Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun poika sai mut itkemään ja hän näki sen

Vierailija
09.03.2022 |

Ihan kaikkea mitä sylki suuhun tuo ei tarvitse sanoa ääneen, vaikka kuinka hormonit heittelee. Sitä en minäkään tee, vaikka mieli tekisi. Kun hän näki, että mulle tuli hänen sanoistaan paha mieli, niin hän käski mua painumaan jonnekin. Lähdin käyttämään koiraa aamulla ennen kuin hän heräsi ja tulin vasta nyt takaisin. Ei huvittanut vielä nähdä, kun ei oltaisi ehditty puhua rauhassa. Pitää illalla töiden jälkeen sitten puhua, toivottavasti poikakin on siihen mennessä rauhoittunut ja pystyy jo puhumaan kuin ihminen. Vähän hävettää, kun sillä tavalla näytin hänelle, että hän satutti mua. Toivottavasti se ei jäänyt nyt painamaan hänen mieltään, kun ei edes sitä asiaa sovittu ennen kouluun ja töihin menoa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat kai, että toivottavasti jäi painamaan, että oppisi olemaan satuttamatta toisia. 

Vierailija
2/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä aikuisena ihmisenä annoit hänen tunnekuohulleen tuollaiset mittasuhteet? Meillä on sovittu kaikki riidat aina niin lasten kuin miehenkin kanssa ennen nukkumaanmenoa tai töihin ja kouluun menoa. Ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu ja sen takia asiat pitää selvittää heti. Tuskin oli niin iso asia, että et voinut jo illalla niellä ylpeyttäsi ja käydä juttelemassa hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vain hyvä asia, että hän näki satuttaneensa sinua. Älä häpeä. Hänen kuuluu hävetä, kun on äidilleen räyhännyt. On aivan oikein näyttää surunsaEi me robotteja olla, onneksi. Toivottavasti otti opikseen.

Vierailija
4/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vihaa ja muita tunteita on opittava hallitsemaan, vaikka on keskellä murkkuikää. Turhautuminen ei tarkoita toisen satuttamista.

Vierailija
5/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä aikuisena ihmisenä annoit hänen tunnekuohulleen tuollaiset mittasuhteet? Meillä on sovittu kaikki riidat aina niin lasten kuin miehenkin kanssa ennen nukkumaanmenoa tai töihin ja kouluun menoa. Ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu ja sen takia asiat pitää selvittää heti. Tuskin oli niin iso asia, että et voinut jo illalla niellä ylpeyttäsi ja käydä juttelemassa hänelle.

Ei siitä olisi tullut mitään, kun poika oli siinä mielentilassa. Joskus olen yrittänyt toimia juuri noin ja silloin on ainakin mulle tullut vain entistä pahempi mieli, kun toinen on vain haistatellut ja pyytänyt painumaan ties minne, vaikka olisin vain halunnut selvittää hänen kanssaan asiat ja toivottaa hyvää yötä. Ja tuo aihe, mistä me riideltiin on sellainen, josta meidän pitäisi pystyä puhumaan huutamatta toisillemme. Ei se onnistu tuollaisessa mielentilassa. Ap

Vierailija
6/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle tekee hyvää nähdä että hänen sanansa satutti.

Vierailija
7/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen vai kynnysmatto?

Vierailija
8/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein ap toimit. Lapselle on suotavaa näyttää, miten hänen sanat ja käytös vanhempaan vaikuttaa.

Vierailija
9/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä olisi tullut mitään, kun poika oli siinä mielentilassa. Joskus olen yrittänyt toimia juuri noin ja silloin on ainakin mulle tullut vain entistä pahempi mieli, kun toinen on vain haistatellut ja pyytänyt painumaan ties minne, vaikka olisin vain halunnut selvittää hänen kanssaan asiat ja toivottaa hyvää yötä. Ja tuo aihe, mistä me riideltiin on sellainen, josta meidän pitäisi pystyä puhumaan huutamatta toisillemme. Ei se onnistu tuollaisessa mielentilassa. Ap

Mitä se on mennyt tekemään?

Vierailija
10/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla joku suojatyöpaikka työnä? Viitaten aika jolloin tekstisi olet lähettänyt .Eikö teillä ole nukkumaan meno aikoja? Jos on vuoro-työ?Sinulla meneillä ilta vuoroko viikko? On koti ilta myöhään vasta.Yölläkö keskustelette?Tahditonta et käsitellyt asialisesti asiaa Heti tilanteen rauettua!

Vierailija
11/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten hoitelin lapsenlapsiani ja 6 v poika suuttui jostakin ja potkaisi minua. Se sattui niin, että purskahdin itkuun.

Poika meni huoneeseensa ja oli kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Sen jälkeen hän ei koskaan käyttäytynyt väkivaltaisesti minua kohtaan.

Kyseessä oli erityislapsi., johon mikään puhe ei tehonnut.

