Onko olemassa yhtään hauskaa hääleikkiä?
ja jos ei, niin onko niitä pakko olla joka häissä?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:28"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:27"]Peukutan 17 häitä! Pari live-esiintyjää on parasta, vaikka tuskin sellaista ohjelmaa onkaan, joka kaikille kelpais. Muistetaan, että häät on hääparin juhla, ja jos kaikkien viihtyvyyden takia pitää osallistua johonkin leikkiin, niin olkoon menneeksi, vaikka ne ei munkaan lemppareita ole.
[/quote] sivistynyt olet selvästi.
[/quote]
Minusta on sivistymätöntä vaatia vieraita osallistumaan kiusallisiin leikkeihin.
[/quote] on olemassa paljon leikkejä joihin ei tarvitse osallistua.
Noh, ihan varmasti leikitön juhlakin on osan mielestä tylsä, mutta niin se vain on ettei yksinkertaisesti kaikkia voi miellyttää. Olemme lisäksi "aikuinen" pariskunta, joten meidän mielestämme vähän riisutummat häät sopivat meille hyvin, tunnelmointia ja musiikkia. :) Koitan miettiä vielä soittolistan myöhäisillaksi monipuoliseksi, että löytyisi kaikille eri-ikäisille jotain tanssittavaa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:18"]Kaikissa viime aikojen häissä on ollut joku versio siitä, kumpi tekee sitä sun tätä ja heh, kuinka hauskoja vastauksia siihen saadaan tuoreelta hääparilta... No se siitä, mutta mitä ihmettä nuo leikit on, joihin yleisönkin pitää osallistua!? Niistä pitäis vähintään olla varoitus kutsussa, että tietäis olla osallistumatta koko häihin.
[/quote]
Ketä oikeasti kiinnostaa kuulla toisten tiskivuoroista. Leikit on kyllä hyviä hetkiä hiipiä jonnekkin nurkan taakse sen oikeasti hauskan porukan kanssa, kun mummot jää pöytään ihmettelemään että jaa onko se mahdollista munallisenki tarttua pölynimuriin.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:33"]
Noh, ihan varmasti leikitön juhlakin on osan mielestä tylsä, mutta niin se vain on ettei yksinkertaisesti kaikkia voi miellyttää. Olemme lisäksi "aikuinen" pariskunta, joten meidän mielestämme vähän riisutummat häät sopivat meille hyvin, tunnelmointia ja musiikkia. :) Koitan miettiä vielä soittolistan myöhäisillaksi monipuoliseksi, että löytyisi kaikille eri-ikäisille jotain tanssittavaa.
[/quote]
-17
Ylipäätänsäkin turhaa koko häähöyry. Olisi vain vihkiminen, kaffet ja kotiin. Ei tarvis maksaa kahta sataa osallistumisestakaan ( terkut justiinalle)
Minä en pidä hääleikeistä siitä syystä, että ne mielestäni syövät sitä juhlan ja romantiikan tuntua. Tulee typerä olo leikkiohjeistuksista ja leluista ja rekvisiitasta ja hassuista letkautuksista ja naureskelusta. Leikit voivat olla ihan hauskoja seurata, mutta kun tuollaiset jutut sopisivat paremmin syntymäpäiväjuhliin, eivät hääjuhliin, joissa saisi olla jollakin tapaa arvokas tunnelma.
Räsypokeri. Voitte myös tehdä dark roomin juhlapaikalle.
Musta ihan hauska leikki tai ohjelmanumero oli esittelykierros, jossa pyydettiin häävieraita nostamaan kätensä jos kuuluivat tiettyyn ryhmään, tyyliin morsiamen tädit tai sulhasen armeijakaverit. Vieraat saa jonkun kuvan mikä on toisten suhde hääpariin ja leikkiä voi elävöittää keksimällä vähän mielikuvituksellisempia ryhmiä, kuten ne jotka ovat nähneet sulhasen alasti tai morsiamen kiipeävän puuhun.
Omissa häissä myös bestmanin vetämä adjektiivitarina oli ihan hauska, siihen voi osallistua ne, jotka haluavat olla äänessä ja lopputulos oli ainakin meillä hauska. Lisähilpeyttä aiheutti eri murrealueelta kotoisin oleva bestman, jolle heiteltiin adjektiiveiksi mitä kummallisempia murresanoja.
Mäkään en oikein ymmärrä miksi niitä köykäsiä leikkejä pitää harrastaa just häissä, päissään oleva "hassusti" pukeutunut sulhasen kaveriporukka meuhkaa ja ryöstää morsiamen tai anopin, jne. Tai sitten jotain noloja paljastuksia parista, joita oikeasti kukaan ei halua kuulla. Ois ihanat sellaset oikeasti romanttiset häät, joissa ois rento tunnelma.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:55"]
Hääleikit on perseestä, se on avioon astumisen juhla eikä mikään esikoulu. Kunnon bändi ja viinaa, ohjelma syntyy itsestään. Hääparin ei tarvitse kantaa huolta vieraiden viihtymisestä, sen tekevät besman ja kaaso. Ja ne vieraat itse.
[/quote]
Viinan ja bändin voimalla vedetyt häät olisi mulle tylsistys. Alkoholin juomisesta en pidä eikä tanssiminenkaan oikein maistu. Muutaman valssin voisi vetää.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:26"]Mä oon aina tykännyt leikeistä. Niillä on pitkät perinteet jo kaukaa historiasta.
[/quote]
Niinpä, eli ne on kyllä jo nähty. Ehdoton ei leikeille.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:26"]Mä oon aina tykännyt leikeistä. Niillä on pitkät perinteet jo kaukaa historiasta. [/quote] Niinpä, eli ne on kyllä jo nähty. Ehdoton ei leikeille.
[/quote]
Tylsiksi ovat käyneet, mutta jos olisi panoleikkejä niin olisi uutta ja mukavaa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:26"]Mä oon aina tykännyt leikeistä. Niillä on pitkät perinteet jo kaukaa historiasta. [/quote] Niinpä, eli ne on kyllä jo nähty. Ehdoton ei leikeille.
[/quote]
Tylsiksi ovat käyneet, mutta jos olisi panoleikkejä niin olisi uutta ja mukavaa.
[/quote]
Alastonletkajenkkaa
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 18:55"]
Hääleikit on perseestä, se on avioon astumisen juhla eikä mikään esikoulu. Kunnon bändi ja viinaa, ohjelma syntyy itsestään. Hääparin ei tarvitse kantaa huolta vieraiden viihtymisestä, sen tekevät besman ja kaaso. Ja ne vieraat itse.
[/quote]
Viinan ja bändin voimalla vedetyt häät olisi mulle tylsistys. Alkoholin juomisesta en pidä eikä tanssiminenkaan oikein maistu. Muutaman valssin voisi vetää.
[/quote]
Niinpä niin. Olet varmasti itsekkin ratkiriemukasta seuraa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 19:43"]
Musta ihan hauska leikki tai ohjelmanumero oli esittelykierros, jossa pyydettiin häävieraita nostamaan kätensä jos kuuluivat tiettyyn ryhmään, tyyliin morsiamen tädit tai sulhasen armeijakaverit. Vieraat saa jonkun kuvan mikä on toisten suhde hääpariin ja leikkiä voi elävöittää keksimällä vähän mielikuvituksellisempia ryhmiä, kuten ne jotka ovat nähneet sulhasen alasti tai morsiamen kiipeävän puuhun.
Omissa häissä myös bestmanin vetämä adjektiivitarina oli ihan hauska, siihen voi osallistua ne, jotka haluavat olla äänessä ja lopputulos oli ainakin meillä hauska. Lisähilpeyttä aiheutti eri murrealueelta kotoisin oleva bestman, jolle heiteltiin adjektiiveiksi mitä kummallisempia murresanoja.
[/quote]
Tätä minäkin aioin tulla ehdottamaan. Ketään ei nolattu ja mielenkiinto (useimmilla) säilyy koko leikin ajan.
Itse olin kerran venäläisissä häissä, siellä oli aika hauska leikki semmonen että heitettiin ilmapalloa vuoron perään toisille ja jos jää, niin sitte joutu tekemään jotain hassua (en osaa sanoa enkä muista mitä, mutta jotain kuitenkin). Sitten oli semmonen että joku joutu menemään kontilleen maahan ja toinen jätkä tuli päälle istumaan, sitte kolmas jätkä meni sinne taakse heeboilemaan jotain, se oli aika hauskannäköistä, en kyllä ymmärtänyt sitä ideaa, mutta aika kauan se kesti. Onneksi óli runsaasti alkoholia tarjolla, niin pystyi nauttimaan esityksestä.