Yksinäisyys, ahdistus jne.
Tuntuu vaan taas että ei jaksaisi. Mulla ei ole yhtään ystäviä, mikä vaivaa mua kovasti. Jollain tapaa olen huomannut alkaneeni myös "katkeroitumaan" yksinäisyydestäni, sillä joskus kun mieheni lähtee kavereidensa kanssa ulos niin suutun hänelle. Järjellä kun ajattelen, niin tottakai mies saa tavata ystäviään eikä yksinäisyyteni hänen vikansa ole, mutta silti joskus ärsyynnyn siitä, että miehellä on seuraa ja mulla ei. Olen usein miettinyt, että ärsyyntyisinkö miehen uloslähöstä, jos mulla olisi joku kaveri jonka kutsuisin vaikka illaksi meille tai jonka kanssa lähtisin vaikka heti huomenna aamulla brunssille. Olen tullut siihen tulokseen, että en ärsyyntyisi. Kai tämä on jonkinlaista turhautumista ja noh, tylsistymistä.
Mulla ei siis ole ketään kavereita tai ystäviä. Ennen juttelin paljon äidille, mutta nykyään en oikeastaan enää hänellekään viitsi puhua, sillä siitä ei seuraa koskaan mitään hyvää. Äiti suuttuu mulle ihan ihmeellisistä asioista, esimerkiksi aloitti mykkäkoulun siitä, että hänen mielestään meidän mieheni työpaikka on huono, samoin kuin meidän asuntokin. Hän arvostelee ihan kokoajan kaikkea mun elämääni liittyvää ja mököttää jatkuvasti asioista, jotka ei hänelle edes mitenkään kuulu.
Ahdistaa ihan kamalasti. On jotenkin sellainen olo, että olen täydellisessä umpikujassa. Kirjoitin jo kauan sitten viestin tuonne yksinäisten av-mammojen ketjuunkin, mutten ole saanut yhtään vastausta. En ehkä oikeastaan tiedä, olisiko musta enää edes ystäväksi kellekään. Taidan olla jo liian surullinen.
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:27"]
Voi kurja :( Kuulostaa tutulta, paitsi mulla ei ole edes sitä miestä. Minkä ikäinen oot? Mistä päin?
[/quote]
Sama täällä, ei ole miestäkään. Mutta toivo elää: jospa jossakin olisi minullekin kumppani.
Olen 26v, varsinais-suomesta. Mulla on tosiaan mies, mistä olen tietysti tosi kiitollinen, mutta ei mies silti ole sama kuin ystävä.
Mulla oli joskus nuorempana tuollaisia oloja myös. Sitten kun olin 32, vielä mies jätti, lähti toisen matkaan. Olin muuttanut miehen perässä Helsinkiin, josta en tuntenut ketään. Tänne myös jäin, koska täällä oli työpaikka. Nyt olen 40-vuotias, eikä mulla ole yhtään ystävää. Vanhempien luona käyn ehkä kerran kuussa, siinä mun työhön liittymättömät ihmiskontaktit onkin sitten. Mutta en oikeastaan enää ole ollenkaan yksinäinen, siis tunne sellaista ahdistavaa yksinäisyyttä. Kai minä olen sopeutunut erakoksi, koska nautin nykyisin yksinolosta.
Voi kurja :( Kuulostaa tutulta, paitsi mulla ei ole edes sitä miestä. Minkä ikäinen oot? Mistä päin?