Emme kohtaa mieheni kanssa elintasolla..
Kommentit (18)
Kohtaattepa. Avioliitossa on elatusvelvollisuus, eli molemmilla on sama elintaso.
Rakkaus ei riitä..? Kemia..? Riitelettekö asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Kouluttaudu. Tee ylitöitä. 🙄
Häh?!
Eikö miehen elin riitä? Vai onko omas löysä?
Mitä tarkoittaa emme kohtaa elintasolla? Voitko sanoa suomeksi saman.
Toinen voi tehdä töitä/palveluita suhteessa ansaitakseen yhtä suuren elintason.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kuuluu hyvinvoivaan keskiluokkaan ja minä olen persaukinen rotta.
Jos asutte yhdessä, molemmille kuuluu samanlainen elintaso. Muuten ei kannata suhdetta jatkaa. Jos ei miehesi sitä ymmärrä, lähde pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos asutte yhdessä, molemmille kuuluu samanlainen elintaso. Muuten ei kannata suhdetta jatkaa. Jos ei miehesi sitä ymmärrä, lähde pois.
Ei lokkeilijanaiset ymmärrä lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kuuluisi? Mulla on puolison kanssa erilaiset elintasot, koska ollaan tehty elämässä erilaisia valintoja ja arvostetaan vapaa-aikaa eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kohtaattepa. Avioliitossa on elatusvelvollisuus, eli molemmilla on sama elintaso.
Elatusvelvollisuus on elätysvelvollisuus eli pitää huolta siitä, ettei toinen kuole nälkään. Missään ei sanota, että pitäisi sama elintaso tarjota.
Luulen, että yksi syy miksi (miehenä) olen sinkkuna on se, että olen taloudellisesti kauniisti sanottuna tulorajoitteinen. - Vaikka sanotaan, että rakkaus ei katso varallisuutta ja tuloja, niin jo eteneminen siihen, että toinen saattaisi ihastua minuun on jo vähän haastavaa.
En ole erityisen komea ja omaan normaalin supliikkitaidot. Mutta kyse on myös omata arkkudestani: En halua joutua tilanteeseen, jossa kokisin tai tuntisin olevani paljossa riippuvainen toisen taloudellsiesta asemasta. Haluaisin sen sijaan kokea, että voisimme yhdessä tehdä ja olla; jossa kumpikin vastaa myös taloudellsiesta puolesta. - Eli yhtä lailla tehdä osani ja maksaa osani.
Mutta millä maksaisin kun oma taloudellinen asemani on, mikä on, ainakin toistaiseksi. Ja osaamiseni - no yhtä ja toista osaan ja kykenen; en kuitenkaan niin erityisiä asioita ja toimintoja joilla vosiin kuvitella kompensoivani paljoakaan taloudellsita asemaani .
Vaikka moni asia, joita voisi tehdä ja toteutta toisen kanssa on varmasti maksutonta, eikä vaadi senttiäkään rahaa, niin yhtä lailla myös moni asia maksaa ja kysyy sitä.
Nouse jakkaralle? Tai pari kirjaa, ämpäri?
Luonnollista. Teillä on erilaiset elimet.
Vierailija kirjoitti:
Saanko miehenä antaa esimerkin se kuuluu seuraavasti Jos pitkäaikaistyötön ja kouluja käymätön mies kuvittelisi voivnasai parisuhteeseen kymppitonnin tienaavan yksityislääkärinaisen kanssa, niin elintasot eivät (todennäköisesti) kohtaisi.
Vaikea tilanne...? Kummalle?