Onko noloa tarjota häissä tortilloja?
Kun täällä haukuttiin pystyyn se makaroonilaatikkotarjoilu niin halusin kysyä onko tortillat rinnastettavissa siihen. Haluaisin mexico tyyliset häät ja tarjoiluksi tortilloja, pataa, nachoja. Nam :) Mutta tietysti niin että kaikille riittäisi eikä 200 gramman annoksissa sitte vedettäis myös teqilaa
Kommentit (31)
Miten te oikein syötte tortillat, jos tulee kamalasti sotkua? Aikuiset ihmiset!!
Olisiko joku muu samantapainen ruoka mahdollista, ts. sellainen, joka ei sotke, kuten käsin syötävät tortillat tai tacot vähän tuppaavat tekemään. Vaikka olisikin rennot juhlat niin itse en kuitenkaan haluaisi olla siellä salsat leualla. :D Joo, olen sotkuinen syöjä...
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 16:39"]
Miten te oikein syötte tortillat, jos tulee kamalasti sotkua? Aikuiset ihmiset!!
[/quote]
Kaikki ei varmaan huomaa taitella sitä "taskua" sinne toiseen päähän, ja onhan se täytteen määrän arviominen hankalaa. Itse olen myös vähän kömpelö, ja välillä tommoset ruoat on hankalia.
Minusta hyvä idea.Erilaisia täytteitä vain paljon...naudanlihaa suikaleina,kanaa,tofua.Tein myös itse erinomaista lohi-katkarapu täytettä.Muista tehdä hyvät mansikka margaritat,vaikka alkujuomaksi.
"Tilanne sotkuinen kuin tortillaa-a" :D
Ainakin saisi helposi vegeversion ja gluteenittoman ja laktoosittoman. Halukkaat varmaan voisivat syödä täytteet ilman lättyä salaattina, jos itse tortilla aiheuttaa rajoitteita.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 16:39"]
[/quote]
Jos täytteissä on paljon nestettä, se valuu tortillan välistä väistämättä, vaikka miten hyvin taittelisi.
Kyllä mä tykkäisin. Mulla on useampi ruoka-aineallergia ja tortillasta sais kasattua sellaisen jonka voi syödä ilman, että tarttee hääparia vaivata omilla ruokavammoilla ja erityisruokavalioilla.
Kun kerran laittaa juhliinsa teeman niin tekee sen sitten kunnolla. Netti on pullollaan Meksiko aiheisia ruokasivustoja ja hääruokasivustoja. Esim vaikka tämä http://www.bridalguide.com/blogs/real-brides-speak-out/mexican-wedding-menu
Kyllä juhlissa pukeudutaan, käyttäydytään ja syödään kuten juhlissa kuuluu, kuinka se muuten poikkeaisi arjesta?
Ja häämatka, mihin muualle kuin Meksikoon!
Ei tietenkään. Kyllä erilaiset etnoteemaiset häät on aika tavallisia nykyisin. Varmasti siellä jokunen pihtiputaan täti järkyttyy menosta, mutta häiden kuuluu olla hääparin näköiset.
Makaronilaatikossa varmaan se lähinnä ärsytti kun se on niin halpaa arkiruokaa, ja häissä odottaisi vähän enemmän vaivannäköä ruoan eteen. Mutta hyvin tehty meksikolaisteema, jossa on muutakin kuin pelkkiä tortilloja, on ihan ok.
Tortilloja! Mä olisin ihan täpinöissäni, jos siellä tarjoiltaisiin niitä! :D
Jos ne sopivat häiden tunnelmaan, niin mikä ettei, kuulostaisi hyvältä ruualta.
Tortillat ovat kyllä herkullisia ja siitä käteviä, että jokainen saa millaisen haluaa, mutta tottumattomalle tortilla voi olla kovin sotkuinen syötävä, mikä voi häissä olla hieman ikävämpi asia.
Todella hankalasti syötävää, menee juhlavaatteet sotkuun. Ehkä liian mässyruoaksi miellettyä juhlia ajatellen. Jos voimakkaasti maustettua, saattaa olla liian tulista joillekin. Tosin voi tehdä miedompia ja tulisempia kastikkeita. Ei siis noloa, mutta muuten epäsopivaa luultavimmin.
Nam, mutta kamala sotku. Siksi en tykkäis.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 15:51"]
Tortillat ovat kyllä herkullisia ja siitä käteviä, että jokainen saa millaisen haluaa, mutta tottumattomalle tortilla voi olla kovin sotkuinen syötävä, mikä voi häissä olla hieman ikävämpi asia.
[/quote]
Meksikolaisteemahäät tuskin muutenkaan on mitkään iltapukuhäät vaan vähän rennommat, jolloin tuo ei niin haudanvakavaa ole. Oi että minäkin haluaisin häihin joissa vedettäisiin nachoja ja tortilloja ja tequila virtaisi. Kunnon bileet eikä mitään pönötystä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 16:13"]
Entäpä maksalaatikko?
ap
[/quote]
Käy, mutta vain, jos on puolukkahilloa kans!