Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorena (alle 25v) isäksi tulleilla suurempi kuolinriski keski-iässä

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on ADHD.

Vierailija
2/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmastikaan liity isäksi tulemiseen, vaan kokonaisuuteen. Nuorena isäksi tulee alemmista sosiaaliluokista peräisin oleva matalasti koulutettu mies, jolla elämänhallinta on heikkoa, ja usein alkoholia ja tupakkaa kuluu.

Jos taas akateemisesti koulutettu nuori mies päätyy tarkoituksella vakituisessa suhteessa isäksi 24-vuotiaana, hänen kuolinriskinsä tuskin tuosta kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No auts, mun aviomiehen kaikki miessukulaiset ovat kuolleet nuorina (45-58v) sydänsairauksiin ja nyt vielä tämäkin päälle! Montakohan vuotta meillä mahtaa olla yhteistä aikaa jäljellä? Oltiin molemmat 22v kun esikoinen syntyi.

Vierailija
4/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki AL Bundya seuranneet tietää tuon!

Vierailija
5/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:20"]

Ei varmastikaan liity isäksi tulemiseen, vaan kokonaisuuteen. Nuorena isäksi tulee alemmista sosiaaliluokista peräisin oleva matalasti koulutettu mies, jolla elämänhallinta on heikkoa, ja usein alkoholia ja tupakkaa kuluu.

Jos taas akateemisesti koulutettu nuori mies päätyy tarkoituksella vakituisessa suhteessa isäksi 24-vuotiaana, hänen kuolinriskinsä tuskin tuosta kasvaa.

[/quote]

Tuon uutisen mukaan kasvaa, mikä tässä onkin hämmentävää. Katkonaiset yöunet ja aivokemia, voisiko sieltä löytyä selitys? Mitään muuta en keksi. 

Vierailija
6/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:20"]Ei varmastikaan liity isäksi tulemiseen, vaan kokonaisuuteen. Nuorena isäksi tulee alemmista sosiaaliluokista peräisin oleva matalasti koulutettu mies, jolla elämänhallinta on heikkoa, ja usein alkoholia ja tupakkaa kuluu.

[/quote]
Suomessa epätasa-arvo pitää vaan huolen siitä, ettei 24v mies ole akateemisesti koulutettu

Vierailija
7/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Et lukenut kokonaan?

"Tutkijoiden mukaan tuloksia ei selitä koulutustaso, asuinalue, siviilisääty tai kokonaislapsiluku, jotka usein ovat yhteydessä ensimmäisen lapsen hankintaikään ja vanhempien terveyteen. "

Vierailija
8/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:20"]Ei varmastikaan liity isäksi tulemiseen, vaan kokonaisuuteen. Nuorena isäksi tulee alemmista sosiaaliluokista peräisin oleva matalasti koulutettu mies, jolla elämänhallinta on heikkoa, ja usein alkoholia ja tupakkaa kuluu.   Jos taas akateemisesti koulutettu nuori mies päätyy tarkoituksella vakituisessa suhteessa isäksi 24-vuotiaana, hänen kuolinriskinsä tuskin tuosta kasvaa. [/quote] Suomessa epätasa-arvo pitää vaan huolen siitä, ettei 24v mies ole akateemisesti koulutettu

[/quote]

Kummallista. Oma aviomieheni oli. Ja 26-vuotiaana oli tohtori. Armeijakin oli pisimmän kaavan mukaan käytynä. Joten en ymmärrä väitettäsi. Itsekin olin 23-vuotiaana maisteri. Ja 24-vuotiaana akateeminen äiti.

Vierailija
9/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:31"]

[/quote]

Et lukenut kokonaan?

"Tutkijoiden mukaan tuloksia ei selitä koulutustaso, asuinalue, siviilisääty tai kokonaislapsiluku, jotka usein ovat yhteydessä ensimmäisen lapsen hankintaikään ja vanhempien terveyteen. "

[/quote]

Totta. Vaikea kyllä sanoa, onko nuo kaikki asiat voitu vakioida. Pelkkä sisarusten vertailu ei siihen riitä, sisarukset eivät ole yhtä impulsiivisia luonteiltaan, mikä voi vaikuttaa varhaiseen lasten saantiin.

