Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun pitää lopettaa koirani..

Vierailija
04.08.2015 |

Miten tällaisen päätöksen pystyy tekemään, että mikä päivä soitan eläinlääkärille ja varaan ajan? Koira on edelleen virkku ja maailman ihanin, mutta lonkat ei enää kestä, meni kerran jalat alta ja sen jälkeen ollut normaali. Lonkat on oikeasti huonot enkä halua että joutuu kärsimään että pitkitän tätä päätöstä..

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas päätös, mutta pakko tehdä. Eläimen ei onneksi tarvi kitua sairaana kuten ihmisen.

Vierailija
2/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat ja soitat ja varaat. Ei siinä sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös on joka tapauksessa edessä, ja se on parempi tehdä liian aikaisin kuin liian myöhään. Liian aikaisesta päätöksestä kärsii vain ihminen, liian myöhäisestä kärsii koira.

Päätös on vaikea, mutta koira ei tiedä kuolevansa, ei murehdi kuolemaansa missään vaiheessa. On armollisempaa päästää se täältä pois kun sillä on vielä siedettävä olla. Koira peittää kipunsa usein viimeiseen asti, ja kun ne kivut näkyvät ulospäin, ne ovat jo todella pahoja. Siksi koiran olemuksesta ei aina voi päätellä, miten se oikeasti voi.

Vierailija
4/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat huomenna ja keskustelet eläinlääkärin kanssa ja sitten päätätte sopivan ajan. Pitkittämällä teet hallaa teille kummallekin. Tsemppiä.

Vierailija
5/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinusta alkaa tuntua, että on armeliainta päästää koira pois, varaa aika viikon päähän ja viettäkää hyvä viikko laatuaikaa. Saat samalla työstettyä asiaa ja vaikka vielä siirrettyä aikaa, jos alkaisi tuntua väärältä päätökseltä. Näin tein omani kanssa. Vaikeaa oli.

Vierailija
6/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet eläinlääkäriin ja kysyt arviota. Jos koira on virkeä - ei se ole kivulias. Meidän koiralta alkoi nivelet pettämään vanhana, ei se halunnut enää liikkua ja autoon & portaat piti kantaa. Onneksi se sai sitten kohtutulehduksen niin ei tarvinnut miettiä että milloin lopettaa. Kivuliasta koiraa ei kannata kauaa katsella, ei ne ymmärrä mitä niille tapahtuu kun koko ajan koskee, käytös muuttuu. Mutta käytä lääkärissä ja kysy hoitolinjaa, ei ne sitä heti lopeta.

Vierailija
7/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh.. siis onko sillä kipuja? Jos ei, niin miksi vielä lopettaisit?

Vierailija
8/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:35"]Öh.. siis onko sillä kipuja? Jos ei, niin miksi vielä lopettaisit?
[/quote]
Ei ainakaan näytä kipua, on jo vanha koira niin senkin puolesta vaikea sanoa. Minusta parempi hoitaa asia nyt kun ei ole vielä huonossa kunnossa kuin sitten kun elämän viimeiset hetket on kärsimystä, esim jalat ei kanna enää ollenkaan. Kiitos tsempeistä muille, tuli hiukan parempi mieli. Ei saisi olla niin itsrkäs kuin haluaisi. Olen elänyt tämän koiran kanssa kahdestaan 10 vuotta ja on kamalaa ettei sitten ole kukaan kotona odottamassa häntä heiluen..

Vierailija
9/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:30"]

Päätös on joka tapauksessa edessä, ja se on parempi tehdä liian aikaisin kuin liian myöhään. Liian aikaisesta päätöksestä kärsii vain ihminen, liian myöhäisestä kärsii koira.

Päätös on vaikea, mutta koira ei tiedä kuolevansa, ei murehdi kuolemaansa missään vaiheessa. On armollisempaa päästää se täältä pois kun sillä on vielä siedettävä olla. Koira peittää kipunsa usein viimeiseen asti, ja kun ne kivut näkyvät ulospäin, ne ovat jo todella pahoja. Siksi koiran olemuksesta ei aina voi päätellä, miten se oikeasti voi.

[/quote]

Ööö... Kyllä koira vaistoaa kuoleman läheisyyden kun lähdetään sille viimeiselle eläinlääkärireissulle :/

Vierailija
10/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:30"]

[/quote]

Ööö... Kyllä koira vaistoaa kuoleman läheisyyden kun lähdetään sille viimeiselle eläinlääkärireissulle :/
[/quote]
Miten se koira voisi sen tietää että eläinlääkärissä annetaan kuolettavia pistoksia?

Vierailija
11/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet itse pysty, pyydä joku auttaa sua. En mäkää pystyny ja mun isä oli koiran vaa vieny eläinlääkäril ja soitti mul ja käski heti sinne, et e-lääkäri oli sanonu et koira on todella sairas, ei voida auttaa enää, kivessyöpä oli jo maksaan asti levinny, mä en millää halunnu nähdä sitä saati uskoo, aikansa se vie ja ikävä on vieläkin ja mielessäki aina

Vierailija
12/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:43"]

[/quote]

[/quote]

Ei vaistoa. Vaan se vaistoaa, että omistaja on surullinen ja levoton. Siihen se koira reagoi. Minä en voisi viedä koiraani tyynenä ja iloisena lopetuspiikille. Siksi minä itse olen lopettanut koirani niin, että se on lähtenyt tutun metsästäjän mukaan, ja kumartunut haukkaamaan maahan pultattua luuta, jolloin se on lopetettu niskalaukauksella ja varmistettu että se on kuollut välittömästi. Se on ollut sille koiralle armollisin, nopein ja kivuttomin tapa kuolla. 

Vierailija
13/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kannata vetkutella väistämätöntä. Ei ole kiva jos viimeiet muistot koirasta on se, kun se on viimeiset päivänsä halvaantuneena kun odottitte lääkärille pääsyä.

Vierailija
14/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:30"]

[/quote]

[/quote]
Miten se koira voisi sen tietää että eläinlääkärissä annetaan kuolettavia pistoksia?
[/quote]

Koira todella aavistaa et jotai on tapahtumas ku menee eläinlääkäriin jos on aiemmin käyny siä jo. Mun koira oli tosi nuori ku rokotuksii sai, kun oli viimisel piikil menos, eläinlääkäri oli vastas, yleensä se nosti karvat niskast ylös vierait immeisii kohtaa, siin vaihees pojun häntä heilu. Eikä näyttäny muute kipua vaikka varmasti kivut on ollu kovat.

Vierailija
15/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:35"]Öh.. siis onko sillä kipuja? Jos ei, niin miksi vielä lopettaisit? [/quote] Ei ainakaan näytä kipua, on jo vanha koira niin senkin puolesta vaikea sanoa. Minusta parempi hoitaa asia nyt kun ei ole vielä huonossa kunnossa kuin sitten kun elämän viimeiset hetket on kärsimystä, esim jalat ei kanna enää ollenkaan. Kiitos tsempeistä muille, tuli hiukan parempi mieli. Ei saisi olla niin itsrkäs kuin haluaisi. Olen elänyt tämän koiran kanssa kahdestaan 10 vuotta ja on kamalaa ettei sitten ole kukaan kotona odottamassa häntä heiluen..

[/quote]

Kipujen tunnistaminen on kinkkinen asia. Omalla koirallani oli väärin diagnosoitu syöpä, jota siis ei hoidettu syöpänä vaan muuna sairautena. Yhtenä päivänä tajusin koiran olevan täynnä kasvaimia, niitä oli siis aivan kaikkialla. Ne tuntuivat tulleen hetkessä, se oli jotain aivan kammottavaa.  Koiralla on täytynyt olla kipuja kun kasvaimet ovat tunkeutuneet kudoksien läpi ja yksi niistä painoi henkitorvea. Silti se ei näyttänyt niitä, heilutti häntää ja köpötteli eteenpäin.

Vierailija
16/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:35"]Öh.. siis onko sillä kipuja? Jos ei, niin miksi vielä lopettaisit? [/quote] Ei ainakaan näytä kipua, on jo vanha koira niin senkin puolesta vaikea sanoa. Minusta parempi hoitaa asia nyt kun ei ole vielä huonossa kunnossa kuin sitten kun elämän viimeiset hetket on kärsimystä, esim jalat ei kanna enää ollenkaan. Kiitos tsempeistä muille, tuli hiukan parempi mieli. Ei saisi olla niin itsrkäs kuin haluaisi. Olen elänyt tämän koiran kanssa kahdestaan 10 vuotta ja on kamalaa ettei sitten ole kukaan kotona odottamassa häntä heiluen..

[/quote]

Kipujen tunnistaminen on kinkkinen asia. Omalla koirallani oli väärin diagnosoitu syöpä, jota siis ei hoidettu syöpänä vaan muuna sairautena. Yhtenä päivänä tajusin koiran olevan täynnä kasvaimia, niitä oli siis aivan kaikkialla. Ne tuntuivat tulleen hetkessä, se oli jotain aivan kammottavaa.  Koiralla on täytynyt olla kipuja kun kasvaimet ovat tunkeutuneet kudoksien läpi ja yksi niistä painoi henkitorvea. Silti se ei näyttänyt niitä, heilutti häntää ja köpötteli eteenpäin.

[/quote]

Voi kamala! Tuo on täytynyt olla todella raskasta.

Vierailija
17/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:43"]

[/quote]

[/quote]

Ei vaistoa. Vaan se vaistoaa, että omistaja on surullinen ja levoton. Siihen se koira reagoi. Minä en voisi viedä koiraani tyynenä ja iloisena lopetuspiikille. Siksi minä itse olen lopettanut koirani niin, että se on lähtenyt tutun metsästäjän mukaan, ja kumartunut haukkaamaan maahan pultattua luuta, jolloin se on lopetettu niskalaukauksella ja varmistettu että se on kuollut välittömästi. Se on ollut sille koiralle armollisin, nopein ja kivuttomin tapa kuolla. 
[/quote]

Brutaalia.

Kyllä kaksi piikkiä on koiralle parempi.

Vierailija
18/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle iso hali ja voimia!

Meillä ihan sama tilanne edessä jonkin ajan päästä. Koiralla on syöpä ja nyt kitkutellaan kortisonikuurilla sen aikaa, kun koira jaksaa ja voi hyvin. Todella vaikeaa ajatella vielä sitä päivää, kun koira pitää viedä viimeiselle matkalleen. Se on kuitenkin ELL:n mukaan edessä viikkojen-parin kuukauden päästä. Suuri suru, jota ei osaa vielä käsitellä ollenkaan. Haluaisin kuitenkin, ettei koira joudu viimeisiä aikojaan katsomaan surusta sekavaa omistajaa, vaan olisi ihanaa, että sen kanssa osattaisiin vielä normaalisti olla ja leikkiä. 

Sitten, kun aika tulee, aion viedä sen ihan uudelle eläinlääkärille. Johonkin paikkaan, mitä se ei osaa yhdistää ikäviin tutkimuksiin, nukutuksiin ja hoitoihin. Olen jo pyytänyt mukaan ystäväni kuskiksi, koska tiedän, etten pysty itse ajamaan sieltä autoa kotiin. :-(

Vierailija
19/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vaistosiko meidän karvaa vaille 15-vuotias koira, että lähdettiin viimeiselle eläinlääkärikäynnille, mutta tyynesti nuuskutteli maata ennen kuin menimme sisälle. Siellä sitten rauhallisesti heilutteli häntää ja sammui melkein heti kun oli saanut ensimmäisen piikin.

Yleensä tuo teki vastarintaa, myös vuotta aiemmin ja rauhoituspiikkejä sai antaa painoonsa nähden enemmän kuin yleensä sen kokoisille ja viimeisillä voimillaankin vielä huojui pystyssä kun ei suostunut taipumaan.

Meillä meni hiukan liian pitkäksi kaverin pois päästäminen, ja se on asia, joka painaa mieltä välillä. Hiukan liian aikaisin on parempi kuin hiukan liian myöhään.

Ap:lle tsemppiä, päätös on raskas, mutta aivan varmasti oikea.

Vierailija
20/28 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Brutaalia.

Kyllä kaksi piikkiä on koiralle parempi.
[/quote]

Asiansa osaavan, tutun ihmisen kertalaukauksella tekemänä varmasti vähemmän stressaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä