Mistä energiaa kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivälle?
Arvot eivät ole kunnossa ja lääkitystä säädetään, mutta tässä kestää kuukausia (nosto, 6 vkoa, verikoe, nosto 6 vkoa...) että mä ehdin kuolla sekä henkisesti että fyysisesti tähän väsymykseen.
Mitä luomukeinoja ( ei luontaislääkkeitä) te olette löytäneet?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään auta kuin tuo lääke (jos sekään täydellisesti). Mulla on tuo sairaus. Joskus on väsymyskausia kaikesta huolimatta.
Niin kai se on. Jotenkin vain odotan että jostain löytyisi nappula, jonka avulla saisi omaa elämää takaisin.
Ap
Ruuan laadulla, liikunnalla ja riittävällä unella on nyt merkittävä rooli. Ykkösasia on riittävä jodin ja seleeninsaanti. Myös B12 ja D-vitamiinein saannista olisi hyvä huolehtia. Pidä ruokavaliosi kasvis- ja proteiinipainotteisena, eli joka ruoalla saat jotakin runsasproteiinista munaa, kalaa, kanaa, lihaa, palkokasveja, pähkinöitä. Hiilihydraattien osalta kannattaa tutustua glykeemiseen indeksiin. Rasvaakin tarvitaan, joten syö oliiviöljyjä ja pähkinöitä sekä viikottain rasvaista kalaa ja avokadoa.
Vierailija kirjoitti:
Ruuan laadulla, liikunnalla ja riittävällä unella on nyt merkittävä rooli. Ykkösasia on riittävä jodin ja seleeninsaanti. Myös B12 ja D-vitamiinein saannista olisi hyvä huolehtia. Pidä ruokavaliosi kasvis- ja proteiinipainotteisena, eli joka ruoalla saat jotakin runsasproteiinista munaa, kalaa, kanaa, lihaa, palkokasveja, pähkinöitä. Hiilihydraattien osalta kannattaa tutustua glykeemiseen indeksiin. Rasvaakin tarvitaan, joten syö oliiviöljyjä ja pähkinöitä sekä viikottain rasvaista kalaa ja avokadoa.
Ruoka-asiat ovat mielestäni kunnossa, mutta liikunta on vähäistä ja unenlaatu heikkoa. En yksinkertaisesti jaksa käydä edes kunnon kävelyllä, kuten normaalisti teen. Unen laadulle olen tehnyt kaiken mitä kotikonstein pystyy, mutta sitä en ole saanut kuntoon. Tämä ongelma ollut siis vuosikausia ja viimeisin uuvahtamunen kilpparin kanssa alkoi syksyllä.
Ap
Ei mikään auta kuin tuo lääke (jos sekään täydellisesti). Mulla on tuo sairaus. Joskus on väsymyskausia kaikesta huolimatta.