Asperger vai vähän down olisit mieluummin?
Kumpi mieluummin olisit? Entäs jos pitäisi valita näiden kolmen lisäksi vielä psykoosista?
Kommentit (28)
Downit vaikuttaa iloisilta ja siksi olisin mieluiten down. Ei myöskään tarvitsisi itsenäistyä eikä huolehtia itsestään. Saisi olla lapsi koko elämänsä, eikä tarvitisi päättää omista asioistaan.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:28"]
Downit vaikuttaa iloisilta ja siksi olisin mieluiten down. Ei myöskään tarvitsisi itsenäistyä eikä huolehtia itsestään. Saisi olla lapsi koko elämänsä, eikä tarvitisi päättää omista asioistaan.
[/quote]
Kyllä downeja kannustetaan itsenäistymään, osa saa hankittua töitäkin ja heitä pyritään kohtelemaan aikuisiässä aikuisina eikä pikkulapsina. Luulisin että downin elämä on usein vaikeampaa kuin normaalin henkilön.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 19:05"]Olen Asperger enkä ymmärrä miksi se olisi niin paha asia?
[/quote]
Assit on idiootteja.. Kaikki ketä tiedän. Tosikkoja, kauhea pätemisen tarve vaikkei oikeasti tiedä mistään mitään ja ketään ei kiinnosta niiden puheet jota ne puhuu tuntikaupalla putkeen muiden päälle.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 19:05"]Olen Asperger enkä ymmärrä miksi se olisi niin paha asia? [/quote] Assit on idiootteja.. Kaikki ketä tiedän. Tosikkoja, kauhea pätemisen tarve vaikkei oikeasti tiedä mistään mitään ja ketään ei kiinnosta niiden puheet jota ne puhuu tuntikaupalla putkeen muiden päälle.
[/quote]
Varmasti typeriä suurin osa, mutta niin ovat ei-aspergeritkin.
Aspergereistä suurin osa on hyvin tietoviisaita! Hennankin tietomäärä on häkellyttävä!
Se kirjoitetaan lievä down. Eikä lievädown.
Downeilla myös on riski sydänvikoihin, kilpirauhasvaivoihin ja ennenaikaiseen dementiaan.
Kyllä downinkin pitää opetella aikuistumista niin hyvin kuin kykenee eikä vaan leikkiä leluilla ja makoilla koko elämäänsä.
Asperger. Oma poikani on asperger, ja onhan hän yksinäinen, mutta ei omasta mielestään. Hän viihtyy tasan tarkkaan perheen kesken. Välillä väkipakosta "leikkii" sukulaislasten kanssa minuutin ajan. Hän tietää uskomattoman määrän asioita esim avaruudesta ja fysiikasta. Olen varma että suuntana on yliopisto kunhan on sen ikäinen.
Psykoosin valitsisin. Se menee ohi, down ja asperger on pysyviä.