Vierailija
10/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:20"]Ei varmastikaan liity isäksi tulemiseen, vaan kokonaisuuteen. Nuorena isäksi tulee alemmista sosiaaliluokista peräisin oleva matalasti koulutettu mies, jolla elämänhallinta on heikkoa, ja usein alkoholia ja tupakkaa kuluu.   Jos taas akateemisesti koulutettu nuori mies päätyy tarkoituksella vakituisessa suhteessa isäksi 24-vuotiaana, hänen kuolinriskinsä tuskin tuosta kasvaa. [/quote] Suomessa epätasa-arvo pitää vaan huolen siitä, ettei 24v mies ole akateemisesti koulutettu

[/quote]

Kummallista. Oma aviomieheni oli. Ja 26-vuotiaana oli tohtori. Armeijakin oli pisimmän kaavan mukaan käytynä. Joten en ymmärrä väitettäsi. Itsekin olin 23-vuotiaana maisteri. Ja 24-vuotiaana akateeminen äiti.

[/quote]

Kuinka yleistä on sinun mielestäsi olla 26-vuotiaana tohtori? Ei kovin yleistä, arvaan. Joten jos yksi 500:sta on tuossa iässä tohtori, ei se tarkoita sitä, että kaikki tai edes kovin moni olisi.

Vierailija
11/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:33"]

[/quote]

[/quote]

Kuinka yleistä on sinun mielestäsi olla 26-vuotiaana tohtori? Ei kovin yleistä, arvaan. Joten jos yksi 500:sta on tuossa iässä tohtori, ei se tarkoita sitä, että kaikki tai edes kovin moni olisi.

[/quote]

Ja kun puhutaan alle 25-vuotiaina lapsen saaneista, ei puhuta keskimääräisistä ihmisistä, vaan nimenomaan nuorena asioita tekevistä. Ja pointti ei ollut se, että suurin osa miehistä olisi akateemisia 24-vuotiana lapsensa saaneita, vaan siitä, että jos yksikin sellainen on, onko hänen kuolinriskinsä koholla.

Vierailija
12/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun miehellä ei tule tuota ongelmaa. Todennäköisesti mun mies kerkee helposti täyttämään 25 vuotta. Mut mä vähän luulen että vuosi ei paljon kerkee ihmiseen vaikuttamaan vaikka saisikin lapsen 24vuotiaana. Tottakai vuodessa kerkee tekemään kaikenlaista mutta fyysisesti ja henkisesti se ei kyllä voi rikastuttaa. Elämänkokemusta toki kerkeää saada. Jos oot kakara 24vuotiaana, oot todennäkösesti kakara myös 25 vuotiaanakin.

Vierailija
13/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eipä se akateeminen koulutus, varsinkaan miehillä, tarkoita sitä, että että elämänhallinta olisi välttämättä mitään priimaluokkaa. Kyllä akateemiset miehetkin örveltävät alkoholilla ja käyttävät tupakkaa. Tiedän, kun olen itse nähnyt.

Vierailija
14/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:48"]

No mun miehellä ei tule tuota ongelmaa. Todennäköisesti mun mies kerkee helposti täyttämään 25 vuotta. Mut mä vähän luulen että vuosi ei paljon kerkee ihmiseen vaikuttamaan vaikka saisikin lapsen 24vuotiaana. Tottakai vuodessa kerkee tekemään kaikenlaista mutta fyysisesti ja henkisesti se ei kyllä voi rikastuttaa. Elämänkokemusta toki kerkeää saada. Jos oot kakara 24vuotiaana, oot todennäkösesti kakara myös 25 vuotiaanakin.

[/quote]

Piti siis sanoa että voihan se vuosi rikastuttaa henkisesti että fyysisestikkin mutta ei paljoa.

Vierailija
15/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:31"]

[/quote]

Et lukenut kokonaan?

[/quote]

Hauskaa huomata, ettei nämä akateemisuudella kaikkea selittävät pysty lukemaan ymmärtäen edes yhtä uutista. 

Vierailija
16/16 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi