Oletko kotona joutunut komentamaan vieraan perheen lasta/lapsia?
Siis jos oma lapsesi kutsunut kavereita tai kaverin kylään - oletko koskaan joutunut komentamaan?Millaisessa tilanteessa?
Kommentit (3)
Tottakai. Lapset ovat saaneet erilaisen kasvatuksen, joten se, mikä kenties on heidän kotonaan sallittua, ei välttämättä ole meillä. Minun kotini, minun sääntöni.
Saattaapa olla myös, että joku on minun lastani komentanut/kieltänyt, mikä on ok sekin.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:09"]
Siis jos oma lapsesi kutsunut kavereita tai kaverin kylään - oletko koskaan joutunut komentamaan?Millaisessa tilanteessa?
[/quote]
Monestikin.
Tytölläni on ystävä joka saa vaikka mitä villejä päähänpistoja. Kerran oli kiikkumassa tikapuita pitkin talon katolle. Viikko sitten maalailivat sormiväreillä meidän keittiössä, homman loputtua väriä jäi iso kasa paperin päälle, laittoi paperin heitä varten tuomaani tyhjään roskapussiin. Sen jälkeen puhalsi pussiin ilmaan ja aikoi räjäyttää pussin polkaisemalla päälle. Onneksi ehdin väliin, olisi ollut koko keittiö sormiväreissä. Kaverin ollessa meillä yökylässä, kävin monta kertaa sanomassa että nyt nukkumaan, mutta aina vain pulinaa kuului makkarista. Lopulta puoli 12 aikaan yöllä kävin ärähtämässä erittäin tiukasti että nyt päät tyynyyn, meidän isällä pitää herätä aamulla klo 5.30 töihin. Tyttöni kaveri oli siis alkanut HUUTAMAAN erittäin kovalla äänellä lastenlaulun sanoja.
Tyttäreni ja kaverinsa ovat 8-vuotiaita. Heitä ei voi jättää valvomatta jos tuo kaveri tulee kylään. Ei ole tahallaan ilkeä, mutta keksii kaikennäköistä kepposta. Tutustuttuani kaveriin, ajattelin että ei voi olla tosikaan ja olin ihan hermona kun tuli kylään. Nykyään en päästä sisälle jos teen jotain niin etten voi valvoa leikkejä.
Olen. Koko kylä kasvattaa.