Onko kukaan jäänyt lasta hoitamaan kotia?
Siis 1-3 -vuotiaita. Olen AINUT mun tuttavuuspiiristä joka ei ole palannut työelämään ja hoidan kotona reilu 1-vuotiasta. Minusta tämä 3 vuotta on niin lyhyt aika ja haluan viettää sen lapseni kanssa kotona.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:57"]Lasta hoitamaan kotia??? Mitä?
[/quote]
Älä nyt tarraa tämmösiin. Kotiin hoitamaan lastaan???
Minä. Kaikkien kanssa olen ollut pitkään kotona ja hoitoon ovat menneet osapäiväisesti tai muutamana päivänä viikossa. Nyt kolmannen kanssa kotona, enkä aio mennä töihin vielä vuoteen tai kahteen. Olen hoitoalalla, eli voinut tehdä välillä keikkaa ja eripituisia sijaisuuksia. Välillä olin töissä aina toukokuusta syyskuun alkuun, niin että lapset olivat miehen kesäloman miehen kanssa ja muutoin isoäiti auttoi ja vanhempi oli osapäiväisesti hoidossa. Vuorotyössä voi myös tehdä viikonloppuisin tai öisin töitä, niin että lasten ei välttämättä tarvitse mennä hoitoon, ainakaan keikkailun takia.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:01"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:57"]Lasta hoitamaan kotia??? Mitä?
[/quote]
[/quote]
En ole sama tyyppi mutta itsekin mietin että mitä vittua. Enkä OIKEASTI tajunnut. tajuan vain selkeää suomen kieltä...
Kun on hyvä työpaikka ja hyvä palkka ja asuntolaina, niin ei edes ole muuta vaihtoehtoa kuin töihin paluu. Meillä lapsi menee hoitoon, kun on vuosi ja kahdeksan kuukautta. Kumpikin vanhempi on pitänyt vanhempainlomaa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:01"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:57"]Lasta hoitamaan kotia??? Mitä?
[/quote]
[/quote]
En ole sama tyyppi mutta itsekin mietin että mitä vittua. Enkä OIKEASTI tajunnut. tajuan vain selkeää suomen kieltä...
[/quote]
Kirosanoilla höystettynä?
En mäkään ymmärtänyt mitä on hoitaa lasta kotia. Siis lasta vai kotia vai molempia?
Mutta ymmärrettyäni otsikon voin kertoa, että olin kotona 9 v hoitamassa sekä lapsia (3kpl) että kotia (1kpl) siihen asti kunnes nuorinkin meni esikouluun. Kertaakaan en ole tätä ratkaisua katunut - oli loistavaa aikaa. Minähän ne lapset olen halunnut eikä päiväkodin täti!
Olin mukavasti työtön niin laitoin vasta lähes 4 v päiväkotiin osapäiväisenä.
'Kotia' on murresana, tarkoittaa 'kotiin'.
Olen huomannut saman kuin ap: kaikki tuttavani laittavat lapsen noin 1-vuotiaana hoitoon, viimeistään 1,5-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:55"]
Siis 1-3 -vuotiaita. Olen AINUT mun tuttavuuspiiristä joka ei ole palannut työelämään ja hoidan kotona reilu 1-vuotiasta. Minusta tämä 3 vuotta on niin lyhyt aika ja haluan viettää sen lapseni kanssa kotona.
[/quote]
Huonosta äidinkielen taitamisestasi voin päätellä että tosiaan jäät kotiin hoitamaan lapsia, koska koulutuksesi on vain pakollinen peruskoulu ja sekin huonoin arvosanoin. Eipä taida löytyä kunnolista työtä, etkä varmaankaan ole mitään uraa luomassa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:29"]'Kotia' on murresana, tarkoittaa 'kotiin'.
Olen huomannut saman kuin ap: kaikki tuttavani laittavat lapsen noin 1-vuotiaana hoitoon, viimeistään 1,5-vuotiaana.
[/quote]
Jep! Meillä sanotaan kotia, sori kaikille jotka ei ymmärrä... :( ap
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:55"]
[/quote]
Huonosta äidinkielen taitamisestasi voin päätellä että tosiaan jäät kotiin hoitamaan lapsia, koska koulutuksesi on vain pakollinen peruskoulu ja sekin huonoin arvosanoin. Eipä taida löytyä kunnolista työtä, etkä varmaankaan ole mitään uraa luomassa.
[/quote]
Tähän en edes vaivaudu vastaamaan..ap
Ei