Juotko mikrossa uudelleenlämmitettyä kahvia?
Kommentit (31)
Juon. Keittimessä on tunnin ajastin ja joskus 4 kupin juominen kestää pidempään. Varsinkin jos aloittaa myöhässä. Ei se pahaa ole, jos on kunnon kahvia ja kunnon keitin alunperin. Ei hyvääkään.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:49"]Tietämättömät tollot taas huuta eitä :)
Parempaahan kahvi on kun keittää sen ja jäähdyttää ja lämmittää sitten kupillisen kerrallaan mikrossa, verrattuna siihen että antaa pannun olla kuumana pari tuntia, sehän on aivan kamalan makuista.
[/quote]
Mä laitan termariin jos en juo termosmukista.
No jos se ei ole seissyt hirveän pitkään lämpölevyllä niin saattaisin juoda. Tosin nykyisin keitän kupillisen pannukahvia kerrallaan mikrossa muutenkin.
Mocca masterissa lukeekin, että 30min jälkeen se kahvin laatu alkaa keittimessä huonontua. Siitä vapautuu koko ajan ilmaan kosteutta ja kahvi sakenee. Kansi auttaa vähän, mutta selvästi se rakenne muuttuu. Tulee aika "tanniinista" tavaraa. Termari on ok sen 2-3 tuntia. Termarikeitin toimii myös. Mikro on tuosta väliltä laadultaan 2-3 tuntia keitetyn ja termarikahvin väliltä
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:53"]
Mocca masterissa lukeekin, että 30min jälkeen se kahvin laatu alkaa keittimessä huonontua. Siitä vapautuu koko ajan ilmaan kosteutta ja kahvi sakenee. Kansi auttaa vähän, mutta selvästi se rakenne muuttuu. Tulee aika "tanniinista" tavaraa. Termari on ok sen 2-3 tuntia. Termarikeitin toimii myös. Mikro on tuosta väliltä laadultaan 2-3 tuntia keitetyn ja termarikahvin väliltä
[/quote]
Jos se alkuperäinen kahvi ei ole seissyt kuumalla levyllä, niin mikrossa lämitettynä se on vähintänä yhtä hyvää kuin termarissa ollut kahvi.
Itse tosin käytän pikakahvia, koska se on parempaa. Kuumaa vettä pidän termarissa ja sen veden voi lämmittää vaikka montakin kertaa uudestaan.
Juon. Se on mulle aika uusi tapa.
Aamut ovat mulle hyvin hyvin vaikeita, ja on helpompi keittää illalla/yöllä kahvi, ja aamulla lämmittää se mikrossa termosmukiin, kun lähtee koiraa ulkoiluttaa, kun silmätkään eivät ole vielä auenneet. Aukeaa sitten siellä ulkona.
Ei se pahaa ole, jos ei ole mikään kulinaristi. Mä juonkahvia lähinnä piristävän vaikutuksen ja mahantoiminnan takia. Saanhan mä vaikka minkälaista muutakin "pahaa" kurkusta alas.
31 lisää, että sammuttaa keittimen välittömästi kahvin tiputtua.Ei ehdi muuttua pahanmakuiseksi.
Tietämättömät tollot taas huuta eitä :)
Parempaahan kahvi on kun keittää sen ja jäähdyttää ja lämmittää sitten kupillisen kerrallaan mikrossa, verrattuna siihen että antaa pannun olla kuumana pari tuntia, sehän on aivan kamalan makuista.