Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aliarvioit Siwan kassaa?

Vierailija
08.08.2015 |

Eli siis työskentelen seitsemättä vuotta Siwan kassana, lähinnä olosuhteiden pakosta, koska ei ole tällä hetkellä varaa lähteä opiskelemaan alan vaihtoa. Omalta alalta kun ei löydy tällä hetkellä töitä. Täältäkin kuitenkin lukenut, kuinka Siwan kassa on alinta pohjasakkaa ja palkkakin huonoa yms. Miksi? Ja mitä luulet minun tienaavan/tunti?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aliarvioi mutta käy sääliksi. Joko teillä on mahdollisuus pitää lakisääteiset tauot? Ruokatauko?

Sitten teitä ryöstetäänkin koko ajan ja yksintyöskentelyäkin on ihan liian monessa paikassa liikaa. Mun mielestä ansaitsisit parempaa ja vaihda heti kun on mahdollista. :)

Vierailija
2/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaat 9,80 tunti ja jos liikkeessäsi on posti ja matkahuolto niin hoidat 9 ihmisen hommat jos olisi vielä 80-luku eli arvostan kovasti. jos kaikki muut olisivat yhtä ahkeria suomi hallitsisi maailmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Siwassa nykyään pelkkiä kassoja? Itse tein Siwassa työskennellessäni ihan kaikkia kaupan hommia, kassalla olo oli vain yksi kymmenistä erilaista mielenkiintoisista työtehtävistä. Tykkäsin kovasti, en missään nimessä halveksi. T. FM

Vierailija
4/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi. Mun lähisiwan kassat on tosi mukavia ja asiakaspalveluhenkisiä.

Vierailija
5/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 12,80€/h ja tietty iltalisät ja la ja su -lisät, ja on posti ja matkahuolto. Meillä rauhallinen kauppa ryöstelyjen suhteen onneksi. Taukoja ei kyllä tule meillä pidettyä, koska paljon työskennellään yksin :( Vaihdan kun pystyn, mutta harmittaa kun ihmiset ei arvosta ja haukkuvat

Ap

Vierailija
6/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan aliarvioi. Lähikaupassa on maailman ihanin ja komein miesmyyjä. Joka kerta hänen ollessaan kassalla, menen aivan sekaisin.

Vierailija
7/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan aliarvio. Veikkaisin, että lähi-Siwamme työntekijöistä 90 % on ensinnäkin opiskelijoita ja toisekseenen ole yhdessäkään huomannut minkäänlaisen vajaaälyisyyden merkkejä.

Eilen mm. todistin seuraavana asiakkaana, kuinka ilmeisesti tuttu englantia puhuva asiakas kävi keskustelua Siwan nuoren naismyyjän kanssa ja nuori nainen puhui erittäin sujuvaa englantia, josta ei suomalaista aksenttia huomannut ollenkaan. Puhuispa vaikka suomalaiset ministerit yhtä hyvää englantia...

Vierailija
8/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei siinä työssä mitenkään helpolla pääse eli enemmänkin kunnioitan kuin halveksin. Pitää yksin pyörittää puljua (purkaa kuormat, siistiä hyllyt, hoitaa hevi:ä, olla kassalla, hallita veikkauksen pelit ja hoitaa sitä pakettipuolta, paperitöitä, tilauksia jne). Ja usein näitä tehdään samaan aikaan/lomittain :) Ei siihe hommaan kaikista ole.

Itseäni pelottaisi varmaan yksin työskentely kaikenmaailman juoppojen ja hullujen keskuudessa. Onhan Siwoissa joskus paikalla useampikin myyjä, mutta pienemmissä usein vain yksi. Tokihan normaaleja asiakkaita suurin osa on, mutta...

Vierailija
9/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siwan kassat on yleensä mukavia ja palveluhenkisiä, johtuisiko siitä, että tekevät työpäivän aikana muutakin kuin istuvat kassalla? Nimittäin monet pelkästään kassalla työskentelevät vaikuttavat aika lailla työhönsä kyllästyneiltä.

Vierailija
10/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aliarvioi. Meidän lähisiwassa on 2 ihanaa kassaa, aina päivän piristys kun menee sinne. Oon itekin ollut kaupassa töissä, ja tiiän millasta se on, ja että moni on siellä olosuhteiden pakosta.

Vierailija
11/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ kuin työ, kun on perhe elätettävä ja talolainat maksettavana.
Itse olen Siwassa myymäläpäällikkönä ja rekrytoin omat työntekijäni. Lähikaupan työntekijät ovat kaupan alalla arvostettuja, osaavathan he pyörittää myymälän monipuolisia työtehtäväviä jopa yksin.

Vierailija
12/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällainen palstalla paljon  haukuttu keski-ikäinen nainen, enkä ole koskaan ollut epäystävällinen kassalle missään marketissa. En ymmärrä miksi minun pitäisi aliarvoida toisten ammatteja?

Vierailija
13/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 19:46"]

Työ kuin työ, kun on perhe elätettävä ja talolainat maksettavana. Itse olen Siwassa myymäläpäällikkönä ja rekrytoin omat työntekijäni. Lähikaupan työntekijät ovat kaupan alalla arvostettuja, osaavathan he pyörittää myymälän monipuolisia työtehtäväviä jopa yksin.

[/quote]

Saako sinun siwassa työntekijä pitää hänelle kuuluvat tauot? Jos ei saa, niin mitä mieltä olet siitä?

Vierailija
14/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aliarvioi ollenkaan. Oma äitini työskentelee Siwassa, tosin hän jää kohta eläkkeelle. Tiedän, että tekemistä on enemmän kuin tarpeeksi, yksin työskentely on raskasta ja suurin osa ryöstöistä tehdään juuri Siwoihin. Työ on fyysisesti raskasta ja jotkut asiakkaat ovat todella ilkeitä, vaikka heitä palvelisikin aina ystävällisesti.

Vierailija
15/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa myymälässä on "Olen tauolla" lappuset, joiden käytöstä on sovittu ketjun ja pääluottamusmiehen kesken. Älä soita poskeasi, tilallesi saadaan varmasti motivoitunut ja pätevä työntekijä, tee palvelus ja ota loparit!

Vierailija
16/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa Siwoissa on "Olen tauolla" -lappuset oveen. Tauot ovat lakisääteiset ja ne pidetään, jos jossakussa myymälässä asia ei toimi, niin yhteys pääluottamusmieheen, asiasta on sovittu ketjutasolla.

Vierailija
17/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi aliarvioit Siwan kassaa?

Eli siis työskentelen seitsemättä vuotta Siwan kassana, lähinnä olosuhteiden pakosta, koska ei ole tällä hetkellä varaa lähteä opiskelemaan alan vaihtoa. Omalta alalta kun ei löydy tällä hetkellä töitä. Täältäkin kuitenkin lukenut, kuinka Siwan kassa on alinta pohjasakkaa ja palkkakin huonoa yms. Miksi? Ja mitä luulet minun tienaavan/tunti?"

Mä en aliarvioi ainakaan, siinä se on työtä missä kaikki muukin, ei sitä ihmistä muutenkaan voi työn perusteella kategorioida. Ihmiset valitsee joskus ihan tietoisesti vain jotain mitä löytyy, koska ei halua sitoutua loppuelämäksi johonkin tiettyyn työhön tai alaan. Monille ei se palkkakaan merkitse, kunhan toimeen tulee. Jotkut saa hemmetisti liksaa ja omistavat hienon auton, kodin jne, mutta kun kokoajan ollaan stressissä ja väsyneitä, niin eipä tuokaan tavoittelemisen arvoista ole. Tuolla kassatyölläkin elää ja jos saa paljon viikonlopputöitä, niin saa sieltä kivat lisät. 35 tuntisesta työviikosta, jos niin paljon töitä on, niin varmaan siitä käteen jää 1300-1400 euroa?

Vierailija
18/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään aliarvioi. Te teette työnne hyvin ja saan poikkeuksetta hyvää palvelua. :)

Vierailija
19/23 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut 2½v Ruokavaraston kassana Turun seudulla. Tylsempää työtä saa hakea! Samat typerät asiakkaat joka päivä samoine typerine juttuineen. Olin siellä olosuhteiden pakosta 22v-24v ikäisenä ja se työ oli minulle sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä. Joku asiakas vielä sanoi "Kun on tälle alalle lähtenyt, niin sitä pitää..." Alalle lähtenyt! Siis ihan oikeasti - lähteekö joku sille alalle ihan tieten tahtoen edes haluamatta muuta? Tosin mulla oli 35v työkaveri, joka sanoi "pienen ikäni olen ollut liikealalla". Meinasin tukehtua :-D Kuulosti kuin hän olisi vähintään joku ketjujohtaja.

Minä arvioin pikkukauppojen kassoja tuon oman kokemukseni perusteella. Niistä ajoista on jo aikaa. Toivottavasti ei tarvitse enää nöyrtyä pienen eikä ison kaupan kassaksi.

Vierailija
20/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tulisi koskaan mieleenkään käyttäytyä huonosti kaupan kassaa kohtaan. Sen sijaan Siwat erottuvat muista kaupoista sillä, että niissä saa joskus aivan järkyttävää palvelua. Kerran jouiduin lähtemään Siwasta ilman ostoksiani - oli ilmeisesti joku laitevika tai muu tilanne jonka vuoksi kassaa ei voinut käyttää - tarkkaa syytä ei toki kerrottu. Ovet olivat kuitenkin normaalisti auki eikä missään varoitettu ettei kauppaa voisi käyttää, joten siinäpä tulin ostoksien kanssa kassalle ja jouduin lähtemään tyhjin käsin pois. Myyjä kykki kassa-alueen vieressä tekemässä jotain ties mitä ja ilmoitti sieltä lattialta että nyt ei voi maksaa.

Jos putiikkia joutuu pyörittämään yksin, on ymmärrettävää että se joskus hidastaa palvelua, mutta silloin asenteen pitäisi olla kohdallaan. Jos asiakas esim. saa seistä tyhjällä kassalla useita minuutteja odottamassa, että myyjä edes tulisi paikalle, myyjän kuuluu pahoitella asiaa. Tällaisen pitäisi olla itsestäänselvää, mutta Siwoissa se ei sitä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan