Voiko olla koronaa, vaikka testi näyttää negaa?
Puolison testi oli positiivinen ja minulla samat oireet kuin hänellä. Useampana päivänä olen tehnyt kotitestin, mutta tulos on aina negatiivinen. Oireiden alusta on 4 vrk ja ovat jo lähes helpottaneet. Vaikea uskoa, ettei tämä olisi koronaa. Onko teillä ollut vastaavaa?
Kommentit (21)
Vaikuttaakohan noiden testien toimivuuteen se onko ottanut rokotteet vai ei?
Minulla nenästä tehtävä testi oli negatiivinen, mutta sylkitesti näytti positiivista.
Ei kyllä kannata otta piikkiä olkaan eikä pitkää sisään. Kaikista varmimmin säästyy sillä tavalla
Minulla kotitesti näytti positiivista vasta 4. sairaspäivänä.
Ap:n tilannepäivitys... Viikonloppuna oli jo ihan normaali olo, mutta eilen illalla iski hirveä nuha. Tänään tein testin ja oli positiivinen. Eli vasta viikon päästä oireiden alusta.
.
Eli testit ovat epäluotettavuus. Siis ainakin kotitestit.
Näitä on ollutkin jo ikävä. Kiitos.
Todellakin voi olla. Oma testi oli positiivinen vasta neljäntenä päivänä. Kaverin testi näytti negaa alusta loppuun, vaikka samat oireet kuin muilla perheenjäsenillä, joilla testit pos.
Kotitesti näytti negaa, vaikka olin tosi kipeä ja kaikki tyypilliset koronan oireet, henki ei kulkenut kunnolla. Minut tutkittiin. Ensihoitaja sanoi, että luultavimmin on korona, kotitesti ei aina näytä heti, onko koronaa vai ei. Eli ajankohtakin vaikuttaa.
Tein testin parin päivän päästä ja oli positiivinen.
Juurikin näin. Monelta kuullut, että kotitesti näyttää positiivista vasta viiveellä. Virusta pitää olla elimistössä paljon, että näyttää.
Virheellisiä negatiivisia kotitestejä olen minäkin kuullut, virallinen testi näyttänyt pos. Jopa niin, että testiin lähdettäessä kotitesti nega ja hetken päästä otettu virallinen testi pos.
Itselläni kotitesti näytti heti positiivista.
Toisin päin en ole kuullut, että kotitesti olisi pos. Ja virallinen testi nega.
https://tekniikanmaailma.fi/asiantuntijat-selittavat-miksi-koronapotila…
Löysin aiheesta ihan mielenkiintoisen jutun. Eli tuon mukaan rokotetuilla oireet alkavat ennen kuin tartunta näkyy testissä (eli immuunipuolustus aktivoituu aiemmin) ja rokottamattomilla oireet alkavat vasta kun testikin on jo positiivinen.
Ap
Tottakai voi olla. Testi ei tunnista etenkään omikronia mitenkään virheettömästi.
Tutkimusten mukaan kotitesteissä on huomattavia eroja. Parhaimmat ovat 97% luotettavia, huonoimmat 3,5%!
Vierailija kirjoitti:
Löysin aiheesta ihan mielenkiintoisen jutun. Eli tuon mukaan rokotetuilla oireet alkavat ennen kuin tartunta näkyy testissä (eli immuunipuolustus aktivoituu aiemmin) ja rokottamattomilla oireet alkavat vasta kun testikin on jo positiivinen.
Ap
Mulla rokottamattomalla oli oireita 9 päivää ennen kuin testi näytti positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla rokottamattomalla oli oireita 9 päivää ennen kuin testi näytti positiivista.
Varmasti on paljon yksilökohtaista vaihtelua (en lukenut tuota alkuperäistä artikkelia, että millainen otanta jne.) Meillä rokottamattomalla puolisolla testi näytti heti plussaa ja minulla rokottamattomalla nyt viikon päästä. En kyllä noita kotitestejä välttämättä kovin luotettavana pidä.
Ap
Kotitesti epäluotettavia. Menkää kunnon testeihin, että ette tartuta muita. Ei tää koronarumba lopu muuten kuin suojautumalla. Maskit köyttöön, ei korona ole ohi pitkään aikaan!
Tai eläkää vaan ilman turhaa hysteriaa. Loppuu tämä lopulta, kun ollaan kaikki sairastettu.
Usempikin tuttuni on kertonut samaa. Viimeksi viime viikolla kahdella näytti kotitestit negaa, mutta virallinen sitte positiivista.
Eka kertaa kuulin tällä viikolla sitten niin päin, että kotitesti oli pos. mutta virallinen nega.