Pistin pesukoneen päälle, uskaltaako lähteä ulos?
Pistin pyykinpesukoneen päälle äsken, uskaltaako lähteä ulos tunniksi? On niin hyvä ilmakin ja nuo pyykit pitää saada puhtaaksi tänään.
Kommentit (27)
En jätä pesukonetta yksin. Tilastoissa näkyy vain suuret tuhot, mutta ei ne pienet jotka huomataan ajoissa, kun pesijä on lähettyvillä. Voin mennä pihaan vähäksi aikaa, mutta olen tietoinen pesukoneesta.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:21"]
Ukallan. Olen itse laittanut kaikki putket kiinni ja ne on kunnolla. Lisäksi pyykkikone on lattiakaivollisessa kodinhoitohuoneessa, joten ei siellä kaapiston kastumista pahempaa vauriota voi tulla.
Enemmän hirvittää tuo keittiössä oleva tiskikone, vaikka siinäkin on toki vuotosuojat sun muut varmistukset.
[/quote]
Noh, mitäs oot keksiny sitä tulipaloa varten?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:59"]
Eihän kukaan kiellä eikä mikään estä jättämästä konetta yksin kotiin. Todennäköisyys vahinkoon on pieni ja näinhän se on, että eihän sinulle koskaan mitään pahaa tapahdu. Luulisin, että vakuutus ei korvaa vahinkoja.
Tää on vähän sama juttu, kuin pyykn kuivaaminen päällä olevassa saunassa: "Eihän meidän sauna syty"
[/quote]
Paitsi että pyykkiä ei saa kuivata saunassa, vaikka istuisit itse lauteilla.
Pari vuotta sitten olin lapsen kanssa pihalla, kuulin naapurista tosi kovan pamauksen. Siis se kuului pihalle ihan selvästi. Tiesin, ettei naapuri ole kotona, joten soitin äkkiä hänelle ja sain luvan käydä tarkistamassa tilanteen. Pyykkikone oli räjähtänyt! Siis rumpu oli tullut koneen kyljestä ulos ja käry kävi myös.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 16:59"]
Eihän kukaan kiellä eikä mikään estä jättämästä konetta yksin kotiin. Todennäköisyys vahinkoon on pieni ja näinhän se on, että eihän sinulle koskaan mitään pahaa tapahdu. Luulisin, että vakuutus ei korvaa vahinkoja.
Tää on vähän sama juttu, kuin pyykn kuivaaminen päällä olevassa saunassa: "Eihän meidän sauna syty"
[/quote]
Paitsi että pyykkiä ei saa kuivata saunassa, vaikka istuisit itse lauteilla.
[/quote]
Sitähän ei kukaan kiellä. Sen takia sitä tehdään palovaarasta huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:21"]
Ukallan. Olen itse laittanut kaikki putket kiinni ja ne on kunnolla. Lisäksi pyykkikone on lattiakaivollisessa kodinhoitohuoneessa, joten ei siellä kaapiston kastumista pahempaa vauriota voi tulla.
Enemmän hirvittää tuo keittiössä oleva tiskikone, vaikka siinäkin on toki vuotosuojat sun muut varmistukset.
[/quote]
Noh, mitäs oot keksiny sitä tulipaloa varten?
[/quote]
Jos talon pitää palaa, niin mielummin sitten niin että siellä ei ole ketään kotona.
Pari viikkoa sitten ajattelin tehdä samoin eli pesukone päälle ja pihalle. Onneksi kurkistin kodinhoitohuoneeseen ennen kuin menin ulos, koska siellä se kone jo mukavasti kärysi. OIkosulku. Nää on juttuja, jotka ei koskaan satu omalle kohdalle paitsi silloin, kun sattuu.