Lukekaa Sarasvatin hiekkaa
ellette ole sivistyneinä ja valveutuneina jo ajat sitten lukeneet. Itse korjasin aukon sivityksessä vasta nyt. Vaikuttava ja pelottava kirja.
Ilmaston lämpeneminen on estettävä. Onneksi en autoile, ja edellisestä lentomatkasta on ainakin pari vuotta. Ja asumme pienessä asunnossa.
Kommentit (8)
Ei pysy kasassa ei sitten millään, ihmettelen mistä tämä on saanut finlandia kirjallisuus-palkinnon ehdokkuuden?
Risto Isomäki on todella huonosti sulauttanut omat maailman näkemysteoriat fiktiiviseen kerrontaan. Tökkii ja pahasti. Olisi vielä kerran kannattanut hioa koko teos.
tiedä, onko sen lukeminen mitenkään erityisen tiedostavaa, sehän on aika suosittu tieteisjännäri. Mutta tosiaan pelottavimpia lukemiani kirjoja siitä yksinkertaisesta syystä, että se on täysin mahdollinen! Erityisesti kylmää se ydinvoimaloiden riskialttius.
PS: Isomäki on muuten opiskelukaverini, tosin muutamaa vuotta aikaisemmalta vuosikurssilta...
Itse olen uppoutunut Peter Höeg:in Lumen tajuun. Mielenkiintoinen jännäri Köpiksen ja Grönlannin miljööstä ja grönlantilaisten sopeutumisesta tanskalaiseen yhteiskuntaan.
Pienenä kuriositeetina nuo grönlantilaisten pienet vivahteet erilaiselle lumelle ovat kiinnostavia
Tai siis siinä on myös tieteellisiä argumenttejä, että ilmaston lämpenemistä ei tapahtuisikaan.
yksi lempparikirjoistani.
Valitettavasti Hoegin muut kirjat eivät ole yltäneet enää samalle tasolle.
Itse olen uppoutunut Peter Höeg:in Lumen tajuun. Mielenkiintoinen jännäri Köpiksen ja Grönlannin miljööstä ja grönlantilaisten sopeutumisesta tanskalaiseen yhteiskuntaan.
Pienenä kuriositeetina nuo grönlantilaisten pienet vivahteet erilaiselle lumelle ovat kiinnostavia
Tai siis siinä on myös tieteellisiä argumenttejä, että ilmaston lämpenemistä ei tapahtuisikaan.
Eikä ketään esim. kummastuttanut kohta, jossa kirjailija kuvaa kuinka pikkupojan pippeli jöpöttää päähenkilön ihoa vasten... Tuntui ihan joltain pedofiilifantasialta.
Itse olen uppoutunut Peter Höeg:in Lumen tajuun.
jo kauan sitten, siis silloin kun ilmesty. Mutta täällä ei näköjään ole paljon luettu, vaikka tää onkin olevinaan se akateemisempi vauvapalsta... Tiedistamatonta porukkaa citymaastureineen...