Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako 8kk vauvan soseeseen laittaa tilkan oliiviöljyä?

29.09.2006 |

aina kun teen vauvalle esim kana-porkkana-kesäkurpitsasosetta, niin tekisi mieli laittaa mukaan pieni loraus oliiviöljyä. tekisi mielestäni soseeseen lisää makua + parantaisi soseen koostumusta, mutta en ole toistaiseksi laittanut, kun en tiedä onko öljystä jotain haittaa... osaatteko neuvoa? käytämme kotona ruuanlaitossa aika paljon muutenkin oliiviöljyä, joten siksikin tuntuisi luontevalta totuttaa vauvakin siihen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nyt ei ole varsinaista vastausta sulle antaa mutta sanoisin vaan että näin maalaisjärkeä ajatellen, kyllä minä ainakin laittaisin. olen varmaan paha äiti mutta mulla poika reilu 6kk, ja on syönyt samaa muusi kuin isi ja äitikin eli voilla höystettynä, ja poika on todella tyytyväinen ollut. ei hän tietenkään paljoa ole syönyt kun vasta aloitettiin kiinteät mutta kuitenkin.

Vierailija
2/4 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meidän ravitsemusterapeutti selitti asian suurinpiirtein näin: oliiviöljy on hyvä öljy, mutta tarvitsee lisäkseen pähkinöitä ja siemeniä (kuten välimeren maissa syödään), ollaksen yhtää hyvää (terveysmielessä) kuin rypsiöljy. Harmi että siitä käynnistä on jo aikaa, nyt tuo selitys näyttää tosi hassulta kirjoitettuna... :-)

Mutta ei oliiviöljy pahaakaan lapselle tee, tai ole millään " kiellettyjen" listalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypsiöljyssä on parempi rasvahappo koostumus kuin oliiviöljyssä. Varsinkaan jos kalaa ei ole ruokavaliossa usein niin omega3 kannalta tilkka rypsiöljyä joukkoon on terveellistä.

Vierailija
4/4 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei siitä oliiviöljystäkään mitään haittaa kyllä ole, jos sen mausta enempi tykkää. Meillä terkka sanoi jo pari kuukautta sitten, että kannattaa lisätä pojan soseisiin mitä tahansa kasviöljyä, että saataisiin lapsi lihomaan pikkuisen. Kysyin että käykö oliiviöljy, ja hän vastasi sen olevan hyvää, vaikkakin rypsiöljy on halvempaa...