Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pissatulehdus?!

Vierailija
06.08.2015 |

Olen 3 päivää joutunut käymään vartin välein vessassa. Ja toissapäivänä sain lääkäriltä antibiootin pissatulehdukseen (tulehdusta ei siis löytynyt) nyt soitin terveyskeskukseen kun oireet ei häviä. Sanoivat että täytyy antaa odottaa. Mitä tämä on? Aina kun vessassa käyn niin pissaa tulee ihan kunnolla. Muita oireita ei ole kuin tiheä pissaaminen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 17:23"]Sairaanhoitaja sanoi ettei näissä tilanteissa virstaviljelyä edes tehdä. Onko muka näin? Mikä on sitten seuraava askel jos antobiootit ei auta? Auttakaa joku! Kävelenkö taas acutaan ja sit arvaillaan mikä on.. Ei tätä vessassa juoksemista jaksa
[/quote]

Ei sitä viljelyä oteta jos Ab on jo aloitettu, se on siinä vaiheessa ihan turhaa. Pissanäyte otetaan ennen ab:n aloitusta jos asiakkaalla ensimmäinen VTI tai oireet epämääräisiä..Muussa tapauksessa ei. Jos antibiooteista ei apua nii takaisin lekurille, arvioivat tilanteen sitten uudestaan.

T:sh

Vierailija
2/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle hyvä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla klamydian oire. Kannattaa käydä testeissä, jos tartunta on mahdollinen.

Vierailija
4/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsaa tulee siis aina joka kerta paljon?Sanoisitko että ihan rakollisen verran?Itselläni virtsatulehduksessa virtsaa ei tule paljoa jos tiheästi kävi,ainoa oli että pissatti koko ajan.Kuulostaa siltä että munuaisissa jotain häikkää vois olla jos tuntuu että nestettä poistuu paljon.Juotko myös paljon eli onko jano koko ajan?Diabetes voi iskeä äkillisestikin.Lääkäriin vaan uudestaan minusta,kyllä antibioottien pitäisi auttaa kolmessa päivässä.Jos eivät suostu sinne ottamaan niin hapanta mehua vetämään litratolkulla(karpalo,puolukka),niillä voi luonnollisesti hoitaa tulehdusta.

Vierailija
5/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen käynyt 10 päivän sisään 3 kertaa päivystyksessä hakemassa apua virtsateiden tulehdukseen, nyt on jo sahaavaa kuumetta, veri ja leukkarit kolmella plussalla. Mutta mitä tekee virolainen lääkäri: ehdottaa C-vitamiinia ja runsasta juomista, ei suostu antamaan antibioottia millään, vaikka selkä on koputusarka ja voin pahoin. Viikonloppuna joudun sairaalaan sepsiksen takia, koska ei olo tästä ainakaan kohene.

Niin, käyn vessassa välillä 2 min välein, vaikka mitään ei tule. Virtsa on näkyvästi vaaleanpunaista, mutta lääkäri lohdutti, että se menee ohi.

Vierailija
6/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:21"]MInä olen käynyt 10 päivän sisään 3 kertaa päivystyksessä hakemassa apua virtsateiden tulehdukseen, nyt on jo sahaavaa kuumetta, veri ja leukkarit kolmella plussalla. Mutta mitä tekee virolainen lääkäri: ehdottaa C-vitamiinia ja runsasta juomista, ei suostu antamaan antibioottia millään, vaikka selkä on koputusarka ja voin pahoin. Viikonloppuna joudun sairaalaan sepsiksen takia, koska ei olo tästä ainakaan kohene.

Niin, käyn vessassa välillä 2 min välein, vaikka mitään ei tule. Virtsa on näkyvästi vaaleanpunaista, mutta lääkäri lohdutti, että se menee ohi.
[/quote]

Huh! Nyt on kyllä virolaisella lääkärillä käynyt paha hoitovirhe..on ilmeisesti jo munuaisissa asti? Ei kun vaan yhteys potilasasiamiehen ja valitusta väsäämään. Tsemppiä ja pikaista paranemista!

T:sh

Vierailija
7/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testeissä käynyt 25.5 ja negaa oli kaikki. Seurustelen nykyään eli ei ole mahdollista että olisi klamydia. Pissaa tulee aika normaalisti, mutta ei koko rakollista joka kerta. Kävin acutassa ja siellä vaan sanottiin että juo karpalomehua ja odottele. Sano että tule uudestaan jos ei oireet katoa. Ap

Vierailija
8/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:21"]MInä olen käynyt 10 päivän sisään 3 kertaa päivystyksessä hakemassa apua virtsateiden tulehdukseen, nyt on jo sahaavaa kuumetta, veri ja leukkarit kolmella plussalla. Mutta mitä tekee virolainen lääkäri: ehdottaa C-vitamiinia ja runsasta juomista, ei suostu antamaan antibioottia millään, vaikka selkä on koputusarka ja voin pahoin. Viikonloppuna joudun sairaalaan sepsiksen takia, koska ei olo tästä ainakaan kohene.

[/quote]

Mene saman tien yksityiselle

Vierailija
9/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:21"]MInä olen käynyt 10 päivän sisään 3 kertaa päivystyksessä hakemassa apua virtsateiden tulehdukseen, nyt on jo sahaavaa kuumetta, veri ja leukkarit kolmella plussalla. Mutta mitä tekee virolainen lääkäri: ehdottaa C-vitamiinia ja runsasta juomista, ei suostu antamaan antibioottia millään, vaikka selkä on koputusarka ja voin pahoin. Viikonloppuna joudun sairaalaan sepsiksen takia, koska ei olo tästä ainakaan kohene. Niin, käyn vessassa välillä 2 min välein, vaikka mitään ei tule. Virtsa on näkyvästi vaaleanpunaista, mutta lääkäri lohdutti, että se menee ohi. [/quote] Huh! Nyt on kyllä virolaisella lääkärillä käynyt paha hoitovirhe..on ilmeisesti jo munuaisissa asti? Ei kun vaan yhteys potilasasiamiehen ja valitusta väsäämään. Tsemppiä ja pikaista paranemista! T:sh

[/quote]

Kuule, ensimmäinen etappi on saada se antibiootti. Jos enää jaksan. Olo on aika horjuva.

Vierailija
10/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nyt päivyatykseen ja pian! Toi on menny jo munuaisiin jos selän puolella kipua sekä kuumetta! Hopihopi!
Ja potilasasiamieheen yhteys selkeästä hoitovirheestä!

Vierailija
11/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:13"]Olen 3 päivää joutunut käymään vartin välein vessassa. Ja toissapäivänä sain lääkäriltä antibiootin pissatulehdukseen (tulehdusta ei siis löytynyt) nyt soitin terveyskeskukseen kun oireet ei häviä. Sanoivat että täytyy antaa odottaa. Mitä tämä on? Aina kun vessassa käyn niin pissaa tulee ihan kunnolla. Muita oireita ei ole kuin tiheä pissaaminen.
[/quote]

Miksi ab.kuuri jos ei tulehdusta?Klamydiatestin tulokseen ei voi luottaa jos kerran syöt antibioottia. Eli on voinut olla klamy joka nyt testissä negaa kun ab.kuuri purrut

Vierailija
12/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:33"]Testeissä käynyt 25.5 ja negaa oli kaikki. Seurustelen nykyään eli ei ole mahdollista että olisi klamydia. Pissaa tulee aika normaalisti, mutta ei koko rakollista joka kerta. Kävin acutassa ja siellä vaan sanottiin että juo karpalomehua ja odottele. Sano että tule uudestaan jos ei oireet katoa. Ap
[/quote]

No mites kumppani, milloin testattu?

Vierailija
13/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:21"]MInä olen käynyt 10 päivän sisään 3 kertaa päivystyksessä hakemassa apua virtsateiden tulehdukseen, nyt on jo sahaavaa kuumetta, veri ja leukkarit kolmella plussalla. Mutta mitä tekee virolainen lääkäri: ehdottaa C-vitamiinia ja runsasta juomista, ei suostu antamaan antibioottia millään, vaikka selkä on koputusarka ja voin pahoin. Viikonloppuna joudun sairaalaan sepsiksen takia, koska ei olo tästä ainakaan kohene. Niin, käyn vessassa välillä 2 min välein, vaikka mitään ei tule. Virtsa on näkyvästi vaaleanpunaista, mutta lääkäri lohdutti, että se menee ohi. [/quote] Nyt päivyatykseen ja pian! Toi on menny jo munuaisiin jos selän puolella kipua sekä kuumetta! Hopihopi! Ja potilasasiamieheen yhteys selkeästä hoitovirheestä!

[/quote]

Ihailen ehdotustasi, mutta olen kahtena iltana soittanut paikalliseen päivystykseen ja sieltä todetaan, että ei ole heidän asiansa kirjoittaa reseptiä! He auttavat akuutissa tilanteessa, eivät kroonisessa. Eilen kävin siellä vastaanotossa ja sairaanhoitaja katsoi tiedoistani, mitä lääkäri kirjoittanut ja hän totesi, että koska olen juuri käynyt lääkärissä ja tämä on todennut tilanteen, ei minulla ole mitään asiaa päivystykseen. He eivät ole mikään "second opinion" -paikka tai olemassa siksi, että asiakas saisi haluamansa ohi lääkärin.

Vierailija
14/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:21"]MInä olen käynyt 10 päivän sisään 3 kertaa päivystyksessä hakemassa apua virtsateiden tulehdukseen, nyt on jo sahaavaa kuumetta, veri ja leukkarit kolmella plussalla. Mutta mitä tekee virolainen lääkäri: ehdottaa C-vitamiinia ja runsasta juomista, ei suostu antamaan antibioottia millään, vaikka selkä on koputusarka ja voin pahoin. Viikonloppuna joudun sairaalaan sepsiksen takia, koska ei olo tästä ainakaan kohene. Niin, käyn vessassa välillä 2 min välein, vaikka mitään ei tule. Virtsa on näkyvästi vaaleanpunaista, mutta lääkäri lohdutti, että se menee ohi. [/quote] Nyt päivyatykseen ja pian! Toi on menny jo munuaisiin jos selän puolella kipua sekä kuumetta! Hopihopi! Ja potilasasiamieheen yhteys selkeästä hoitovirheestä!

[/quote]

Ihailen ehdotustasi, mutta olen kahtena iltana soittanut paikalliseen päivystykseen ja sieltä todetaan, että ei ole heidän asiansa kirjoittaa reseptiä! He auttavat akuutissa tilanteessa, eivät kroonisessa. Eilen kävin siellä vastaanotossa ja sairaanhoitaja katsoi tiedoistani, mitä lääkäri kirjoittanut ja hän totesi, että koska olen juuri käynyt lääkärissä ja tämä on todennut tilanteen, ei minulla ole mitään asiaa päivystykseen. He eivät ole mikään "second opinion" -paikka tai olemassa siksi, että asiakas saisi haluamansa ohi lääkärin.
[/quote]

Mene yksityiselle!

Vierailija
15/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin käyneet testissä toukokuussa. Kummallakin kaikki negaa. Kävin siis testissä toukokuun lopussa. Eli ei klamydia testiä nyt otettu.. Ap

Vierailija
16/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lakimies. Siis oon pikkuhiljaa tosissani kun ei täällä edes lääkäriin sairaana pääse. Päivitys:akuuttipotilaat, terveyskeskus:puhelinaika tai aika kuukauden päähän. Testejä ei suostuta ottamaan. Itsellänikin koko kesä kuumetta ja kauhea olo. Lääkärit on ihan pimeitä. Sain kyllä ajan psykiatrille :D

Vierailija
17/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, päivystys* varmaan joku aivokasvain kun ei enää osaa edes kirjottaa

Vierailija
18/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on nyt viimeisen puolen vuoden aikana tullut sellaista vaivaa, että aina kun menen iltaisin nukkumaan ja makuuasentoon, mua alkaa pissattaa. Käyn vessassa, virtsaa tulee melko vähän, menen takaisin sänkyyn ja makuuasentoon ja taas kohta tulee tunne että pissattaa, menen vessaan ja virtsaa tulee ihan vähän ja taas menen nukkumaan.

Päivisin samaa vaivaa ei ole ollenkaan. Johtuuko tuo pissatus asennosta: painaako joku elin virtsarakkoa makuuasennossa? Vai kiihtyykö muka virtsaneritys nukkumaanmennessä? Johtuuko heikoista lantiopohjanlihaksista tms? Onko kenelläkään tietoa? Ihan outoa!

Vierailija
19/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja sanoi ettei näissä tilanteissa virstaviljelyä edes tehdä. Onko muka näin? Mikä on sitten seuraava askel jos antobiootit ei auta? Auttakaa joku! Kävelenkö taas acutaan ja sit arvaillaan mikä on.. Ei tätä vessassa juoksemista jaksa

Vierailija
20/20 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:59"]

Mulle on nyt viimeisen puolen vuoden aikana tullut sellaista vaivaa, että aina kun menen iltaisin nukkumaan ja makuuasentoon, mua alkaa pissattaa. Käyn vessassa, virtsaa tulee melko vähän, menen takaisin sänkyyn ja makuuasentoon ja taas kohta tulee tunne että pissattaa, menen vessaan ja virtsaa tulee ihan vähän ja taas menen nukkumaan.

Päivisin samaa vaivaa ei ole ollenkaan. Johtuuko tuo pissatus asennosta: painaako joku elin virtsarakkoa makuuasennossa? Vai kiihtyykö muka virtsaneritys nukkumaanmennessä? Johtuuko heikoista lantiopohjanlihaksista tms? Onko kenelläkään tietoa? Ihan outoa!

[/quote]

Minulla oli sama oire: iso munasarjakysta, joka makuuasennossa painoi virtsarakkoa.