Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisista työstä/työnantajasta johtuvista syistä olet kieltäytynyt tarjotusta työpaikasta?

Vierailija
08.03.2022 |

Mulla on nyt seuraavanlainen tilanne: Hain töitä isosta firmasta vähän erilaisista tehtävistä, mitä nykyään teen. Rekryprosessi oli tosi sekava ja he pyyteli anteeksi viivytyksiä ja sekoiluaan. Loppuviimein mulle tarjottiin sieltä töitä, mutta nyt en oikeastaan tiedä, mitä edes tekisin siellä. Haastattelussa puhuttiin kahdesta eri tehtävästä ja viestissä jossa kysyttiin, olenko vielä kiinnostunut, ei käynyt selväksi kumpaan he minut haluavat. Tehtävänimikkeet voi olla samat molemmissa. Nyt mulle lähetettiin työsopimus allekirjoitettavaksi. Palkasta ei edes neuvoteltu missään vaiheessa, saisin sen mitä pyysin.

Jotenkin nurinkurinen olo. Jos rekryäminen on näin epämääräinen prosessi, niin entä työt sitten? Palkka olisi isompi kuin nykyisin, mutta tuli olo että olisi pitänyt pyytää vielä enemmän, kun ei siitä tarvinnut edes neuvotella. Molemmat tehtävät olisi kiinnostavia, mutta herranjestas, pitäisi kai se tietää mitä menee tekemään!

Tietenkin minun pitää nyt vielä soittaa sinne ja selvittää kaikki asiat, mutta jotenkin tämä nyt hiertää. En ole enää innoissani paikasta enkä tiedä haluanko sitä ollenkaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan käynyt se klassinen että on leivottu ja jahkailtu monivaiheiset hakuprosessit ja sitten iskee panikki kun tajutaan että porukka työllistyy muualle ennen kuin saavat itse tehtyä päätöksiä vallinnoista.

Onhan se vähän erikoinen tilanne, jos työsopparia tehdessä ei oikein vielä tiedetä että mitä työtä on menossa tekemään. Toki jos palkka on ok, niin mikä ettei.

Onko työsopimuksessa jo työnantajan allekirjoitus? Vai onko vielä se vaara että sinun allekirjoittama paperi otetaan sisälle roikukmaan, eikä työnantaja allekirjoita sitä?

Vierailija
2/5 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo töissä, niin sitten se on helppo sanoa suoraan, ettän jatkan nykyisessä työssä, ei pitäsi olla ongelmaa ja voihan sitä valehdella, että palkka vaikka nousi nykyisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieni palkka

Vierailija
4/5 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjottiin todella mielenkiintoista paikkaa (siis periaatteessa sellaista, joka minun osaamiseen ja kokemukseen sopisi). Työnantaja olisi tuttu, esimies olisi tuttu. En ole lähtenyt etenemään tämän tarjotun paikan kanssa, koska koen, että sen vastuu on minun luonteelleni liian suurta. Olisi päällikkötason tehtävä ja pidän itseäni puhtaasti asiantuntijana. Urakehityksen ja palkkatason kannalta ajateltuna olen ääliö, kun en ota työtä vastaan.

Vierailija
5/5 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt päivystää kellon ympäri ja olisi pitänyt olla valmius liikkua ympäri suomea omalla autolla itse kustantamana työtehtäviin ja palkaksi tarjottiin tes minimiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän