Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko chilin kapsaisiinilla ahdistusta poistava vaikutus?

Vierailija
08.03.2022 |

Kärsin yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä. On myös lääkitys tuohon sairauteen, joka ei aina tehoa olooni. Huomasin tuossa eilen illalla kun söin vahvasti chilillä maustettua ruokaa, niin sen jälkeen oli paljon levollisempi olo. Ihan kuin ei olisi ollut ahdistusta ollenkaan.
Nukuin myös todella hyvin pitkään aikaan.
No täytyy huomenna taas kokeilla syödä tulista ruokaa ja katsoa tuuleeko sama levollinen olo.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili, tumma suklaa ja basilika ovat luonnon ahdistuslääkkeitä.

Vierailija
2/4 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa hermostoon, joten voi hyvinkin olla vaikutusta ahdistukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös ahdistuneisuushäiriö. Mua on neuvottu kohtauksen tullessa imeskelemään chilikarkkia.

Eikös kapsaisiini vapauta endorfiineja, vähän samoin tavoin kuin esim urheilukin 🤔

Itsellä tulinen ruoka illalla vaikeuttaa yöunia ja siten ei ainakaan helpota ahdistusta (aineenvaihdunta nopeutuu?), mutta muuten todella tulinen ruoka tosiaan tuo jotain hyvän olon tunnetta.

Ihana jos toimii sulla noin 😊

Vierailija
4/4 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän monilla luonnosta saatavilla aineilla on vaikutusta ahdistukseen. Ei siinä menetä mitään, että kokeilee niitäkin. Ammoisina aikoina ei mitään lääkkeitä ollutkaan, joten luonnosta saatavilla asioilla niitä hoidettiin. Ja sitten uskontojen myötä alettiin syyttämään niistä tietäviä parantajia noidiksi =D

Kamomillatee auttaa minulla jonkin verran, vaikka olin aluksi tosi skeptinen sen suhteen. Tosin jos juo kahvia tai muuta kofeiinipitoista niin ei se silloin auta. Eli kofeiini kokonaan pois, jos vähänkin ahdistaa. Eikä kamomillateetäkään saa ihan tolkuttomia määriä juoda, koska kamomillassa on samaa ainetta kuin kanelissa, jonka nimeä en nyt just muista, mutta joka on liiallisena haitallista.  Kannattaa ottaa selvää luonnollisista hoitokeinoista, ettei tarvitse ainakaan ihan niin paljon turvautua lääkkeisiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme