Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko huono muisti ihmisen omaa syytä?

Vierailija
10.03.2022 |

Esimerkiksi jos joku loukkaantuu siitä etten muista jotain häneen liittyvää asiaa. Miten se voi olla minun syyni jos ei vaan muista? Enhän mitenkään voi vaikuttaa asiaan. Vähän sama kun loukkaantuisi siitä etten pysty hypätä 10 metriä ilmaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis muistaminen liittyyy monesti työmuistiin mikä tarkoiittaa järjen käsittelemää asiaa mistä tulee merkityksellllinen.

Vierailija
2/6 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiis muistaminen liittyyy monesti työmuistiin mikä tarkoiittaa järjen käsittelemää asiaa mistä tulee merkityksellllinen.

Joillain on parempi muisti kuin toisilla. Onko huonomuistiset siis vaan mulkeroita joille ei mikään asia merkitse mitään niin että tallentuisi muistiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tietenkään, eikä ole hyvä syyllistää ketään. Mutta sellainen joka muistaa kaiken lapsesta lähtien (ei kaikkea kerralla silti), voi ahdistua seurassa jossa toinen ei muista juuri mitään. Mutta jos tajuaa ettei toinen muista, sen voi suhteuttaa aina keskusteluihin. Ja kenen kanssa puhuu mistäkin asiasta. Jotkut panikoivat ja ahdistuvat jos on usea ihminen jotka eivät muista mitään (itse muistaa), mutta kun sen käsittelee on parempi. Ja osa ihmisistä taas muistaa jotain. Paniikki voi tulla joillakin ulos räyhäkkäästi, mutta se ei ole kauhean hyvä. Hän ei voi käsittää miksi toinen ei muista.

Vierailija
4/6 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä muista kenen syytä se on.

Vierailija
5/6 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies perustelee hoitamatta jääneitä asioita sillä, ettei muistanut. Hänen mielestä täysin pätevä selitys.

Vierailija
6/6 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies perustelee hoitamatta jääneitä asioita sillä, ettei muistanut. Hänen mielestä täysin pätevä selitys.

Kai itsekin joskus unohdat asioita? Saako sinut haukkua siitä sitten pystöön?