Vierailija
12/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla joku suojatyöpaikka työnä? Viitaten aika jolloin tekstisi olet lähettänyt .Eikö teillä ole nukkumaan meno aikoja? Jos on vuoro-työ?Sinulla meneillä ilta vuoroko viikko? On koti ilta myöhään vasta.Yölläkö keskustelette?Tahditonta et käsitellyt asialisesti asiaa Heti tilanteen rauettua!

En ymmärrä mitään, mitä kirjoitat.

Vierailija
13/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule ap, on minunkin lapset saaneet minut itkemään, mutta eivät he rikki siitä ole menneet. Sun ei pidä nyt huolehtia siitä, miltä sun lapsesta sun itkemisen näkeminen tuntuu, vaan siitä, että saatte keskusteltua asiasta, kun molemmilla on rauhallisempi olo.

Voithan sinä silloin sanoa myös siitä, että hänen sanat satuttivat sua ja sulle tuli siitä paha mieli. Muista kuitenkin sanoa hänelle, että rakastat häntä silti. Lapsesi voi nyt pelätä, että et enää rakasta, kun hän toimi väärin.

Vierailija
14/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työkuviot tai lapseni nukkumaanmenoajat tai niiden puuttuminen eivät olleet tässä keskustelun pointti. Ihan kaikkea en täällä perheeni elämästä kerro.

Halusin vain jakaa haastavan tilanteen oman lapseni kanssa ja purkaa omia huonoja fiiliksiä. Tiedän, että täällä on varmasti muitakin vanhempia, joilla on kokemusta samanlaisista tilanteista omien lastensa kanssa ja joilta voisi saada hieman vertaistukea. Ja jos sinua kiinnostaa, niin kerroin jo aiemmin, miksi en heti viitsinyt mennä hänen kanssaan asiaa selvittelemään. Ap

Vierailija
15/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule ap, on minunkin lapset saaneet minut itkemään, mutta eivät he rikki siitä ole menneet. Sun ei pidä nyt huolehtia siitä, miltä sun lapsesta sun itkemisen näkeminen tuntuu, vaan siitä, että saatte keskusteltua asiasta, kun molemmilla on rauhallisempi olo.

Voithan sinä silloin sanoa myös siitä, että hänen sanat satuttivat sua ja sulle tuli siitä paha mieli. Muista kuitenkin sanoa hänelle, että rakastat häntä silti. Lapsesi voi nyt pelätä, että et enää rakasta, kun hän toimi väärin.

Tärkeä muistutus lopussa ❤️ Ap

Vierailija
16/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se on mennyt tekemään?

Se on minun ja hänen välinen asia eikä kuulu tänne. Ap

Vierailija
17/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen poika? Onko murrosikä pahasti päällä?

Vierailija
18/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten tuollainen lässytys saa pojan ärsyyntymään entistä enemmän. Jotkut, usein etenkin miespuoliset, eivät kestä katsoa heikkoutta. Halveksivat.

Vierailija
19/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun hyvä vain että näki. Jos jossain vaiheessa hänellä on tyttöystävä, ei tytöllekään voi miten tahansa puhua. Tämän voit nuorellesikin sanoa.

Vierailija
20/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 12-vuotias tytär kohteli minua kuin p*skaa, kun hänelle meinasi tapahtua onnettomuus kissan kanssa, jota kohtelee välillä ymmärtämättömästi. Hän halusi lähteä kissan kanssa valjaissa ”lenkille” ulos, vaikka se siis normaalisti ulkoilee vapaana. Kissa ehti ennen kuin lapsi sai puettua päälleen kiivetä kiipeilypuuhunsa, mutta talutin oli tytön kädessä, joka ei siitä irrottanut (ei varmaan ihan tajunnut, että kannattaisi, eikä nähnyt, mitä siitä seuraa). Kissa tippui pahan näköisesti kesken kiipeämisen, koska talutin vetäisi sen alas. Minä ja lapsen isä pelästyimme ja sanoimme tytölle että noin ei saa tehdä.

Hän meni vihaisena huoneeseensa. Otti kyllä ensin kissan syliinsä ja katsoi, ettei sille käynyt mitään. Ei onneksi käynyt, koska se on vielä nuori, ei ihan aikuinen kissa.

Ymmärsin, että tyttökin pelästyi, eikä halunnut kissalle pahaa ja että hän ei osannut käsitellä tekemäänsä virhettä kauhean hyvin. Menin siis puhumaan hänelle hänen huoneeseensa ennen kuin olin itse lähdössä (en asu lasten kanssa, vaan heidän isänsä asuu heidän kanssaan). Niin tyttö ei vastannut mulle mitään. Oli vain sängyllä puhelimellaan.

Seuraavan kerran, kun tyttö syytää jotakuta väärästä tai huonosta käytöksestä (yleensä veljeään, vaikka itse provosoi), niin sanon hänelle: ”kuka itse olet sanomaan toisesta? Itse et puhunut minulle, kun tulin sinulle juttelemaan kissan putoamisesta ihan kauniisti ja purkamaan tilannetta kanssasi”. SINÄ olet tässä se, joka et osaa käytöstapoja. Menee ehkä kerrankin hiljaiseksi, kun aina on syyttelemässä veljeään ja kiusaamassa! Haha. Vanhempikin osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme