Mikä on suosikkisanontasi Tuntemattomassa sotilaassa?
Minun on "tule hakemaan voita sen leipäsi päälle".
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
"Sosialististen neuvostotasavaltojen liitto voitti. Khihihi.."
"mutta suomi tuli hyvänä kakkosena"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sosialististen neuvostotasavaltojen liitto voitti. Khihihi.."
"mutta suomi tuli hyvänä kakkosena"
Tämä on lisätty jälkeenpäin.
Jos hyö mitä syntilöit on tehneet, nii anna sie taivaa äijä heil anteeks. Mut pijä kiirettä. Niit rupiaa tulemaa just.
”Ei sitä o ennenkä pruukattu pyhänä paskaa kantaa!”
Nyt juur. Täl hetkel Hietasen poika astu ulkomail.
- Venäjällä ollahan pojat, sanoi Salo.
- Niin ollaan. Ja tähän loppui sitten meitin oikeutemme. Meinaan tästä lähtien ollaan rosvoretkellä. Että sen tiedätte.
"Mitäs.. kukas se tämä on?"
"Myö ollaan koiraspar Kannakselt.."
Rokka ja Baranov menevät kihloihin majuri Sarastien komentopaikalla.
Myöhän sitä ollaan rosvoja, kun rajoja ylitetään. Toiset sitä vaan turvallisuuttaan varjelee, kun rajoja siirtelevät
Taas on muuten Venäjä siirtelemässä rajoja ja varjelemassa turvallisuutta Ukrainassa
-Herra kapteeni. Tällaista kysymystä ei epäilyksenalainen voi koskaan itse ratkaista. Sen asian määrittelee ympäristö. -Honkajoki Lammion kysymykseen "Oletteko mielenvikainen?"
Puskaryssä... anteeksi... pensasneuvostoliittolainen.
Miespolvet vaipuvat unholaan ,sielujen toiviotie.
Kassoha sie. Tää asja on näi. Jos sie lähet juoksemaa, nii sie saat juossa Pohjalahel saakka. Kyl hää tulloo peräs, älä yhtää eppäile. Mut jos sie pysyt paikollais etkä lähe hitoilkaa, nii minkä hää tekköö? Et sie sovi hänen kansaa sammaa monttuu. Se on tään puolustussovan ratekia
Tuosta hyvästä mie sahaan sinulta puol päätä.
Esimerkkiä ukrainalaisille.
"Mennäänpäs mokoman suon yli että heilahtaa" (Kaarna). Käytän tuota viikottain milloin missäkin yhteydessä, suon paikalla kyseinen asia.
Mä en ymmärrä mitään sellasista kaloreista, mutta mun suoleni ymmärtää, että niitä on helkkarin vähän."
"Älkää.. älkää.. antakaa elää.."
Vääpeli sopertaa kun venäläiset lentokoneet ampuu miehen reikiä täyteen.
Se vanha vainooja on kiivas kiukkuinen
Meinaan, vähempikin into riittää.