- ja ETA-maissa täysin vapaasti. 3kk maahan saapumisen jälkeen olisi hyvä ilmoittautua viranomaisille ja ilmoittaa osoitteensa. Mikään pakko ei ole maan kansalaisuutta hakea, asuminen onnistuu muutenkin. Monissa maissa kansalaisuuden saa kyllä 5 vuoden maassa asumisen jälkeen melko helposti.

kaikki on mahdollista jos on massia. mutta puhutaan köyhistä muuttajista eli tukia on turha odottaa. ainahan asuminen onnistuu esimerkiksi espanjassa vallataan toisten taloja.

Vierailija
15/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin se porilainen ketämies on lähdössä.

Vierailija
16/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha laskeskella, tiedän tasan tarkkaan kuinka köyhä olen. Ei ole varaa lähteä minnekään. Itsarisuunnitelmaa oon kyllä vähän luonnostellut pahimman varalta.

Vierailija
17/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä? Hevosmiehiä verkkatakkeineen.. Ruotsiin menossa nostaa vai vasta, kun pitää naama näyttää, että saat sieltäkin tuet?

Vierailija
18/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästi Suomen kieli 🙄🙄 ketä 🥺

Vierailija
19/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei päädyttäisi esim. toiseen pohjoismaahan, lapset aloittaisivat luultavasti yksityisopetuksessa/-koulussa sitten. Kattavammat vakuutukset pitäisi ottaa myös saman tien. Tiedän vain, että meillä olisi varaa lähteä ja se olisi mahdollista lyhyelläkin varoitusajalla. Etukäteen ja hyvin mahdollisesti turhaan en tahtoisi enempää panikoida koska suomessa on selvästi paras. Miehellä on yhteistyökumppaneita euroopassa ja amerikassa ja useimmat perheellisiä, varmasti joku tarjoaisi apua alussa jos tarvitsisi lähteä.

Vierailija
20/21 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitten kannattaisi mennä?

Saan eläkkeeni ulkomaillekin.

Minulla ei ole korona"rokotuksia", enkä ole todistettavasti sairastanutkaan.

Vaaditaanko ulkomaihin edelleen jotain dokumentteja covid-19:n suhteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi