Kysymys toimeentulotukihakemuksesta osa 3
Nyt tunnen oloni jo uusavuttomaksi, kun taas täällä kyselen :'D Mutta siis sellaista oli että miten toi hakemus viedään sinne pisteeseen? Kun on paperisena toi. Annanko vaan paperinipun tiskiltä vai pitäisikö olla kuoressa? Jos on kuoressa, niin mitä kirjoitan päälle? Nimeni ja toimeentulotuen jatkohakemus? Vai pitäskö tietää sen nimi kelle toi menee käsiteltäväks?
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:37"]Voithan postittaa sen, kyllä se oikeeseen paikkaan päätyy.
[/quote]
Tarviin rahat tiettyyn päivään mennes et ehin maksaan avoimen yliopiston, joten oltava maanantaina jo perillä
ap
Viet sinne puljuun, ei meillä oo lukenu ko toimeentulotuki ku joskus hajetti
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:37"]Voithan postittaa sen, kyllä se oikeeseen paikkaan päätyy. [/quote] Tarviin rahat tiettyyn päivään mennes et ehin maksaan avoimen yliopiston, joten oltava maanantaina jo perillä ap
[/quote]tarkista netistä onko siellä aikataulua hakemusten vastaanottoon. Joissakin paikoissa on esim aamupäivällä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:37"]Voithan postittaa sen, kyllä se oikeeseen paikkaan päätyy. [/quote] Tarviin rahat tiettyyn päivään mennes et ehin maksaan avoimen yliopiston, joten oltava maanantaina jo perillä ap
[/quote]tarkista netistä onko siellä aikataulua hakemusten vastaanottoon. Joissakin paikoissa on esim aamupäivällä.
[/quote]
Tiedän kyllä millon voin viedä. Mutta pistänkö kuoreen ja mitä kirjotan päälle?
ap
Laitat kuoreen, kuori kiinni ja päälle osoite. Siten löytää perille jos et henkilökohtaisesti pääse sos.työntekijälle sitä ojentamaan. Jos joudut tiskillä sen antamaan niin tietosi pysyvät salassa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:50"]Laitat kuoreen, kuori kiinni ja päälle osoite. Siten löytää perille jos et henkilökohtaisesti pääse sos.työntekijälle sitä ojentamaan. Jos joudut tiskillä sen antamaan niin tietosi pysyvät salassa.
[/quote]
Mitä ihmettä? Enkös jo sanonu, että oon sen henkilökohtaisesti viemässä. Kun kerta paikan päällä sen annan, niin ei sillä osotteella oo siinä päällä mitään virkaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:42"]
[/quote]
Tiedän kyllä millon voin viedä. Mutta pistänkö kuoreen ja mitä kirjotan päälle?
ap
[/quote]
Turussa on ainakin postilaatikko siinä ovessa. Sinne mä olen aina sen jättänyt.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:50"]Laitat kuoreen, kuori kiinni ja päälle osoite. Siten löytää perille jos et henkilökohtaisesti pääse sos.työntekijälle sitä ojentamaan. Jos joudut tiskillä sen antamaan niin tietosi pysyvät salassa.
[/quote]
Mitä ihmettä? Enkös jo sanonu, että oon sen henkilökohtaisesti viemässä. Kun kerta paikan päällä sen annan, niin ei sillä osotteella oo siinä päällä mitään virkaa.
ap
[/quote]
Oot tosiaan uusavuton...
Jos kysesssä on jatkohakemus, asioitasi käsittelee tietty ihminen, jonka nimi on mainittu aiemmissa päätöspapereissa. Kirjoita hänen nimensä kuoreen ja alle toimeentulotuen jatkohakemus.
Laitanko esim pelkän nimeni? Vai toimeentulotuen jatkohakemus? Vai molemmat? Vai sen nimen, joka hakemukseni käsittelee (tähän asti ollut aina sama)? Vai jonkun mystisen numerosarjan joka tarkottaa kyseistä hakemusta? Mitä mä siihen laitan?
Kummasti tulee vastauksia eikä yksikään kuitenkaan vastaa kysymykseeni...
ap
Nyt en jotenki ollenkaan ihmettele että joudut sossun luukulle. Miten yleensä pärjäät normielämässä?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:55"]Jos kysesssä on jatkohakemus, asioitasi käsittelee tietty ihminen, jonka nimi on mainittu aiemmissa päätöspapereissa. Kirjoita hänen nimensä kuoreen ja alle toimeentulotuen jatkohakemus.
[/quote]
Jes, asiallinen vastaus, kiitos!
ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:50"]Laitat kuoreen, kuori kiinni ja päälle osoite. Siten löytää perille jos et henkilökohtaisesti pääse sos.työntekijälle sitä ojentamaan. Jos joudut tiskillä sen antamaan niin tietosi pysyvät salassa.
[/quote]
ap
[/quote]
Oot tosiaan uusavuton...
[/quote]
Hah, itehän mä tunnustin jo
ao
Mene töihin, niin ei tarvi kysellä tollasia.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:56"]
Nyt en jotenki ollenkaan ihmettele että joudut sossun luukulle. Miten yleensä pärjäät normielämässä?
[/quote]
On pärjännyt varmaankin hyvin, kun ei ole kotonaan saanut oppia tuollaisiin asioihin.
Jos jätät kuoren itse oikeaan jättöpaikkaan, kirjoita siihen toimeentulotuen jatkohakemus. Halutessasi voit kirjoittaa nimesi ja osoitteesi kuoren vasempaan yläkulmaan, tai kuoren kääntöpuolelle yläosan keskikohtaan.
Sinun ei tarvitse tietää etuuskäsittelijän nimeä.
Mulle on joskus sos.työntekijä neuvonut puhelimessa, että voin kirjoittaa kuoreen sanan kiireellinen, kun tilanteeni oli sellainen. Lähetin kirjeen postitse, ja kirjoitin tuon sanan osoitekohdan yläpuolelle tosi isolla.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:00"]Mene töihin, niin ei tarvi kysellä tollasia.
[/quote]
Voi kun pääsis. Mut enköhän mä sillonkin ois kyselemässä palkkalaskelmista ja veroista yms :'D
ap
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 14:56"]
[/quote]
On pärjännyt varmaankin hyvin, kun ei ole kotonaan saanut oppia tuollaisiin asioihin.
[/quote]
Kiitos vaan huolestanne, hyvin oon pärjänny... Haluun vaan varmistaa, et teen ton oikein. Voin olla varma et sossun työntekijät takoo päätään seinään vähän väliä väärin täytettyjen papereiden takia.
ap
Kirjoita siihen vaikka (kunnan nimi) sosiaalitoimi, toimeentulotuki. Kyllä se perille löytää. Tai älä kirjoita mitään, jos jätät vakseille.
Voithan postittaa sen, kyllä se oikeeseen paikkaan päätyy.