Bartholin rauhanen
Eli mulla on vissin bartholin rauhasen tulehdus/ siitä seurannut kipeä kysta.
Onko tämä kovin yleistä ja mistä johtuu?
Mulla on ollu pari kertaa nyt, ja on aina mennyt pois, sellanen pieni kipeä patti.
Voiko olla siitä kun käyn joka toinen päivä salilla ja lenkeillä? Tuleeko hankauksesta? Netistä ei löydy oikein kunnollista tietoa, muuta kuin että pitäisi poistaa ja sitä en halua :(
N17
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:46"]
Eli mulla on vissin bartholin rauhasen tulehdus/ siitä seurannut kipeä kysta. Onko tämä kovin yleistä ja mistä johtuu? Mulla on ollu pari kertaa nyt, ja on aina mennyt pois, sellanen pieni kipeä patti. Voiko olla siitä kun käyn joka toinen päivä salilla ja lenkeillä? Tuleeko hankauksesta? Netistä ei löydy oikein kunnollista tietoa, muuta kuin että pitäisi poistaa ja sitä en halua :( N17
[/quote]
Anna kun setä katsoo ;)
t: mies35v
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:50"]On tosi ikävä vaiva..mulla ollut pari kertaa. Ekalla kerralla puhkaistiin päivystyksessä ja tokalla kerralla menin heti lääkäriin ja sain antibiootit ja patti puhkesi sitten itsestään. Lääkärin mukaan ei tiedetä miksi joillain se tulehtuu eikä siihen voi kai vaikuttaa mitenkään. Itse en ainakaan vielä ole harkinnut poistoa, mutta jos uusii vielä useasti niin täytyy miettiä uudelleen..
[/quote]
Ok, kiitos vastauksesta. En viitsisi lääkäriin mennä kun tää on menny aina itekseen pois, mutta mietin, voiko tästä olla jotain haittaa? Entä jos ei menekään pois? Mulla tulee n. kerran kuussa/kahdessa.
Jos tulee noin useasti niin menisin lääkäriin. Mulla ollut aina niin kipeä ja iso, että ei ole tullut mieleenkään olla menemättä tai odottaa, että menee itsestään pois. Onkohan se tuo rauhanen vai joku muu juttu? Ehkä kannattaa käydä siellä lääkärissä, niin saat selvyyden.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:57"]Jos tulee noin useasti niin menisin lääkäriin. Mulla ollut aina niin kipeä ja iso, että ei ole tullut mieleenkään olla menemättä tai odottaa, että menee itsestään pois. Onkohan se tuo rauhanen vai joku muu juttu? Ehkä kannattaa käydä siellä lääkärissä, niin saat selvyyden.
[/quote]
Mietin kans eka että ei se välttämättä oo se, mutta nyt on alkanu tuntumaan että on sitte just se, on ihan siinä oikeella paikalla.
Mikä muu vois ees olla..
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:57"]Jos tulee noin useasti niin menisin lääkäriin. Mulla ollut aina niin kipeä ja iso, että ei ole tullut mieleenkään olla menemättä tai odottaa, että menee itsestään pois. Onkohan se tuo rauhanen vai joku muu juttu? Ehkä kannattaa käydä siellä lääkärissä, niin saat selvyyden.
[/quote]
Mietin kans eka että ei se välttämättä oo se, mutta nyt on alkanu tuntumaan että on sitte just se, on ihan siinä oikeella paikalla.
Mikä muu vois ees olla..
[/quote]
jatkuu..
no ok ei ehkä noin usein tuu, ehkä kerran 2-3 kk
On tosi ikävä vaiva..mulla ollut pari kertaa. Ekalla kerralla puhkaistiin päivystyksessä ja tokalla kerralla menin heti lääkäriin ja sain antibiootit ja patti puhkesi sitten itsestään. Lääkärin mukaan ei tiedetä miksi joillain se tulehtuu eikä siihen voi kai vaikuttaa mitenkään. Itse en ainakaan vielä ole harkinnut poistoa, mutta jos uusii vielä useasti niin täytyy miettiä uudelleen..