Noin 60-vuotiasta metalliyrityksen varastomiestä syytettiin lahjuksen ottamisesta, kun hän käytti saamansa 2 000 euron lahjakortit työpaikkansa henkilöstön hyväksi.----IS
Onko sama syyttäjä kuin Räsäsen tapauksessa?
Ei mitään järkeä, ja palkka juoksee kuitenkin.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Tuo varastomiehen syyttäminen oli suorastaan koomista. Samaan aikaan paljon isompia talousrikollisia ei saada edes käräjille.
Tässä on nimenomaan käsittelyssä iso talousrikosvyyhti jossa tämä oli osana.
pöysti yrittää päteä kun yli viikarin jutussa laukesi reisille
Vierailija kirjoitti:
Luepa juttu uudelleen. Sinun otsikosta saa käsityksen, että lahjonta syyte tuli siitä, että varastomies käytti lahjakortit kaikkien hyväksi. Tämä oli kuitenkin se syy, että lajohtasyyte hylättiin.
Ei ole tekemistä Räsäsen kanssa vaan kyseessä on ihan oikea ongelma eli sisäänostajien lahjohta. Tässä yhteydessä oikeus kuitenkin katsoi, ettei kysymys ollut siitä.
Liikelahjat ovat ihan jokapäiväisiä työelämässä, mutta en rinnastaisi niitä lahjontaan.
Vierailija kirjoitti:
Tavarantoimittaja antaa 2000 euron edestä lahjakortteja on lahjontaa. Itse olisin ensimmäisen lahjakortin palauttanut ja kieltänyt lähettämästä lisää. Aiemmalla työnantajalla oli selvät säännöt tuollaisesta toiminnasta ja potkut olisin saanut tuollaisella käytöksellä. Toimittaja olisi voinut osoittaa lahjakortin yritykselle A ja lahjakortti postitettu firmaan, ei työntekijän kotiosoitteeseen.
Eikö sinun entiselle työnantajalle yksikään yritysasiakas tuonut joululahjaa? Vai palautitteko ne?
Työntekijöiden virkistykseen käytetty. Siis saunailtaan?
Ja joku tytteli toimiston puolelta pahoitti mielensä kun olisi halunnut teatteriin?
Näin oli meillä.
Näitä on paljon ja sellaisiakin, jotka ei jää kiinni. On pienempää lahjomista ja silleen piilossa. Tälläkin hetkellä näitä menee ja tiedän useita, jotka saa lahjuksia. Itsekin olen saanut kymmenien tuhansien eurojen arvosta vuosien aikana. Voi mennä 100 000€:kin rikki. Kukaan ei kysele, kun ei tiedä. Esim. joku kuukausi tilauksesta tullut 6 000€:n matkalahjakortti, jolla koko perhe käyty lomalla. Enkä usko jääväni kiinni, koska kys firmalle on johdon suositus ja sopimus ja voihan olla, että hekin saavat jotain. Aika suurella todennäköisyydellä saavatkin mitä olen jotain asioita huomioinut. Silloinhan he ovat hiljaa, kun minä olen hiljaa ja toisinpäin.
Tuo varastomiehen syyttäminen oli suorastaan koomista. Samaan aikaan paljon isompia talousrikollisia ei saada edes käräjille.