Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä sairaanloisen ujot ihmiset saa rahaa?

Vierailija
10.08.2015 |

Siis tarkoitan niin ujoja ihmisiä, jotka ei uskalla mennä kauppaan tai puhua, eivätkä siis kykene hakemaan töitä.

Tiedän yhden tällaisen (en tunne) ja olen itsekin aika ujo, mutta pystyn kyllä ihan hyvin kaupassa käymään ym. Hän ei varmasti uskaltaisi mennä mihinkään työvoimatoimistoonkaan tai vastaavaan kysymään työttömyyskorvausta tai muuta. Hän asuu vielä kotona (tai siis muutti takaisin), mutta entä sitten kun ei vain voi enää asua?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kirjoitustaidottomat sivistymättömät saa rahaa?

Vierailija
2/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne tekee jotain asiantuntijahommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:46"]

[/quote]

Tämä ihminen kenet tiedän, ei uskalla edes näyttäytyä kenellekään muulle kuin vanhemmilleen ja sisarelleen (jonka kaveri olen).

Vierailija
4/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:46"]

[/quote]

Tämä ihminen kenet tiedän, ei uskalla edes näyttäytyä kenellekään muulle kuin vanhemmilleen ja sisarelleen (jonka kaveri olen).
[/quote]
Se saa varmaan eläkettä.

Vierailija
5/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:43"]Siis tarkoitan niin ujoja ihmisiä, jotka ei uskalla mennä kauppaan tai puhua, eivätkä siis kykene hakemaan töitä.

Tiedän yhden tällaisen (en tunne) ja olen itsekin aika ujo, mutta pystyn kyllä ihan hyvin kaupassa käymään ym. Hän ei varmasti uskaltaisi mennä mihinkään työvoimatoimistoonkaan tai vastaavaan kysymään työttömyyskorvausta tai muuta. Hän asuu vielä kotona (tai siis muutti takaisin), mutta entä sitten kun ei vain voi enää asua?
[/quote]

Joskos ovat mt-diagnoosilla sairauslomalla, kunt.tuella, toistaiseksi eläkkeellä?

Vierailija
6/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan loinen :D

Vierailija
7/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että tällöin vaivana ei ole vain ujous, vaan jotain mielenterveysongelmaa. Itsekin olen ujo, mutta en voisi koskaan kuvitellakaan että pelkäisin mennä kauppaan tms. Toimin sairaanhoitajana ja käyttäydyn ihan normaalisti :D

Vierailija
8/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole ujoudesta tuossa tapauksessa vaan esim. paniikkihäiriöstä.

Vierailija
9/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tilanne on se, ettei uskalla mennä kauppaan eikä nähdä ketään, niin ihminen tarvitsee pikaisesti apua. vanhempien tai sisaren kannattaisi jutella jonkun terapeutin tms. kanssa, että pääsisikö ko henkilö terapiaan ja sitä kautta elämänlaatu voisi parantua.

Vierailija
10/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko vanhemmat elättää tai sitten hänellä on diagnoosi ja saa työkyvyttömyyskorvausta tai jopa eläkettä. Toivottavasti viimemainittu, jotta saa myös apua. Ei kenenkään ole mukava joutua elämään noin rajoitetusti, kun terapia ja lääkitys voivat auttaa.

Vierailija
11/11 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisään vielä, että minusta on edesvastuutonta jättää sellainen ilman apua, joka selvästi voi huonosti. jollekin ammatti-ihmiselle tuon ihmisen olisi päästävä juttelemaan.