Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitelemme jatkuvasti mieheni kanssa

Vierailija
09.08.2015 |

Olemme olleet yhdessä pian vasta vuoden, emmekä asu vielä edes yhdessä. Noin joka toinen kerta kun nähdään niin riidellään jostakin. Riita saattaa saada alkunsa jostain pienestä tai mitättömästä asiasta tai sitten jompi kumpi alkaa kaiveleman vanhoja riidanaiheita. Sovitaan kyllä aina saman päivän aikana mutta tämä on todella inhottavaa sillä esim. koko tämä viikonloppu on mennyt pilalle riitelyn takia. Olemme keskustelleet asiasta sata kertaa: molemmat olemme todella tulisia luonteita ja molemmat haluavat sanoa aina viimeisen sanan. Mikä neuvoksi?! Ero ei tule kysymykseen, sillä molemmat ovat 100% sitoutuneita tähän parisuhteeseen ja kumpikaan ei halua edes miettiä eroa. Keskustelimme tänään aiheesta ihan syvällisesti ja kumpikin on sitä mielt, että saa tästä suhteesta kaiken mitä parisuhteelta haluaa mutta molempia pelottaa että jatkuva riitely syö suhdetta :/

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä ootte?

Vierailija
2/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa mindfullness-meditaatiota. Meillä auttoi joutavaan riitelyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme nuoria, molemmat päälle parikymppisiä. Aiemmassa parisuhteessanikin riitelyä oli, mutta ex oli enemmänkin sovittelija-luonne eli ei koskaan heittänyt löylyä kiukaaseen. Nykyinen taas on liian samanlainen kuin minä eli siis tietää mitä tahtoo ja haluaa sanoa sen viimeisen sanan. Olen umpirakastunut häneen,mutta jatkuva riitely tuntuu vaan niin pahalta. Tänäänkin tosiaan riideltiin koko aamu ja saatiin asia jo sovittua mutta edelleen haikea mieli ja mietin vain, että miksi me halutaan riidellä itselle niin tärkeän ihmisen kanssa... -ap

Vierailija
4/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:17"]Olemme nuoria, molemmat päälle parikymppisiä. Aiemmassa parisuhteessanikin riitelyä oli, mutta ex oli enemmänkin sovittelija-luonne eli ei koskaan heittänyt löylyä kiukaaseen. Nykyinen taas on liian samanlainen kuin minä eli siis tietää mitä tahtoo ja haluaa sanoa sen viimeisen sanan. Olen umpirakastunut häneen,mutta jatkuva riitely tuntuu vaan niin pahalta. Tänäänkin tosiaan riideltiin koko aamu ja saatiin asia jo sovittua mutta edelleen haikea mieli ja mietin vain, että miksi me halutaan riidellä itselle niin tärkeän ihmisen kanssa... -ap
[/quote]
Meillä ihan sama ongelma. Välillä se riitely tekee ihan hyvääkin, mutta meillä sitä riitaa syntyy ihan kokoajan.

Vierailija
5/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5: Ootko huomannut että teidän riitely olisi syönyt parisuhdetta? Itse en ole huomannut onneksi ainakaan vielä. Joka päivä kehittyy tunteita enemmän ja enemmän, mutta ei tarvitse olle ruudinkeksijä tajutakseen että liian kauan kestänyt riitely ei voi tehdä suhteelle hyvää :/ -ap

Vierailija
6/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkälaista se teidän riitely on?

Todennäköisesti se jo riittäisi että sä vaan lopetat sen riitelemisen, päätä että oot ennemmin onnellinen suhteessa kuin oikeassa jossain asiassa. Ei se ukko yksin riitele kauaa, se on varma.

Vierailija
7/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:24"]5: Ootko huomannut että teidän riitely olisi syönyt parisuhdetta? Itse en ole huomannut onneksi ainakaan vielä. Joka päivä kehittyy tunteita enemmän ja enemmän, mutta ei tarvitse olle ruudinkeksijä tajutakseen että liian kauan kestänyt riitely ei voi tehdä suhteelle hyvää :/ -ap
[/quote] Ei ole syönyt parisuhdetta, mikä on todella ihme....rakastetaan toisiamme kokoajan vain enemmän ja enemmän. :) 4 vuotta ollaan oltu yhdessä. Mutta kyllä tää riitely on silti selkeästi ongelma. Olisihan se mukavempaa olla riitelemättä.

Vierailija
8/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me riidellään myös paljon, alusta asti ollaan riidelty, ja mahtavan sovintoseksin ansiosta ollaan varmaan vieläkin tässä viiden vuoden jälkeen. Mä en enää riitelisi lasten edessä, mutta mies jopa heidän kuullen korottaa herkästi ääntään, joten riitely on vähentynyt alkuajoista radikaalisti. Aika raskastahan tämä välillä on, ja välillä tekisi mieli kuristaa toinen, mutta kuitenkin rakastetaan niin paljon joten ei olla erottukaan. Lapset ovat jo tottuneet, onneksi riitamme muuttuvat aina leikiksi niin lapset monesti joko riidan alkaessa pyörittelevät silmiään tai alkavat leikkisästi naljailemaan.

Vierailija
9/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Toisen syyttely on aivan turhaa. Toinen puolustautuu tai syyttää takaisin, ei johda mihinkään

- Puolisoa voi muuttaa vain minimaalisesti, siis turha riidellä siitä

- Omilta vanhemmilta siirtää parisuhteeseen huomaamatta käytöstapoja. Keskustellkaa miten omissa kodeissanne käytettiin valtaa, miten riideltii, oliko jompi kumpi auktoriteetti?

-omaa pahaa oloa ei saa purkaa toiseen. Eikä saa alistua toisen roskasaaviksi.

Vierailija
10/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se umpirakastumisen tunne tasaantuu, niin huomaat, ettei teistä ole pariksi. Se päivä koittaa muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
11/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla öykkäröinnillä ole mitään tekemistä voimakastahtoisuuden kanssa. Minulla on voimakas tahto ja itseriittoisuutta vaikka muille jakaa, mutta en riitele koskaan.

Vierailija
12/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja en viipyisi suhteessa, jossa toinen ei osaa keskustella asioista rauhallisesti ja huutamatta. Se on liian suuri luonteen heikkous. -12

Vierailija
13/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta ihana terveeltä, ei tollasta kestä kukaan pidemmän päälle. Eikä se sovintoseksikään auta enää muutaman vuoden päästä. Eikä turhasta riitely myöskään ole hyvä esimerkki lapsille.

Vierailija
14/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:57"]

Ei kuulosta ihana terveeltä, ei tollasta kestä kukaan pidemmän päälle. Eikä se sovintoseksikään auta enää muutaman vuoden päästä. Eikä turhasta riitely myöskään ole hyvä esimerkki lapsille.

[/quote

siis ihan terveeltä:D

Vierailija
15/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkeavatko riitanne jotenkin, tuleeko siitä jonkinlainen lopputulos? Vai jääkö samat asiat hiertämään jatkuvasti, ja aina välillä pulpahtaa sitten pintaan?

Vierailija
16/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:45"]Kun se umpirakastumisen tunne tasaantuu, niin huomaat, ettei teistä ole pariksi. Se päivä koittaa muutamassa kuukaudessa.
[/quote]

Juuri näin. Ehkä aikuistuminen auttaa
Muttei tämän miehen kanssa

Vierailija
17/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOkeilepa sitä että et lähde riitaan muikaan. Itse olen jo aika taitava tässä. ESim. mieheni on kovin tarkka astianpesukoneen täytöstä, siitä miten sinne astiat asetellaan. Mä olen suurpiirteisempi. MIeheni menee koneelle ja sanoo jotain tyyliin Etkö sä vois laittaa näitä lautaisia näin ja näin ..... Entinen minä olisi alkanut puolustautumaan ja inttämään. Nykyisin vain sanoin joo, yritän muistaa ensi kerralla. Kaikki voittaa ja ei synny turhaa skismaa, Ja tämä koskee siis normaaleja arkitilanteita. Sitten on tietysti isot tärkeät jutut, joissa en ota joo, joo asennetta.

Vierailija
18/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa vaikka ette haluaisikaa. Teillä on jo vuoden seurustelun jälkeen tollaset ongelmat, niin mieti mitä ne on parin vuoden päästä.

Vierailija
19/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repikää toistenne hermoja niin paljon kuin tahdotte, mutta älkää KOSKAAN tuoko lasta tuollaiseen vinksahtaneeseen suhteeseen.

Vierailija
20/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 08:54"]KOkeilepa sitä että et lähde riitaan muikaan. Itse olen jo aika taitava tässä. ESim. mieheni on kovin tarkka astianpesukoneen täytöstä, siitä miten sinne astiat asetellaan. Mä olen suurpiirteisempi. MIeheni menee koneelle ja sanoo jotain tyyliin Etkö sä vois laittaa näitä lautaisia näin ja näin ..... Entinen minä olisi alkanut puolustautumaan ja inttämään. Nykyisin vain sanoin joo, yritän muistaa ensi kerralla. Kaikki voittaa ja ei synny turhaa skismaa, Ja tämä koskee siis normaaleja arkitilanteita. Sitten on tietysti isot tärkeät jutut, joissa en ota joo, joo asennetta.
[/quote]

Kynnysmatoksi alistunut...surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi