Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kuukautisista eroon?

Vierailija
08.08.2015 |

Kyllä niin kyrsii 52-vuotiaana nämä säännölliset kuukautiset. En totisesti niitä tarvitse. Kolme lasta tehtynä ja maailmalla kaikki. 

Mitä voisi tehdä menopaussin vauhdittamiseksi? Juon ja poltan ja olen aika laiha eli epäterveelliset elintavat eivät tuota tulosta. 

Miten eroon?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormoonikierukka

Vierailija
22/31 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hormonikierukka, gynekologi sanoi, että se on hyvä vaihdevuosioireita tasaamaan. Viime vuonna tuli jotain vuotohäiriöitä ja kysyin kohdun poistosta, niin gyne sanoi, että kohtua ei poisteta, jos poistolle ei ole jotain painavampaa terveydellistä syytä. Enää ei poisteta ruutiinileikkauksena, vaikka mulla ikää 52.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinileikkaus 23

Vierailija
24/31 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävältäni poltettiin kohdun limakalvo koska oli niin runsaat kuukautiset.Eli siihen ne loppu.On kuulemma joku suht uusi juttu.Lapset hänellä tehty,ikää 42v.

Vierailija
25/31 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 52v ja minulla on ollut hormonikierukka viimeiset 15v. Sinä aikana kuukautiset on olleet max. 10x. Niistäkin suurin osa ekan vuoden aikana. Ja ne ovat olleet hyvin noukat, pikkuhousun suojalla on selvinnyt.

Vierailija
26/31 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:48"]Ystävältäni poltettiin kohdun limakalvo koska oli niin runsaat kuukautiset.Eli siihen ne loppu.On kuulemma joku suht uusi juttu.Lapset hänellä tehty,ikää 42v.
[/quote]
Minäkin olen kuullut lämpöhoidosta, mutta olen käsittänyt, että tuolla tavalla voidaan vähentää runsasta kuukautisvuotoa, mutta ei lopettaa kokonaan. Lämpökäsittely täytyy myös uusia tarvittaessa.

Vierailija
27/31 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan! Olen 21 ja menkat kateissa 3 kk

Vierailija
28/31 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että hormonikiurukalla menkat pois..no ei toiminu mulla. Vuosin jatkuvasti ja vatsa kipeä. Vuoden kärvistelin sen kanssa kunnes otettiin pois( kävin pari kertaa gynelläkin ja kaikki oli muuten ok) ei vaan ilmeisesti sopinut mulle.

Vierailija
29/31 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeiset kuukautiset 49 v, noin 1½ vuotta sitten. Kuumia aaltoja ollut jo kohta 4 vuotta. Inhoan niitä. Eikö ne lopu koskaan. Ja kuukautisia ei ole todellakaan ikävä.

Vierailija
30/31 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin kohtu myomien takia. Ensin yritettiin jonkinlaisella lämpöpallohoidolla poistaa myomia, muttei tehonnut. Uiskentelin kerran kuussa niin perusteellisesti, aina sai tutkia työtuolinsa ja vaatteensa tarkkaan, ettei jäkiä olisi. Nauroin makeasti niitä pikkulappusia, joita mainostarkoituksessa kotiini saapui ja joita kuukautissuojiksi kutsuttiin. Itse jouduin pitämään öisin kahta lastenvaippaa (sellaisia muinaisia, ei mtn Pamperseja :) Olin todella tyytyväinen kun kohtu poistettiin! Toki leikkaus oli iso kun ei se ollut laskeutunut, joten piti vatsaan tehdä aukko. Eikä se leikkaus ainakaan negatiivisesti elämään (seksielämäänkään) vaikuttanut, eiköhän ne munasarjat sen hormonituotannon lähde ole kuitenkin. Ne jätettiin.

Vierailija
31/31 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 19:59"]Kohdunpoisto?
[/quote]

Tervettä kohtua ei aleta poistamaan tuon takia
[/quote]
Jos terve mies saa pistää piuhat poikki niin miksi terve nainen ei saa poistattaa kohtua jos haluaa?