Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiseksi perhepedissä?

29.09.2006 |

Meillä poika 2 v,perhepeti ei ollut selvä valinta vaan tähän o päädytty allergisen,huonosti nukkuvan vauvan kanssa.(aikanaan mm.epäonnistuneita unikouluja) Viimeiset 1/2 vuotta onsaatu nauttia ruhtinaalisista täysistä öistä,ainaki pääsääntöisesti,nukuttamiset sujuu kivuttomasti,väsyneenä pötkötellään yhdessä unileijonan ja isin tai äidin kanssa (lapsella tapa vauvasta hiplata nukuttajan hiuksia) ja yleensä 5 min ja unten mailla.

Nyt on uusi vauva keväällä tulossa,allergiat taitanee olla tämän lapsen kanssa taakse jäänyttä elämää,mutta muuten muutoksia tulossa,aloitti osa-aikaisesti hoidossa 2vko sitten,ennen vuodenvaihdetta täytyy korvikemaito (ollut maitoallergian takia ja tosi tärkeä lapselle)lopettaa.

Ajattelin alkaa nukuttaa omaan sänkyyn pikkuhiljaa joka olisi medän sängyn vieressa,kiinostaisi minkä ikäsiseksi vauvana perhepedissä nukkuneet lapset ovat nukkuneet vanhempien makkarissa,onko oman huoneeseen siirto ollut hankalaa (meillä lapsi tottunut että nukahtaessa onvierellä joku,toistaiseksi en ole kokenut sitä ongelmalliseksi ku ihan mukana ollut itsekkin pötkötellä hetki illalla) Mutta kai olisi lapselle hyvä opetella jossain vaiheessa nukahtamaan itsekseen?

Nukahtavatko nuiden perhepetilläisten muksut itsekseen ja nissä iässä?

Tavallaan meillä toimii nyt hyvin,vrt vielä joku aika sitten nukahti maitoon,vauvana tissille,nyt iltatoimien jälkeen yhdessä pötkötellen,tuntuu vaan että PITÄIS opettaa nukkumaan itsekseen,huoh

Ja toisaalta uusia systeemejä kantsis kaiketi alkaa harjoitella ajoissa ennenkuin uuusi perheenjäsen mullistaa pienen uhmaikäisen elämän.

tiivii,poju 2v,1 vko,pienenpieni 18 rvk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvemmin otti enää iltatissiä (maito loppui raskauden aikana) ja sitten lopetti.

Vauvan ollessa noin 2 kk, hän halusi oman sängyn ja nukahtaa siellä itse ja nukkuu yöt heräämättä. Omaan huoneeseen en häntä osaa vielä laittaa.

Vierailija
2/4 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen yleensä nukkuu omassaan vain pari tuntia, toinen melkein aamuun saakka. Meillä ei ole mahdollisuutta laittaa ylimääräisiä sänkyjä meidän huoneeseen, ei edes paljon kehuttua kolmatta runkopatjaa, joten tähän nyt on tyydyttävä. Itse tarvitsisin vähän enemmän jo tilaa nukkuessani, koska olen jatkuvasti lihakset jumissa. En kuitenkaan jaksa/viitsi/halua/raaski kanniskella unisia lapsia takaisin omiin sänkyihinsä, joten jatkamme tähän malliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä,äiti,pojat pian 5v ja 2 v. Sänky 160+120cm makuuhuoneen seinästä seinään. Lastenhuoneessa myös kerrossänky, jossa uutuudenviehätyksen turvin esikoinen nukkui hienosti 2vkoa.Sitten totesi, että ei se niin kumma paikka ollutkaan , ja palasi takasin.

Olen ajatellut että luultavasti muuttavat sitten molemmat yhtäaikaa omaan huoneeseen. En ole hoputtanut, saavat valita ajankohdan itse (pienellä vanhempien tuuppaamisella).

Vierailija
4/4 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nukkuu vieläkin perhepedissä, kuten nuorimmainenkin 7 v.

Esikoinen nukkuu omassa sängyssään vain silloin kun sen poikaystävä tai joku kaveri on kylässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä